BGE vuurrook
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Probleem Kamado Joe Classic 3

Hibachi jerico's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2020
    Post Thanks / Like

Probleem Kamado Joe Classic 3

Hallo Allemaal,

Alvast excuses voor mijn lange verhaal.

Afgelopen juli heb ik een prachtige Kamado Joe classic 3 aangeschaft. Deze vol trots op gaan halen in de winkel en deze mee naar huis genomen. Het installeren ging voorspoedig en na het in elkaar zetten van de kamado viel me gelijk iets op. Het divide en conquer systeem rust niet op de rvs ring die de vuurbox bij elkaar houdt, maar op de kolenmand. Ik dacht dat ik iets verkeerd zou hebben gedaan met het in elkaar zetten van de vuurbox. Deze nogmaals in elkaar gezet en hetzelfde probleem komt naar voren.

Ik heb dezelfde dag nog contact opgenomen met de winkel waar ik mijn kamado had aangeschaft. De winkel heeft mij verteld de kamado toch gewoon te gebruiken en de claim zou ingediend worden bij Kamado Joe nederland. Na herhaaldelijk contact opgenomen te hebben met de winkel leek er na 3 maanden eindelijk schot in de zaak te komen (ik weet dat de winkel gelijk contact op heeft genomen met Kamadoe Joe nederland) Ik had nu direct contact met Kamado Joe nederland.

Na het probleem nogmaals uitgelegd te hebben ondersteunend met foto’s die ik gelijk al gemaakt had na het in elkaar zetten van de Kamadoe Joe kreeg ik na een week een mail terug met het verhaal dat mijn vuurbox niet goed in elkaar zou zitten en de kolenmand er niet ver genoeg in zakt. ik zou de wanden naar buiten moeten schuiven aan de onderzijde. Na aangegeven te hebben dat dit technisch niet mogelijk is heb ik een e-mail ontvangen dat ik toch de vuurbox schalen aan de onderkant naar buiten moet schuiven en eventueel de poten van mijn kolenmand naar binnen moet buigen. Er zit ongeveer een 10-15mm tussen het divide en conquer rek en de basis waar hij op moet liggen. Na aangegeven te hebben dat ik niet ga buigen aan een onderdeel van een nieuwe Kamado Joe die 2100 euro kost (ook omdat dit naar mijn mening niet genoeg was om het op te lossen) werd mijn e-mail doorgezet naar een collega.

Deze collega wilde graag langs komen met een vuurbox om te proberen of dit de oplossing is. Uiteraard geen probleem vanuit mijn kant en gelijk aangegeven dat het misschien handig is om ook een kolenmand en nieuw divide en conquer rek mee te nemen omdat daar misschien een fabricage fout in zit. Tijdens het bezoek bleek dat er alleen een nieuwe vuurbox was meegenomen en na het installeren door de Kamado Joe medewerker bleek hetzelfde probleem zich nog steeds voor te doen.

Daarna hebben wij mondeling afgesproken dat hij een nieuwe kolenmand en divide en conquer rek zou opsturen om te kijken of dit het probleem op lost. Echter heb ik vandaag een e-mail gekregen met de mededeling dat ze een kolenmand hebben opgestuurd met pootjes die ze zelf naar binnen hebben gebogen, omdat ze na overleg beide van mening zijn dat dit de oplossing is.

Nu is mijn vraag naar jullie wat jullie zouden accepteren in een geval als deze? En hebben meer Kamadoe Joe 3 eigenaren op het forum last van dit probleem? Ook lijkt het me handige informatie voor toekomstige Kamado Joe 3 eigenaren, omdat het misschien een batch probleem is. Ik hou jullie op de hoogte van de afhandeling van de zaak!

Met vriendelijke groet,

Stefan.

Pitmaster
    Ingeschreven
    Sep 2020
    Post Thanks / Like
    Hoi Stefan, ik heb geen ervaring met Kamado maar als jij niet tevreden bent dan zou ik dat zeker aangeven bij de klantenservice. Het gaat niet om een pakje boter zeg maar...

Je mag denk ik ook wel verwachten dat je een goed product krijgt, als dat niet zo is dan is het de verantwoordelijkheid van de fabrikant of verkopende partij om dit op te lossen.

Vergt dan misschien wel wat geduld, kan ik uit eigen ervaring zeggen

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Mk merken; 26-11-20 om 11:01.

Sleeveless Q QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Jeetje, da's een heel gedoe geweest, heb zelf een KJ2 waar ik een paar keer klantenservice voor nodig heb gehad maar dat is altijd vlekkeloos verlopen moet ik zeggen. Zou zo maar kunnen dat er een batch probleem is met een serie kolenmanden waar de pootjes net verkeerd staan, als de mand die ze opsturen nu wel past zou ik daar geen problemen mee hebben, die is van rvs dus dat verbuigen van de pootjes lijkt me geen kwaad kunnen.
    WGA | Weber MT 57 GBS SE | KJ Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | JoyStove L | Tri-pod | Mammoet Bucket Grill | Diverse Gietijzeren speeltjes
    https://www.instagram.com/stef_bbq/
    Goeie wijn is nog steeds gin bier

Hibachi jerico's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2020
    Post Thanks / Like
    Het is inderdaad een heel gedoe geweest tot nu toe. Na het goede gesprek tijdens het bezoek van de Kamado Joe medewerker weer goede hoop gekregen dat het goed zal komen. Helaas moest ik een week later zelf weer contact opnemen via de mail omdat ik niets had vernomen. Ik kreeg als antwoord terug dat ik geen divide en conquer rek opgestuurd ga krijgen omdat het volgens een collega daar niet in kan zitten. Ze hebben mij nu een kolenmand toegestuurd waar ze de pootjes van hebben verbogen, de collega was van mening dat dit de oplossing moet zijn!

Ik heb de kolenmand nog niet geprobeerd door drukte en omdat mijn kamado joe nu netjes ingepakt staat onder een zeiltje met bandjes eromheen. Dit door leveringsproblemen van de originele Kamado Joe hoes die nog steeds in backorder staat. Van het weekend de kolenmand proberen, maar persoonlijk vind ik het verloop en de medewerking van Kamado Joe Nederland tegenvallen.

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jul 2016
    Post Thanks / Like
    Hier een blije KJ3 eigenaar, maar om heel eerlijk zijn kan ik me niet helemaal voorstellen welke pootjes van de kolenmand er dan omgebogen moeten worden...maar zal morgen bij daglicht eens kijken misschien die haken die bovenaan zitten?

Met betrekking tot de service kwaliteit, het zelf er achteraan moeten bellen is natuurlijk niet netjes, en ja, het is aan hun om het op te lossen, maar zij denken dat het die kolenmand is, dan gaan ze dat allicht eerst proberen. Vind het wel netjes dat ze ook echt bij je langs zijn gekomen om te checken wat het probleem is en dan snap ik ook wel dat ze eerst de mand willen proberen als zij echt denken dat het niet het rek kan zijn.
    Ik neem aan dat ze netjes even het rek hebben nagemeten op productie fouten?

Mocht het nodig zijn dan wil ik best hier even de meetlat er naast leggen om te kijken of die van jou daarvan afwijkt...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

Hibachi jerico's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2020
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adrie Bekijk Berichten
    Hier een blije KJ3 eigenaar, maar om heel eerlijk zijn kan ik me niet helemaal voorstellen welke pootjes van de kolenmand er dan omgebogen moeten worden...maar zal morgen bij daglicht eens kijken misschien die haken die bovenaan zitten?

Met betrekking tot de service kwaliteit, het zelf er achteraan moeten bellen is natuurlijk niet netjes, en ja, het is aan hun om het op te lossen, maar zij denken dat het die kolenmand is, dan gaan ze dat allicht eerst proberen. Vind het wel netjes dat ze ook echt bij je langs zijn gekomen om te checken wat het probleem is en dan snap ik ook wel dat ze eerst de mand willen proberen als zij echt denken dat het niet het rek kan zijn.
    Ik neem aan dat ze netjes even het rek hebben nagemeten op productie fouten?

Mocht het nodig zijn dan wil ik best hier even de meetlat er naast leggen om te kijken of die van jou daarvan afwijkt...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk
    Ik ben momenteel al 4 maanden aan het wachten op een juiste oplossing. In de tussentijd wil/durf ik geen gietijzeren pan en/of zwaar stuk vlees op de kamado te zetten/leggen. Dit omdat al het gewicht dan op de 3 pootjes van de kolenmand rust die op de firebox staat.

Ze hebben de 3 kleine pootjes aan de onderzijde van de kolenmand verbogen. Afgelopen weekend heb ik de kolenmand getest en je raadt het misschien al, de kolenmand inclusief gebogen pootjes heeft geen oplossing geboden. Het probleem is zelfs nog erger geworden inclusief de nieuwe mand.

Dat ze langs zijn gekomen is heel netjes, echter vraag ik mij af of dat was om het probleem netjes op te lossen of omdat ze mij niet geloven.

onderstaand nog een afbeelding met het probleem.

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jul 2016
    Post Thanks / Like
    4 maanden is inderdaad wel wat gortig...

Als je even het rechtopstaande stukje van het D&C systeem meet (wat ook zichtbaar is op de foto), dan kan ik het hier ook even nameten, weet je gelijk of het daaraan ligt!

Hibachi jerico's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2020
    Post Thanks / Like

Als je even het rechtopstaande stukje van het D&C systeem meet (wat ook zichtbaar is op de foto), dan kan ik het hier ook even nameten, weet je gelijk of het daaraan ligt!
    Als ik thuis ben zal ik het stukje even opmeten, fijn dat je de moeite wilt nemen om het even na te meten. Dan weet ik gelijk of het daar eventueel aan ligt.

Pitmaster
    Ingeschreven
    Sep 2020
    Post Thanks / Like
    Jee, wat klote zeg... Hopelijk is het snel opgelost!!!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Hibachi jerico's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2020
    Post Thanks / Like

Bij deze een foto:

Het is 58mm van onderkant tot onderkant.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten