Hallo Allemaal,
Alvast excuses voor mijn lange verhaal.
Afgelopen juli heb ik een prachtige Kamado Joe classic 3 aangeschaft. Deze vol trots op gaan halen in de winkel en deze mee naar huis genomen. Het installeren ging voorspoedig en na het in elkaar zetten van de kamado viel me gelijk iets op. Het divide en conquer systeem rust niet op de rvs ring die de vuurbox bij elkaar houdt, maar op de kolenmand. Ik dacht dat ik iets verkeerd zou hebben gedaan met het in elkaar zetten van de vuurbox. Deze nogmaals in elkaar gezet en hetzelfde probleem komt naar voren.
Ik heb dezelfde dag nog contact opgenomen met de winkel waar ik mijn kamado had aangeschaft. De winkel heeft mij verteld de kamado toch gewoon te gebruiken en de claim zou ingediend worden bij Kamado Joe nederland. Na herhaaldelijk contact opgenomen te hebben met de winkel leek er na 3 maanden eindelijk schot in de zaak te komen (ik weet dat de winkel gelijk contact op heeft genomen met Kamadoe Joe nederland) Ik had nu direct contact met Kamado Joe nederland.
Na het probleem nogmaals uitgelegd te hebben ondersteunend met foto’s die ik gelijk al gemaakt had na het in elkaar zetten van de Kamadoe Joe kreeg ik na een week een mail terug met het verhaal dat mijn vuurbox niet goed in elkaar zou zitten en de kolenmand er niet ver genoeg in zakt. ik zou de wanden naar buiten moeten schuiven aan de onderzijde. Na aangegeven te hebben dat dit technisch niet mogelijk is heb ik een e-mail ontvangen dat ik toch de vuurbox schalen aan de onderkant naar buiten moet schuiven en eventueel de poten van mijn kolenmand naar binnen moet buigen. Er zit ongeveer een 10-15mm tussen het divide en conquer rek en de basis waar hij op moet liggen. Na aangegeven te hebben dat ik niet ga buigen aan een onderdeel van een nieuwe Kamado Joe die 2100 euro kost (ook omdat dit naar mijn mening niet genoeg was om het op te lossen) werd mijn e-mail doorgezet naar een collega.
Deze collega wilde graag langs komen met een vuurbox om te proberen of dit de oplossing is. Uiteraard geen probleem vanuit mijn kant en gelijk aangegeven dat het misschien handig is om ook een kolenmand en nieuw divide en conquer rek mee te nemen omdat daar misschien een fabricage fout in zit. Tijdens het bezoek bleek dat er alleen een nieuwe vuurbox was meegenomen en na het installeren door de Kamado Joe medewerker bleek hetzelfde probleem zich nog steeds voor te doen.
Daarna hebben wij mondeling afgesproken dat hij een nieuwe kolenmand en divide en conquer rek zou opsturen om te kijken of dit het probleem op lost. Echter heb ik vandaag een e-mail gekregen met de mededeling dat ze een kolenmand hebben opgestuurd met pootjes die ze zelf naar binnen hebben gebogen, omdat ze na overleg beide van mening zijn dat dit de oplossing is.
Nu is mijn vraag naar jullie wat jullie zouden accepteren in een geval als deze? En hebben meer Kamadoe Joe 3 eigenaren op het forum last van dit probleem? Ook lijkt het me handige informatie voor toekomstige Kamado Joe 3 eigenaren, omdat het misschien een batch probleem is. Ik hou jullie op de hoogte van de afhandeling van de zaak!
Met vriendelijke groet,
Stefan.