BGE vuurrook
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Minion methode - temperatuurcontrole

Aansteker Kapitein Nemo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2020
    Post Thanks / Like

Minion methode - temperatuurcontrole

Hoi,

Vraag:
    Weber MT, minion methode met kolenring en diffusor plate, 10 aangestoken briketten in het midden...

Hoelang duurt het bij jullie vr de Q op 110 graden zit?
    Bij mij vorige keer na 1 uur of zo...
    Normaal?

Gr
    Nemo
    Weber Master Touch Premium

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Ik gooi altijd een halve starter in het midden, tel de briketten niet. werk trouwens ook meer met houtskool. Beter wat meer in dan te weinig. met knijpen heb je hem zo op temperatuur.
    Maar in een uur stabiel op 110 is toch ook prima?
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, 2 x Niclan, Kamado joe junior, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Ik tel ook geen briketten of houtskool , meestal een gevulde kleine starter (ecobrasa)
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Aansteker
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Klopt wel ongeveer met mijn ervaring ja. Vanmorgen had ik m ook met een uurtje op 110 graden roostertemp in dezelfde setup (ecobrasa briketten).

Als je sneller wilt, kun je de deksel eerst nog even open laten en de heat diffuser er iets later opleggen. Dan krijgt ie veel meer zuurstof en heb je sneller meer briketten aan het branden. Nadeel daarvan is dat je snel te laat bent met knijpen. Dan schiet ie snel over de 130-140 heen en moet je weer wachten tot de temp gezakt is.
    Weber 57 Master Touch Premium - Weber Go Anywhere - 120 cm draaispit bbq

Rocking The Q Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Burnt the End
    I survived the zone
    LordRiffenstein's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2016
    Post Thanks / Like
    Ik tel meestal wel briketten, bv met Weber briketten maak ik er 8-9 aan (afhankelijk vd buiten temp) en dan heb ik op minder dan 30min 110-120gr op de rooster. Dit is met mijn Weber 57cm kettle.
    Eigenlijk is dat puur op de temp die de 8-9 briketten geven.
    Als je een uur nodig hebt, wil dit volgens mij zeggen dat er nog extra briketten in je Q moeten aangaan om tot de gewenste temp te komen.
    Dan kan je net zo goed van bij de start 1 meer aanmaken.
    Pulled pork op de pellet grill??
    16u het gaat soms nog Traeger...wel lekker.
    Nette Lette 6mm 20" Long offset, Yoder YS640, Traeger Lil Tex Pro, Weber Master Touch GBS 57, Weber Go-Anywhere, Joy Stove Large, outdoor houtoven, resem gietijzer en nog wat speelgoed

Aansteker
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Er zit in mijn ervaring wel een verschil in met of zonder de heat diffuser in de Master Touch Premium. Indirect zonder diffuser zit je wat sneller op de gewenste roostertemp. Met diffuser lijkt de warmte in het begin toch wat minder snel boven in de ketel te komen. Je houdt m daarna wel makkelijker constant is mijn ervaring tot nu toe. Gisteren een run van 7,5 uur gedaan, en niet meer dan 10 graden temperatuurverschil gehad. Dat is bij indirect zonder diffuser nog niet gelukt.

Maar ik heb m pas sinds deze zomer, dus nog niet heel uitgebreid in alle verschillende setups getest.
    Weber 57 Master Touch Premium - Weber Go Anywhere - 120 cm draaispit bbq

Forum Rechten