BGE vuurrook
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Vega saté

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Denk dat dit een punt van discussie zal blijven. Ik heb er geen moeite mee iig.

Snap wel dat het een commerciële keus is er niet een nieuwe titel voor te moeten bedenken.
    Het maakt het zoeken voor de consument die sporadisch een vegetariër aan tafel heeft er ook een stuk makkelijker op.

On topic:

Ik zou de Vega kipstuckjes gebruiken.
    Suggestie! : maak een satetaart.
    Bladerdeeg in springvorm en vullen met de stukjes, ui en prei. Pot wijko erbij en bakken die hap. Aftoppen met gedroogde uitjes.
    Supersimpel, maar altijd succesvol.
    Laatst gewijzigd door Smart; 15-02-20 om 11:45.
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Killed,grilled and ate Steven Raichlen QtB Topdog eddy6844's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Die satetaart heb ik gelijk via Whatsapp naar mn dochter geslingerd. Heeft vaak etentjes met haar vega groepje. Ze is zelf een van de weinige vleeseters daar. Enig idee over variatie in groente? Ik zat zelf te denken aan courgette met prei en ze kwam zelf met boontjes.
    Zonder koffie functioneer ik niet

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Groene paprika, champignons?
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly Bekijk Berichten

Dan bedoelen ze toch gewoon een mais-kip?

Ik heb niets tegen vegetarisch eten, heel soms maken we dat ook wel eens.
    Als er vega gasten komen zal ik net als Joe-er hier doet, er alles aan doen deze gasten ook tevreden te stellen, maar ook met een zo goed mogelijke pogoing tot een heerlijke maaltijd.
    Waar ik echter niet tegen kan is omschrijvingen als "plantaardige kip", kip is vlees, punt.
    Of vegetarische hamburger, FOUT! er zit geen ham in, dus het is een vegetarische burger.
    Vegetarische gehakt vind ik prima, alles kun je hakken of door een gehaktmolen draaien, zo ook planten delen,
    maar dingen als "visvrije tonijn", "vegetarische spekblokjes", vegafit schnitzel" of "plantaardige biefstuk" kan ik slecht verteren (pun intended).
    Ik ben het helemaal eens met Gertjan. Ik heb ook geen moeite met mensen die uit overtuiging vegetarisch eten. Ik heb er echter wel moeite mee als ze vlees, vis en gevogelte gebruiken als naam voor hun vegetarisch gerecht. Dat zou je dan toch ook niet moeten willen vind ik.
    Of het zou moeten zijn dat in vegetarische kipsaté alleen kip wordt gebruikt die enkel plantaardig voedsel heeft gehad in zijn leven.
    Laatst gewijzigd door Eigenhymer; 16-02-20 om 17:08.
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, 2 x Niclan, Kamado joe junior, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Ik ben er ook voorstander van om alles gewoon bij de naam te noemen
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Vegetarische slager is gewoon een moeilijk woord voor groenteboer.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | JoyStove Large | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Going whole hog Joop130's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Een vegetariër is een jager die niet kan schieten

Going whole hog QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Redchilly's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Post Thanks / Like
    We dwalen af van het onderwerp, maar ik denk dat er al redelijk wat tips gegeven zijn

Ik noem mij om die reden carnitariër, ik eet voornamelijk beesten die planten eten. Daarmee ook wel tweedehands vegetariër genaamd
    Grill it with fire!

Pitmaster Joe-er's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly Bekijk Berichten

Dan bedoelen ze toch gewoon een mais-kip?

Ik heb niets tegen vegetarisch eten, heel soms maken we dat ook wel eens.
    Als er vega gasten komen zal ik net als Joe-er hier doet, er alles aan doen deze gasten ook tevreden te stellen, maar ook met een zo goed mogelijke pogoing tot een heerlijke maaltijd.
    Waar ik echter niet tegen kan is omschrijvingen als "plantaardige kip", kip is vlees, punt.
    Of vegetarische hamburger, FOUT! er zit geen ham in, dus het is een vegetarische burger.
    Vegetarische gehakt vind ik prima, alles kun je hakken of door een gehaktmolen draaien, zo ook planten delen,
    maar dingen als "visvrije tonijn", "vegetarische spekblokjes", vegafit schnitzel" of "plantaardige biefstuk" kan ik slecht verteren (pun intended).
    Inderdaad...helemaal mee eens.

Het zijn uiteindelijk de vegetarische kipstuckjes van de vegetarische slager geworden. Even gemarineerd en toen aan stokjes op de bbq. Helaas de stokjes niet lang genoeg in water gelegd (was ik vergeten) dus die waren nagenoeg weg. Toen maar na het grillen van de stokjes gehaald en in de pan met pindasaus gedaan...samen met vega nasi en vega oosterse noedels, echte kipsate en kiplollies een prima lunch gehad met 18 man!

Zelfs de taart zelf gemaakt...dochterlief wilde “een rose glinstertaart met eenhoorns en regenbogen”...dus dat maak je dat voor haar...

Dank aan allen voor het meedenken om tot een goede vega saté te komen!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Joe-er; Gisteren om 13:54.
    Weber Kettle Classic, Kamado Joe Classic II, Meater, Maverick PT-75,

Forum Rechten