BGE vuurrook
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15

Onderwerp: Probleem Kamado Joe Classic 3

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jul 2016
    Post Thanks / Like
    Even paar foto's genomen. Bij mij rust het D&C rek ook wel op de kolenmand, dus niet op de vuurkorf. Echter zit tie wel net laag genoeg om de rand van de vuurkorf te raken (en in de groefjes te vallen zodat tie niet gaat draaien). Maar zonder belasting (van roosters en deflectors) zweeft tie er net iets boven.

Ik heb verder even geprobeerd dezelfde foto te maken die je stuurde, en bij mij is het stukje ongeveer 55mm.

Hopelijk kun je hier iets mee!

Hibachi jerico's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2020
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adrie Bekijk Berichten
    Even paar foto's genomen. Bij mij rust het D&C rek ook wel op de kolenmand, dus niet op de vuurkorf. Echter zit tie wel net laag genoeg om de rand van de vuurkorf te raken (en in de groefjes te vallen zodat tie niet gaat draaien). Maar zonder belasting (van roosters en deflectors) zweeft tie er net iets boven.

Ik heb verder even geprobeerd dezelfde foto te maken die je stuurde, en bij mij is het stukje ongeveer 55mm.

Hopelijk kun je hier iets mee!
    Bedankt voor de foto's! Ik zie inderdaad dat bij jou het rek inderdaad ook op de kolenmand rust, echter ook op de vuurkorf. Dit moet eigenlijk ook niet de bedoeling zijn.

Helaas heb ik tot op heden nog niets vernomen van KamadoJoe Nederland.

Going whole hog Burnt the End
    I survived the zone
    Rook Rookie's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Post Thanks / Like
    Na het kijken van diverse video's over de Joe 3 enthousiast en in de markt voor deze Kamado.

Hoewel mijn oude Chinese kamado uit 2012 (gekocht op eBay voor 300 euro) na het vervangen van vilt nog een paar jaartjes mee kan tijd om een andere aan te schaffen. Wel verrast dat deze Chinees het zolang heeft uitgehouden. Bijna 9 jaar zonder bescherming in weer en wind buiten gestaan. Metaal en lak nog prima maar houten handvat valt uit elkaar.

Na het lezen van deze slechte service en halfslachtige oplossingen, zoals ombuigen en lange wachttijden op respons, dikke twijfel of ik met dit merk in zee moet gaan. Voor een Kamado in deze prijsklasse verwacht je toch meer service en aftersales.

Is het nog steeds niet naar wens opgelost?
    WGA (old style)
    OTG 57
    BGE large, minimax

Ga nooit te paard als een vriend te voet gaat.

Hibachi jerico's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2020
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rook Rookie Bekijk Berichten
    Na het kijken van diverse video's over de Joe 3 enthousiast en in de markt voor deze Kamado.

Hoewel mijn oude Chinese kamado uit 2012 (gekocht op eBay voor 300 euro) na het vervangen van vilt nog een paar jaartjes mee kan tijd om een andere aan te schaffen. Wel verrast dat deze Chinees het zolang heeft uitgehouden. Bijna 9 jaar zonder bescherming in weer en wind buiten gestaan. Metaal en lak nog prima maar houten handvat valt uit elkaar.

Na het lezen van deze slechte service en halfslachtige oplossingen, zoals ombuigen en lange wachttijden op respons, dikke twijfel of ik met dit merk in zee moet gaan. Voor een Kamado in deze prijsklasse verwacht je toch meer service en aftersales.

Is het nog steeds niet naar wens opgelost?
    Excuses dat mijn reactie zo lang op zich heeft laten wachten. Helaas is er naar mijn inziens nooit een geschikte oplossing gekomen. Tijdens het laatste mail verkeer bleek voor mij steeds meer dat ze geen passende oplossing hadden en ook niet zouden gaan vinden. Ik heb toen de knoop doorgehakt en gevraagd of er een vergoeding/korting tegenover kon staat om het probleem zelf op te lossen. Ik ben zeker wel teleurgesteld, maar ik ben voor de rest echt super blij met de KJ Classic 3. Ik krijg nu korting op een Kamado Joe Junior. Hoe veel laat ik even in het midden, maar het voelt niet alsof deze korting in verhouding staat met het probleem dat ik heb met de KJ Classic 3. Ik heb nu een nieuwe kolenmand mogen houden en daar heb ik op 4 punten materiaal verwijderd van de horizontale staaf tussen de 8 verticale staven. Nu kan mijn rek ver genoeg zakken op deze 4 punten.

Ik vind het nog steeds super zonde dat dit het eindresultaat is, maar het doet voor de rest niets af aan de werking van de KJ Classic 3. Ik kon er de energie niet meer voor vinden om tot een betere oplossing te komen en ben daarom tot deze overeenkomst gekomen.

Going whole hog
    Ingeschreven
    May 2018
    Post Thanks / Like
    toch triest dat het zo moet lopen.
    Als je een hoop geld uitgeeft aan een A-merk verwacht je toch gewoon dat het in orde is.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten