BGE vuurrook
Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 45

Onderwerp: Overstap naar compacte kamado

Going whole hog I survived the zone
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielss055 Bekijk Berichten
    Met 33 CM rooster kan je dat prima kwijt hoor. Een stuk procureur van 3 KG voor pulled pork past ook zonder problemen.
    Een flinke bavette is dus ook geen probleem.

Soms is het alleen wat passen en meten met sprareribs. Ik heb hier een Salitos 33 CM naar mijn Kamado Joe en moet zeggen dat de kleine vaker brand dan de grote.
    Heb zelden ruimtetekort.
    Top! Nog een vraag in een ander topic gaf je aan dat de Inferno eigenlijk hetzelfde is als de grill guru compact. Betekent dat ook dat accessoires zoals de platesetter, maar bijvoorbeeld ook de roosterverhoger compatibel zijn?

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Ingeschreven
    Jun 2016
    Post Thanks / Like
    Nevermind, op een ander forum zag ik dat grill guru accesoires compatibel zijn.

Ingeschreven
    Jun 2016
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FJP84 Bekijk Berichten
    Nevermind, op een ander forum zag ik dat grill guru accesoires compatibel zijn.

Zojuist besteld! De Inferno Compact Kamado met GG plate setter. Later nog een keer een roosterverhoger, maar die heb nu ook al een DIY variant voor bij de Weber. Doel is wel de Weber te vervangen. Maar dat kijk ik heel even aan

Ingeschreven
    Jun 2016
    Post Thanks / Like
    Daar is ie dan! Ik vind hem nog groter dan verwacht. Maar wat een gewicht. Daar heb ik mij even op verkeken zeg. Spierballen kweken.

Ik kreeg hem mee met een soort van mini pallets. Ik begin om daar een paar zwenkwielen op te monteren, voor iets meer mobiliteit.

Morgen eens kijken of het heavy weight lifting er een beetje inzit want ik wil kijken hoe het op de workmate staat.

Het liefst zet ik hem wanneer ik hem niet gebruik in de schuur. Bekvam trolley is ook nog een optie, maar of het daarbij mobieler wordt weet ik niet. Met de Bekvam en een mooie hoes voor over de Inferno+Bekvam zou buiten laten staan misschien toch wel een optie zijn.

Tips op dit gebied zijn uiteraard welkom!

Er zit nog een nieuwe muffe lucht in, zondag als het qua tijd meezit even een eerste run met een paar kipfilets. Lekker gerookte kip voor op brood of salade.

Primoloog I survived the zone knoeier66's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Leuk ding, ga je een hoop lol aan beleven.
    Primo XL / WGA met GG en thermometer / Maverick ET-732 / Rode Thermapen MK4 / 1,5 x Fantast / Certified BBQ-Golfer

Hussiemussie I survived the zone
    Ingeschreven
    Jul 2018
    Post Thanks / Like
    Veel plezier ermee

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
    Grill Guru Elite Large ,WGA,Barbecook,joystove large,Maverick 733,fantast,One minute lighter

Pitmaster
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like
    Veel plezier ermee. Ik heb zelf de MM wel eens meegenomen op vakantie, die wil je na gebruik natuurlijk ook binnen zetten. Ik had daarvoor zo'n plantentrolley meegenomen, past perfect.
    En afhankelijk van je ondergrond, rijdt het als een malle.
    BGE Large / BGE MiniMax / Weber OTP 47 met pizzaring / WGA 2006 / Heatermeter V5.0

Ingeschreven
    Jun 2016
    Post Thanks / Like
    Nog een praktische vraag over het aansteken icm rookhout. Op de Weber had ik het rookhout altijd in lijn van het vuur (ik had de kolen aan 1 kant aangestoken en na een half uurtje begon het te roken.

De kamado steek ik in het midden aan. Toen alles aan was, rookhout en platesetter erop, maar ik stond al midden in de rook. Niet heel fijn. Hoe doen jullie dat. Rookhout gewoon iets meer aan de rand leggen?

Hibachi
    Ingeschreven
    May 2020
    Post Thanks / Like
    Ik heb mijn Grill Guru Compact ingebouwd in de Ikea Bror roltafel, dat is een stevige tafel met ook genoeg ruimte voor wat dingen ernaast te zetten,

https://www.ikea.com/nl/nl/p/bror-ro...plex-60333850/

Sleeveless Q QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FJP84 Bekijk Berichten
    maar ik stond al midden in de rook
    Dat is hier niet anders, afhankelijk van hoelang ik rook wil leg ik ook wat chunks aan de zijkant maar ik begin altijd met 1 a 2 in het midden en dan heb je vrijwel direct rook.
    WGA | Weber MT 57 GBS SE | KJ Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | JoyStove L | Tri-pod | Mammoet Bucket Grill | Diverse Gietijzeren speeltjes
    https://www.instagram.com/stef_bbq/
    Goeie wijn is nog steeds gin bier

Forum Rechten