BGE vuurrook
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: PP op verzoek van de bazin geinjecteerd

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Jul 2018
    Post Thanks / Like

PP op verzoek van de bazin geinjecteerd

Na een aantal nekken tot pp verwerkt te hebben door ze simpelweg in een smakelijke rub te zetten en ze op het rooster te leggen. Bij een kern temperatuur van tegen de 90 graden de prikker erbij en indien ok een tijdje in te pakken en met wat BBQ saus ze uit elkaar te trekken. Heeft iedereen altijd smakelijk van gegeten.

Van de week begon het al, zin in pp maar dan eens anders en van het weekend komt mijn broer met gezin, ouders enzovoort. En zo kwam ze ‘onverwacht’ vandaag met een stuk procureur thuis van een kleine 3 kilo. Of ik daar maar eens wat anders mee wou doen.

Injectie mix gemaakt van appelsap, worchestershire saus, witte wijn azijn, zout en uienpoeder.

Rub gemaakt van suiker, paprika, knoflook, uien, cayenne, komijn,rozemarijn poeders en wat zout.

Ligt nu in de folie in de koeling te wachten op wat hitte. Dat word morgenochtend vroeg.

Dan word er ook een glaze gemaakt en gebruikt en als we dan toch gek doen gaan we ook inpakken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Snelrennen; 21-02-20 om 20:13.

BiBliotheQuaris Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Seafood Surprise 2016
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Rookplezier's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Dat belooft wat te worden.

Succes!
    Klein eitje, Tafelbarbecuetje, WGA, 47- 57- 67 cm Weber, wat gietijzer, Hongaarse potten, driepoot, bbq trolley. Een Patton smokertje en Broilking gasser en héél veel rookhout vind ik BBQ-golfer April 2020; Nov. 2018

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Tja, als je dan toch gek doet...
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, 2 x Niclan, Kamado joe junior, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Jul 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eigenhymer Bekijk Berichten
    Tja, als je dan toch gek doet...
    Is het gek doen of is het gewoon extra werk? En als het dat laatste is, als ik het dan maar terug proef maakt het niets uit!

Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Je zult weinig bark hebben door het inpakken..
    En die glaze ben ikzelf niet zo van. Je proeft imo meer saus dan vlees. Maar anderen zweren erbij.
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, 2 x Niclan, Kamado joe junior, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Jul 2018
    Post Thanks / Like
    En precies daarom heb ik het nooit eerder gedaan. Ik wil een goeie stevige bark. En zeker geen broodje saus met vlees. Maar wie A zegt...…, als je het niet probeert zullen we maar zeggen!

Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Wie niet waagt, wie niet wint..
    Je moet alles in je leven eens uitgeprobeerd hebben. (nou ja, alles nou ook weer niet)

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Als je een goeie bark wil , moet je hem er vanavond tussen 11 en 12 opgooien en niet inpakken
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Jul 2018
    Post Thanks / Like
    Vanmorgen om 6 uur nek uit de koeling en BBQ aangestoken. Bij 110 graden hem rond 7 uur op de BBQ gelegd. Foto vergeten op dat tijdstip. Onderstaand is na ca. 2 uurtjes.

Glaze gemaakt van witte wijnazijn, ahorn siroop en een beetje blues hog saus. Hem om 12 uur beetje ingesmeerd bij een kern van 72 graden.

Ga hem toch maar niet inpakken denk ik.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hussiemussie I survived the zone
    Ingeschreven
    Jul 2018
    Post Thanks / Like
    Dat ziet er al lekker uit succes verder zal wel goed komen roep maar als het klaar is

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Grill Guru Elite Large ,WGA,Barbecook,joystove large,Maverick 733,fantast,One minute lighter

Forum Rechten