BGE vuurrook
Pagina 12 van de 12 EersteEerste ... 2101112
Resultaten 111 tot 118 van de 118

Onderwerp: Voedsel Veiligheid

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Ik zelf rook niet ze heel vaak zalm koud, maar ik en iedereen die ervan eet is nog nooit ziek geworden.
    In kweekzalm zitten volgens mij ook geen parasieten, wat Pa1ntje al zegt. Staven kan ik het niet.
    Maar ik denk dat er in Nederland alleen al minstens 100.000 kilo per jaar door particulieren koud gerookt wordt. En ik heb nog nooit gehoord dat er iemand parasieten van heeft gekregen. (of daardoor ziek is geworden.)
    Als een op de 250 mensen een keer per jaar een zalmzijde (tussen de 1.5 en 2,5 kg) rookt dan kom je al over dat gewicht heen.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Bouwt het zelf wel Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Atos's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Post Thanks / Like
    Hier staat ook het een en ander redelijk uitgebreid beschreven. Koud gerookte zalm word hier vaak gegeten. De kinderen krijgen het alleen niet.
    UDS L PartyQ controled / Kickass custom weber meubel 57 / 2XOTP 67 / Meadow Creek PR42 / 1x UDS M Smartfire controlled / WGA / el cheapo kamado 13 inch / ProQ CSG / Barbecooler / Driepoot met vuurfust / rookoventje / DO 3qt en 9qt / shitload aan gietijzer
    SuperFast Thermapen Limited Edition Hot Coals
    Grillmarks

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Ik denk ook dat het risico bij kweekzalm nihil is, wel zorgen tijdens het koudroken dat je onder de 28 graden celsius blijft, bacteriegroei schijnt het snelst te gaan rond de 31 graden lees ik her en der op internet. Wilde zalm gewoon een weekje invriezen op minimaal -20 dan weet je zeker dat de parasieten dood zijn (volgens de amerikaanse FDA). Je kan natuurlijk ook alleen kweekzalm koud roken en verse wilde zalm lekker warm roken, heerlijk.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fxs81 Bekijk Berichten
    ...... en verse wilde zalm lekker warm roken, heerlijk.
    Ik heb jaren geleden een keer een wilde zalm in zijn geheel warm gerookt. Die nam de directeur van ACM uit zweden mee nadat ik met ze een contract voor het leveren van meetapparatuur had afgesloten. Die hebben we bij mij thuis warm gerookt tot een kerntemperatuur van 42 graden. Man... dit was de lekkerste vis die ik ooit in mijn leven gegeten heb. Het is zo een verschil met de kweekzalm. En dan te bedenken dat hij ze zelf ving, twee dagen voordat ze bij mij op de smoker gingen zwommen ze nog vrij rond...
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Pitmaster Wil's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Post Thanks / Like
    Inderdaad gaat er niks boven verse vis. Zo`n 40 jaar geleden ving ik ook zalm, kabeljouw en schelvis,
    de laatste twee vooral in het Geirangerfjord.
    Allemaal vis die hier niet meer in een mooie maat te vangen zijn...
    Maar wat ik daar ook geleerd heb is dat je de filets goed tegen het licht moet houden en dan naar parasieten zoeken.
    Je ziet ze snel, lijken kleine wormpjes. Komt niet vaak voor maar wel regelmatig. Voor warme behandeling niet direct
    een probleem maar voor koudroken wel een punt. Het beste is dan 2 dagen invriezen in op -25 graden.
    Je kan ze ook uitsnijden maar als er toch kleintjes over het hoofd gezien worden...
    Ik rook nog geregeld koud met zalm van de Makro, dat is kweekvis dus geen probleem. Maar elk jaar vang
    ik nog steeds haring in het Grevelingen meer. Die worden warm zowel als koud gerookt, maar worden eerst ingevroren.
    safety first.
    Iedereen wil oud worden maar oud ZIJN is helemaal niet leuk.

Pitmaster Wil's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Post Thanks / Like
    In tropische gebieden nog veel erger...
    https://www.youtube.com/watch?v=1fVJrrDs46I
    Iedereen wil oud worden maar oud ZIJN is helemaal niet leuk.

Aansteker
    Ingeschreven
    Feb 2019
    Post Thanks / Like
    Je hoort wel meer dat vis parasieten kan bevatten, maar ik wist niet dat wilde zalm hier gevoeliger aan is dan gekweekte zalm. Ik stel me ook vragen bij het eerste invriezen... Zelf rook ik nooit zelf zalm, ik gril het wel op de bbq en let er altijd goed op dat het hele stuk vis goed doorbakken is. Rauwe vis... nee liever niet...

De Wafeltjes Meneer Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Finger Licking Q III
    Mystery meats Boxtel III
    Seafood Surprise 2014
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Made Big Things on Small Grills III
    Finger licking Q
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    I survived the zone
    EddyDP's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marieke Bekijk Berichten
    Rauwe vis... nee liever niet...
    Mijn favoriet, pizza met uiconfit gebakken, daarna belegd met rucola, rauwe zalm, mascarpone en lompviseitjes (omdat ik geen caviaar kan betalen 0
    Ik ben niet curieus, maar ik weet graag veel.
    Enne, de beste stuurlui staan aan wal.
    ** 2012-2013 Certified MOINK baller! **

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Veiligheid eerst.
    Door Trikke in forum Rond het Vuur
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 06-08-12, 07:00
  2. BBQ veiligheid
    Door csiegers in forum Rond het Vuur
    Reacties: 44
    Laatste Bericht: 29-05-12, 19:00
  3. Veiligheid