BGE vuurrook
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18

Onderwerp: Weber Master Touch Premium vraagjes

Aansteker
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Dat ben ik helemaal met jullie eens. De kwaliteit is wat dat betreft echt niet meer wat het geweest is. Ik heb altijd prima ervaringen gehad met Weber. Maar achteraf denk ik toch dat ik iets te makkelijk het merk trouw ben gebleven.

Het onderstel zwabbert ook nog steeds alle kanten op bij de kleinste aanraking, ook zo'n punt waarvan ik niet begrijp waarom je daar bij een BBQ van ruim €350 niet even iets meer aandacht aan besteedt als fabrikant. Er zit gewoon veel te veel speling tussen de buis en het buisslot waar die in valt. Het zal aan de stevigheid misschien niks afdoen, maar ik vind het absoluut geen gezicht. Daar ga ik binnenkort maar eens naar kijken.

Als eerste poging maar de pooteindes eens omwikkelen met een stukje aluminiumtape, zodat de speling verdwijnt. Hopelijk is dat genoeg om een einde te maken aan het gewiebel. Ik ga er tenminste vanuit dat aluminiumtape tegen hoge temperaturen bestand is. Maar nu ik het schrijf, vraag ik me af of de lijmlaag daarop dat ook is? Iemand daar een idee bij?
    Weber 57 Master Touch Premium - Weber Go Anywhere - 120 cm draaispit bbq

Aansteker
    Ingeschreven
    Jun 2020
    Post Thanks / Like
    Een vraagje waar heb je dat vilt vandaan?

Aansteker
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Ik heb deze gebruikt: https://houtskool.nl/product/vilt-vo...er-kettle-bbq/
    Maar ik neem aan dat iedere andere 1/2 inch brede bbqvilt even goed werkt. Deze maat past in ieder geval precies in de flens van de deksel van de Weber. Breder moet je niet hebben.

Bouwt het zelf wel Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Atos's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selandus Bekijk Berichten
    Dat ben ik helemaal met jullie eens. De kwaliteit is wat dat betreft echt niet meer wat het geweest is. Ik heb altijd prima ervaringen gehad met Weber. Maar achteraf denk ik toch dat ik iets te makkelijk het merk trouw ben gebleven.

Het onderstel zwabbert ook nog steeds alle kanten op bij de kleinste aanraking, ook zo'n punt waarvan ik niet begrijp waarom je daar bij een BBQ van ruim €350 niet even iets meer aandacht aan besteedt als fabrikant. Er zit gewoon veel te veel speling tussen de buis en het buisslot waar die in valt. Het zal aan de stevigheid misschien niks afdoen, maar ik vind het absoluut geen gezicht. Daar ga ik binnenkort maar eens naar kijken.

Als eerste poging maar de pooteindes eens omwikkelen met een stukje aluminiumtape, zodat de speling verdwijnt. Hopelijk is dat genoeg om een einde te maken aan het gewiebel. Ik ga er tenminste vanuit dat aluminiumtape tegen hoge temperaturen bestand is. Maar nu ik het schrijf, vraag ik me af of de lijmlaag daarop dat ook is? Iemand daar een idee bij?
    Ik heb daar ooit eens een draadje over gepost
    UDS L PartyQ controled / Kickass custom weber meubel 57 / 2XOTP 67 / Meadow Creek PR42 / 1x UDS M Smartfire controlled / WGA / Blueprints custom made smoker / el cheapo kamado 13 inch /rvs swinggrill/ ProQ CSG / Barbecooler / Driepoot met vuurfust / rookoventje / DO 3qt en 9qt / shitload aan gietijzer SuperFast Thermapen Limited edition / Thermapen Mk4 black Grillmarks

Aansteker
    Ingeschreven
    Jun 2020
    Post Thanks / Like
    Top heb het ook besteld👍🏻

Aansteker
    Ingeschreven
    Jun 2020
    Post Thanks / Like
    Nog een vraag, toen jij het vilt geplakt had heb je toen de deksel er los opgezet zonder scharnier en veren?
    Of met scharnier zonder veren, of helemaal los van de scharnier?
    Ivm het aandrukken van het vilt

Aansteker
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Ik heb het deksel even losgehaald om het vilt er makkelijker in te kunnen plakken. Daarna de deksel gewoon weer terug gezet op het scharnier (met veren). Wel iets moeten stellen om de dikkere dekselrand weer goed op de ketel aan te sluiten (deksel moest een milimetertje naar voren komen, niet meer helemaal achterop het scharnier gedrukt). En daarna de deksel een dagje dicht laten zitten.

Aansteker
    Ingeschreven
    Jun 2020
    Post Thanks / Like
    Ok bedankt👍🏻

Forum Rechten