BGE vuurrook
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: Eerste lange run op de Master Touch.

BiBliotheQuaris Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Seafood Surprise 2016
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Rookplezier's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Het verhaal van deflector van jou begrijp ik niet helemaal.

Ligt die plaat op het kolenrooster of "hangt" die ergens onder het grillrooster?

Misschien heb ik iets gemist, maar ja, kan beter even navragen
    Klein eitje, Tafelbarbecuetje, WGA, 47- 57- 67 cm Weber, wat gietijzer, Hongaarse potten, driepoot, bbq trolley; genoeg om wat op tafel te krijgen. En een Patton smokertje en Broilking gasser en sinds kort héél veel rookhout vind ik

BBQ freak I survived the zone
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Gemeente Noordenveld, en dan het grootste dorp daarvan
    Post Thanks / Like
    Die plaat ligt op het rooster, en noem ik deflector omdat ie de lucht daarmee afbuigt naar de kolen toe.
    Waarschijnlijk bedoelen de ingewijden een deflector de plaat die de warmte moet afbuigen naar het product, maar een andere naam kan ik het niet geven.

BiBliotheQuaris Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Seafood Surprise 2016
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Rookplezier's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Ah oke, nu is het mij duidelijk.
    Zelf gebruik ik gewoon alufolie daarvoor, altijd passend en klaar.... in de kliko
    Klein eitje, Tafelbarbecuetje, WGA, 47- 57- 67 cm Weber, wat gietijzer, Hongaarse potten, driepoot, bbq trolley; genoeg om wat op tafel te krijgen. En een Patton smokertje en Broilking gasser en sinds kort héél veel rookhout vind ik

Going whole hog
    Ingeschreven
    Dec 2017
    Post Thanks / Like
    De bedoeling van het afschermen van het open gedeelte op je kolenrooster is dat de regelluchtstroom (zuurstof) vanuit de onderste schuif zoveel mogelijk alleen naar de briketten gaat en daar regelt waardoor je een betere regeling van je temperatuur krijgt.
    Veel succes en plezier met je proberen.

Going whole hog QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Redchilly's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hakar Bekijk Berichten
    .... van de grootgrutter met een L in de naam....
    aLbert heijn, pLus, weLkoop, aLdi, ecopLaza, hoogvLiet, sLigro, lidL, jan Linders....
    Ik vind dit verwarrend, alleen maar vragen
    Grill it with fire!

Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly Bekijk Berichten
    aLbert heijn, pLus, weLkoop, aLdi, ecopLaza, hoogvLiet, sLigro, lidL, jan Linders....
    Ik vind dit verwarrend, alleen maar vragen
    Okay, zal ik rekening mee houden in de toekomst.
    Dacht dat het makkelijk zou zijn door de letter als hoofdletter te schrijven, maar valt dus tegen.
    Wanneer ik er aan denk, zal ik in de toekomst de naam van deze grootgrutter vemelden me dubbel L in de naam

Pitmaster I survived the zone Stoppel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2016
    Post Thanks / Like
    Ik gebruik altijd de snake. ooit mee begonnen en werkt zo goed dat ik minion nog niet geprobeerd heb. Ik plaats altijd een rvs ovenschaal van de ikea in het midden met daarin (warm) water. als een soort waterpan. En het helpt om pieken en dalen in de temperatuur op te vangen.

Zodra die diffuser plate (van model E-5770) als accessoire aangeboden gaat worden ga ik denk ik over op minion. Maar dan moet weber dat wel ff doen natuurlijk....
    WMT 57, WGA

Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    De pan met warm water, op het treffen zag ik ook zout in plaats van water, zand schijnt ook te kunnen, gebruikte ik onder in de SJ die rookton is geworden.
    Daar deed het wat er van verwacht werd, en de grootte van de voerbak van de hond was voor die combi uitstekend.
    Echter nu doet huize Hakar het in het groot, en zulke grote schalen of pennen zijn nog niet aanwezig.
    Dus roeien met het afvalijzer wat je hebt, en daarom het restant van de deksel van de drum als plaat gebruikt.

Inmiddels er achter gekomen dat die deksel ook niet dat is wat ik had gehoopt, en ontdekt dat Weber daar speciaal een plaat voor heeft gemaakt die je in combi met een ring dan weer als diffuser kunt gebruiken.
    Eigenhymer heeft ooit die combi mogen testen, en het leek wel okay te gaan daarmee.
    Online kan ik die ring en plaat alleen in Oostenrijk vinden, en voor € 105,++ ben je koper.
    Dan nog wat verzendkosten er bij, en je hebt een halve Q uitgegeven voor wat ijzer.
    Ben nu nog aan het struinen naar afmetingen maar ook daar kom je niet zomaar achter.

Wie die afmetingen weet, mag ze delen, ik denk dat er meerderen zijn die dit wel graag zouden willen weten.

Misschien dat ik dan een ideetje krijg om het zelf te maken, en kan ik dat weer hier delen.
    Met in het achterhoofd, dat met een ring en een diffuser, je ook kunt roken in de MT wordt het weer een hele belevenis om dat uit te proberen.
    Laatst gewijzigd door Hakar; 09-02-20 om 19:35.

Pitmaster I survived the zone Stoppel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2016
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hakar Bekijk Berichten
    De pan met warm water, op het treffen zag ik ook zout in plaats van water, zand schijnt ook te kunnen.
    Zand en zout is om vet op te vangen volgens mij zodat je bbq minder vies wordt. Ik gebruik de bak met water vooral als waterpan en om piek temperaturen mee onder controle te houden.
    WMT 57, WGA

Forum Rechten