BGE vuurrook
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Maar weer een keertje pp

Sleeveless Q QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like

Maar weer een keertje pp

Van de week kregen we een waardebon binnen van de postcode loterij waar we ook bij onze slager mee terecht konden. Dat zijn de leukere prijsjes dus maar een mooi stukje procureur gehaald van 2,5 kilo. Gevraagd om een mooi stukje en dat hij ermee uit de koeling kwam vroeg hij hoe groot het stuk moest zijn, doe het hele stuk maar, komt wel op.

Niks aan hoeven doen, een uurtje voor hij op de Q ging uit de koeling gehaald en nadat ik de Q had aangestoken in de rub gezet, ik heb de sparerib mix van van Beekum gebruikt deze keer.

Tegen 23:00 uur was de Q ongeveer op temperatuur, 3 chunks kersenhout erbij en de nek erop.

De controller ingesteld op 105 graden, nog even tv gekeken en mijn bedje in. De drang om nog even te spieken kunnen weerstaan.

Ik was iets over 8 alweer wakker en volgens mijn telefoon was de kern 70 graden, het grafiekje liet zien dat hij daar al een aantal uurtjes op zat dus mooi in de zone. Tegen 12:00 uur zat die echter pas op 75 en om 15:00 uur zat hij al een uurtje vast op 78. Toen hij een uur later nog maar op 78 zat er even ingeprikt en idd, nog veel te stug dus besloten om toch maar in te pakken om wel op een normale tijd te kunnen eten.

Ik wilde nog verse witte bollen bakken op de Q maar aangezien daar de nek nog op lag die maar indoor gedaan. Gewoon met een pak witbroodmix van Koopmans.

20 minuten in een voorverwarmde oven op 200 graden.

Om 16:30 zat de kerntemperatuur op 89 graden dus tijd voor de prikkertest, nog teveel weerstand naar mijn zin dus nog een half uurtje laten liggen, om 17:00 was de temperatuur 93 graden en was de nek boterzacht. Toch best een lange run geweest, 18 uur voor 2,5 kilo. In een bak gelegd en hem in een fleece deken gewikkeld, zo mocht hij nog een uurtje rusten.

Om 18:00 uur de nek uit elkaar getrokken, de bark was door het inpakken wel iets zachter geworden maar gelukkig niet helemaal zacht, er was nog een bite.

Lekker bakje vol, broodje opgemaakt en aanvallen maar. Dit keer had Dees een soort van tzaziki gemaakt, daar de bodem van het broodje mee ingesmeerd, daar wat siracha op en sla, flinke pluk pp, daar wat mayo op, lenteuitjes en wederom wat siracha. 2 van die broodjes op, echt heerlijk gegeten en nog een halve bak over voor in de vriezer.

Bedankt voor het kijken.
    Laatst gewijzigd door fxs81; 26-01-21 om 20:54.
    WGA | Weber MT 57 GBS SE | KJ Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | JoyStove L | Tri-pod | Mammoet Bucket Grill | Diverse Gietijzeren speeltjes
    https://www.instagram.com/stef_bbq/
    Goeie wijn is nog steeds gin bier

Pitmaster
    Ingeschreven
    Jul 2018
    Post Thanks / Like
    Lekkere broodjes man, daar zou ik nu zin in hebben zeg!

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Jonguh , 18 uur liefde op een broodje
    Dat moet wel lekker zijn geweest
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

BiBliotheQuaris Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Seafood Surprise 2016
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Rookplezier's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Ziet er goed uit Stef!

Dat is een flinke run geweest, maar de moeite waard dus.
    Barbecuetjes, beetje gietijzer, plezier en Resevebelg; Rookplezier zonder R is ookplezier

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Dat ziet er heerlijk uit. Heel mooi broodje geworden. De broodjes zelf zijn ook echt goed gelukt.. ook al komen ze uit de *v*n.. De procureur zag er ook heel mooi uit. Ik denk dat hij iets te mager is geweest waardoor hij wat langer duurde. Ik heb altijd het idee dat als ze wat vetter zijn ze sneller gaar zijn. Maar je had de tijd.

Maar een hele mooie dag gehad, lekker bezig geweest met een fantastisch resultaat.
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, 2 x Niclan, Kamado joe junior, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Primoloog I survived the zone knoeier66's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Beste run, bolletjes zien er top uit. Had het wel willen proeven.
    Primo XL / WGA met GG en thermometer / Maverick ET-732 / Rode Thermapen MK4 / 1,5 x Fantast / Certified BBQ-Golfer

The smokin' Gurnard Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Mystery meats Boxtel III
    Seafood Surprise 2014
    Finger licking Q II
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Finger licking Q
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Fishing for Chicken
    Burnt the End
    Steaked out around the fire II
    Nose to tail
    Steaked out around the fire
    I survived the zone
    Super Moderator
    EvdP's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Post Thanks / Like
    Mooie plaatjes!
    laatste foto kan zo in een kookboek.
    mooie broodjes ook zelf gebakken.
    WEBER OTG 57 / WGA / BGE Large/ Weber 47 compact met Pizzaring

Going whole hog I survived the zone SlowRoller's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2019
    Post Thanks / Like
    Ziet er top uit

De Alchemist QtB Topdog eddy6844's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Hier ook nog wat van die slagers bonnen. Moet nog even nafenken wat ik ervan ga maken. Lekkere broodjes hoor.
    Zonder koffie functioneer ik niet

Bouwt het zelf wel Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Atos's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Post Thanks / Like
    Lekker broodje Stef, inpakken geeft toch altijd wat een zachtere bark maar uiteindelijk blijft er wel meer vocht in zitten is mijn ervaring. Zeker wanneer je em eerder zou inpakken gaat dat op.
    Broodjes zien er top uit! Je kan je zo aanmelden bij het *v*nforum.nl
    UDS L PartyQ controled / Kickass custom weber meubel 57 / 2XOTP 67 / Meadow Creek PR42 / 1x UDS M Smartfire controlled / WGA / Blueprints custom made smoker / el cheapo kamado 13 inch /rvs swinggrill/ ProQ CSG / Barbecooler / Driepoot met vuurfust / rookoventje / DO 3qt en 9qt / shitload aan gietijzer SuperFast Thermapen Limited edition / Thermapen Mk4 black Grillmarks

Forum Rechten