BGE vuurrook
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

Onderwerp: Go anywhere, welke bouwjaren ongeveer.

BBQ freak I survived the zone
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Gemeente Noordenveld, en dan het grootste dorp daarvan
    Post Thanks / Like

Go anywhere, welke bouwjaren ongeveer.

Na flink aangestoken te zijn met het virus wat BBQ heet, maar nog niet volledig tot ontbranding te zijn gekomen, ben ik na het aanschaffen en verbouwen van een Smokey Joe, het daarna aanschaffen van een Master Touch 57, nu op zoek naar een Go Anywhere.

Echter ik zie eigenlijk 4 verschillende typen voorbij komen.
    1ste op gas, heb ik tot nog toe geen belangstelling voor.
    2e met houten handgrepen op deksel en aan de korte zijden.
    3e met kunststof handrepen op het deksel en aan de korte zijden.
    4e met kunststof handgreep enkel op het deksel.

Zoekend bij Weber leert me dat er verschillende bouwjaren zijn, waarvan de laatste met enkel een handgreep op het deksel van circa 2014 / 2015 wordt uitgeleverd.
    Die met de houten handgrepen lijken me het oudst.

Graag zou ik weten van welke bouwjaren de verschillende uitvoeringen zijn, hoeft tiet exact tot op de datum
    Mogelijk dat de kennis en kunde hier aanwezig is.

Aanjager Back to Skool L&T VIII
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    QtB Topdog
    I survived the zone
    rikbeter's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like
    Over bouwjaren kan ik je niet helpen, maar ik heb het 4de type en kan zeggen dat ik liever de 2de of 3de zou hebben gehad. Ik mis de handgrepen aan de zijkant. Dus als je de keuze hebt…..
    Ik heb die in 2017 aangeschaft overigens.
    Gear: Weber Jumbo Joe 47 (2014) ; Weber one touch premium 57 (2014), WGA (2017), Kooki non-stick self-basting barbeque chicken roaster.

forumgenoot van allemaal interessante en creatieve mensen

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Ik heb de uitvoering met houten handvaten, met grijze handvaten en de uitvoering zonder handvaten.. (aan de zijkanten)
    Over de bouwjaren kan ik je niets vertellen. wel dat je gewoon marktplaats goed in de gaten moet houden als je er een met handvaten wil scoren.
    @Driekje hier op het forum heeft er net een lading verkocht.
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, 2 x Niclan, Kamado joe junior, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    Wie zoekt zal vinden, en ik vond wat meer info.
    Zij het dan niet specifiek over de Anywhere, maar meer algemeen over productiejaren en codes van Weber.
    Het schijnt dat de letters in de codes op de luchtschuiven zo ongeveer overeenkomen met bouwjaren.
    Hoewel een code voor 2017 wel in 2018 zou kunnen zijn gebruikt vanwege overproductie van de luchtschuiven in 2017.
    Het is dus een indicatie van ongeveer welk bouwjaar.
    Een productiecode loopt bij Weber van 1 oktober in jaar X tot en met 31 september in jaar Y, dus ook geen kalenderjaren.

Het gemis van de handgrepen aan de zijkant zie ik niet direct als een probleem, maar kan me voorstellen dat je wel eens te enthousiast wilt ingrijpen, en dan de grepen mist.
    Ovedrigens is een plankje er naast leggen een optie, die schuif je er onder als er direct moet worden ingegrepen om te verplaatsen.
    Plankje neem je ook zo mee naar een andere plek.

Nu nog verder uitvlooien wanneer welke uitvoeringen zijn geproduceerd.

The smokin' Gurnard Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    Mystery meats Boxtel III
    Seafood Surprise 2014
    Finger licking Q II
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Finger licking Q
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Fishing for Chicken
    Burnt the End
    Steaked out around the fire II
    Nose to tail
    Steaked out around the fire
    I survived the zone
    Super Moderator
    EvdP's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Post Thanks / Like
    Op de lucht uitlaatschuiven van iedere weber staat een code van één of twee letters.
    deze letters geven het “ bouwjaar” aan.
    op deze site vind je meer info over dit onderwerp:

https://www.virtualweberbullet.com/d...coalauthorized
    WEBER OTG 57 / WGA / BGE Large/ Weber 47 compact met Pizzaring

Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    Eigenhymer, goede tip, alleen schijnt Marktplaats momenteel meer een Goudmijn te zijn.
    Men vraagt voor tweedehands vrijwel hetzelfde als voor nieuw.
    Sterker nog, bij de lokale Kampeerhal voorheen Vrijbuiter alhier staan de Anywhere jongens te wachten op een nieuwe eigenaar voor een bedrag van € 89,--.
    MP ofwel GM staan ze tweedehands voor € 85,-- en men schijnt niet van die prijzen te willen afwijken.
    Tweedehands is tweedehands, en wanneer je bijna de nieuwprijs moet betalen ga ik liever voor met aankoopbewijs.
    Kan altijd handig zijn in geval van garantie indien noodzakelijk en van toepassing.

Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    EvdP die had ik ook gevonden maar nog niet volledig uitgeplozen.

Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hakar Bekijk Berichten
    Eigenhymer, goede tip, alleen schijnt Marktplaats momenteel meer een Goudmijn te zijn.
    Men vraagt voor tweedehands vrijwel hetzelfde als voor nieuw.
    Sterker nog, bij de lokale Kampeerhal voorheen Vrijbuiter alhier staan de Anywhere jongens te wachten op een nieuwe eigenaar voor een bedrag van € 89,--.
    MP ofwel GM staan ze tweedehands voor € 85,-- en men schijnt niet van die prijzen te willen afwijken.
    Tweedehands is tweedehands, en wanneer je bijna de nieuwprijs moet betalen ga ik liever voor met aankoopbewijs.
    Kan altijd handig zijn in geval van garantie indien noodzakelijk en van toepassing.
    Ja, voor een gebruikte vragen ze soms aardig geld. maar ik denk niet dat ze dat ervoor krijgen.
    Maar voor een hele nette MET handvaten, (die ik heel graag heb) betaal ik tussen de 40 en 50 euro. Dat heb ik er wel voor over. Kwestie van smaak. Maar ik heb er 6, dat is genoeg (denk ik ) De nieuwe zonder handvaten heb ik nieuw gekocht, voor een euro of 75,-. een zaterdagmorgen vroeg naar de bouwmarkt, vroege vogels korting.
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, 2 x Niclan, Kamado joe junior, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    Ben bezig, en als het allemaal meezit komt er een zo goed als nieuwe vanuit Dld deze kant op voor € 50,--.

Overigens op MP al tig keer de bedragen geboden zoals jij ze noemt, maar of totaal geen reactie of reactie dat ze nieuw € 100,-- kosten, en ze minimaal € 75,-- willen hebben.

Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Als ik er een zie die me aanstaat dan bied ik niet. Dan pak ik de telefoon en bel ze op. Meestal staat er een nummer bij. Soms lukt het en soms niet..

Forum Rechten