![]()
"Het houdt niet op, niet vanzelf..."
#bbqgolf/dag5
"Eet meer Vis!" Werd me van de week subtiel duidelijk gemaakt. Hoewel ieder, dus ook ik, zo zijn voorkeuren heeft, ben ik zeker voorstander van variatie!
Aangezien de populatie landdieren toch al aardig uitgedund is afgelopen week duiken we deze keer maar eens onder water voor de avondmaaltijd. Geen dagvullend programma deze keer, maar even een keer een quick-fik!
Vooraf bakken we wokgamba's in chilimarinade. Heerlijk!
Daarna gegrilde Tonijnsteaks*, gemarineerd in soja-teriyaki en vergezeld van een wasabi-knoflook-mayonaise. Het vuur mooi hoog opgestookt, de tonijn een paar minuutjes per kant, mooi grill ruitje en daarna meteen aansnijden en opsmikkelen. My God, dit is toch ook wel echt goddelijk lekker hoor!
On the side een paar plakken gegrilde aubergine en aardappel-rozetjes (die laatste overige voor het gemak even uit de binnenkeuken, je zou bijna vergeten dat we die ook nog hebben..)...
Om me niet alle Tonijn voor mijn neus te zien worden weggekaapt had ik voor de kids een frikandelletje klaargemaakt. Zodoende aten ze in ieder geval iets mínder Tonijn en was er dus meer voor papa en mama!
#Genieten!
* Een mooi stuk Tonijn van ca 650 gram gekocht en in steaks gesneden. Gekocht bij Ruyzendaal vishandel bij de jumbo in Aalten.
Verstuurd vanaf mijn SM-A217F met Tapatalk