BGE vuurrook
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Pulled pork.

Rooksnuiver chefkok18's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2020
    Post Thanks / Like

Pulled pork.

Vandaag wat tijd over en nog een kilo procureur in de koeling. Dus tijd voor Pulled pork.

Gister avond al in de rub gedaan zodat we snoevend vroeg konden beginnen.

Deze keer gekozen voor gemak en de Pulled pork rub van Apollo gebruikt. Die inschiet bij de kinderen een succes dus dat is ook wel fijn.

Q aangestoken en het vlees er op. Vandaag wilde ik eens een keer zonder inpakken proberen. En kijken of dat verschil maakt in de smaak.

Na een paar uurtjes ingestreken met bbq saus. En toen maar lekker verder laten gaan.

En maar weer door. Toen kwamen we bij de beroemde 70 graden en ik heb al veel meegemaakt maar deze keer was echt speciaal. Na een uur op 70 graden kern werd die eindelijk 71 graden. Om een uurtje later weer terug op 70 te zitten. Een uur later was het weer 71 graden. En dat heeft nog wel ff geduurd. Maar uiteindelijk is de 90 graden bereikt en ben ik gaan prikken. Naar mijn gevoel nog te vast en dus ff door 95 graden was het nog net niet dus nog ff. 98 graden was alles in orden en dus er af gehaald.

Uiteindelijk was de smaak prima maar ik vond het wel wat droger als ik gewend ben. Of dat is door niet inpakken. Ik denk van wel. Want er is toch meer vocht uit denk ik zo. Maar zeker niet verkeerd en weer een dag gevuld met de mooiste hobby die er is.

Bedankt voor het lezen weer.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BiBliotheQuaris Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Seafood Surprise 2016
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Rookplezier's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Hint: Bak water er bij zetten zodat de omgeving verzadigd wordt met vocht. Scheelt veel tegen verdrogen van je vleesch.
    Mijn ervaring met kogel barbecue en smoker.
    Barbecuetjes, beetje gietijzer, plezier en Resevebelg; Rookplezier zonder R is ookplezier

Killed,grilled and ate Steven Raichlen QtB Topdog
    I survived the zone
    m.r.derksen's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Post Thanks / Like
    nou ik zeg een geslaagde dag!!

kan het zijn dat door het niet inpakken je meer bark hebt, omdat die wat droger word.. en dat je dan eerst door de bark moet prikken die wat meer weerstand heeft?
    en dat het vlees onder de bark al wel zacht was?

leuk om zo te testen. ik heb de testjes ook gedaan. wat hier favoriet is..injecteren en inpakken

al met al een lekker pulled pork voor jullie

Rooksnuiver chefkok18's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2020
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door m.r.derksen Bekijk Berichten
    nou ik zeg een geslaagde dag!!

kan het zijn dat door het niet inpakken je meer bark hebt, omdat die wat droger word.. en dat je dan eerst door de bark moet prikken die wat meer weerstand heeft?
    en dat het vlees onder de bark al wel zacht was?

leuk om zo te testen. ik heb de testjes ook gedaan. wat hier favoriet is..injecteren en inpakken

al met al een lekker pulled pork voor jullie
    Dat zou best eens kunnen. Het was ook echt niet slecht maar wel duidelijk anders. En inderdaad hier is inpakken ook de favoriet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Primoloog I survived the zone knoeier66's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Niet ieder varken is gelijk. Had m desondanks toch willen proeven.
    Primo XL / WGA met GG en thermometer / Maverick ET-732 / Rode Thermapen MK4 / 1,5 x Fantast / Certified BBQ-Golfer

Sleeveless Q QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Lekker hoor, hier pak ik meestal ook niet in (alleen als ik in tijdnood kom), het vocht wat er dan nog vrijkomt tijdens het rusten in de folie giet ik er dan na het pullen overheen. Eigenlijk nog nooit het idee gehad dat hij droog was.
    WGA | Weber MT 57 GBS SE | KJ Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | JoyStove L | Tri-pod | Mammoet Bucket Grill | Diverse Gietijzeren speeltjes
    https://www.instagram.com/stef_bbq/
    Goeie wijn is nog steeds gin bier

Forum Rechten