BGE vuurrook
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Eerste keer koudroken zalm

Going whole hog Burnt the End
    I survived the zone
    Niettemin's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like

Eerste keer koudroken zalm

Vandaag ben ik mijn gloednieuwe smok地 gun aan het proberen. Ik gebruik mijn UDS om mijn zalm te roken. Ik heb de smok地 gun door het luchtinlaat gestoken en mijn hemel. Wat een rook! Haha gelukkig werken mijn buren.

Gisterochtend ben ik begonnen met mijn zalmpje. Eerst in de pekel met suiker gezet en daar kwam behoorlijk wat water uit dit stukje vis.

Nadat ik hem vannacht heb laten drogen voor 12 uur en om 10:00 mijn smok地 gun aangezet met beuken snipper. Dit ging iets anders dan verwacht want deze was zo op.

Nu staat hij een aantal uren aan en is lekker aan het roken!

Ik ben heeel benieuwd hoe hij er vanmiddag uit komt!

Pitmaster Joe-er's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2019
    Post Thanks / Like
    Lekker!!!! maar wat een rook komt daaruit zeg!

Das wel even wat andere koek dan mijn CSG spiraaltje zeg maar...

Als er zoveel rook vanaf komt zou ik niet langer dan een paar uurtjes roken, of
    is het niet, hoe meer rook hoe sneller het opgenomen wordt??
    Weber Kettle Classic, Kamado Joe Classic II, Meater, Maverick PT-75,

I survived the zone
    Niettemin's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Geeeeeeeen flauw idee! Dit is wel het begin. Hierna heb ik hem teruggedraaid van vol naar 20%.
    Dit is de eerste keer dus wellicht is hij veeeeeel te sterk kwa rook maar ach. De eerste mag best iets minder goed zijn dan de tweede toch?

I survived the zone
    Niettemin's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like

Na 7 uur te hebben koudgerookt waren de houtsnippers op. Hij ruikt behoorlijk rokerig en ik ben erg benieuwd hoe hij smaakt morgen!

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    morgen al ?
    ik laat hem meestal een uurtje uitdampen , dan vacumeer ik um , en na 3 dagen pas proeven
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

I survived the zone
    Niettemin's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Oh ik had het net al even geprobeerd maar vond de rooksmaak op het eerste moment wel erg intens.
    Vond hem eigenlijk ook wel wat zout.

Ik laat hem nog wel even liggen tot vrijdag ochtend. Als hij dan nog te intens is en vooral te zout dan leg ik em in een bakje water voor 12 tot 24 uur.

BiBliotheQuaris Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Seafood Surprise 2016
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Rookplezier's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Inderdaad een plus dat je buren niet thuis waren. Sjonge wat een rook hahaha

Inderdaad even wachten tot je ervan gaat snoeperen, maar ik zou het toch maar goed inpakken of vacumeren tot die tijd
    Klein eitje, Tafelbarbecuetje, WGA, 47- 57- 67 cm Weber, wat gietijzer, Hongaarse potten, driepoot, bbq trolley; genoeg om wat op tafel te krijgen. En een Patton smokertje en Broilking gasser en sinds kort h鳬l veel rookhout vind ik

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Lekker bezig daar haha, hij doet het in ieder geval wel Rick
    Ik laat de zalm ook 3 dagen rusten in de koelkast (gevacuumeerd maar strak inpakken met vershoudfolie moet het ook wel doen), je merkt dan ook dat de zalm weer wat vetter/zachter aanvoelt dan direct vanaf het rooster. Ik heb laatst met roken een stukje geproefd na een uurtje uitdampen en dat was echt niet lekker, erg zout en veels te rokerig. na 3 dagen is het dan helemaal anders van smaak. lang zo zout niet en een subtiele rooksmaak. Ik ben ook wel benieuwd of 7 uur niet teveel is geweest met zo'n rookgenerator die je nu hebt.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | JoyStove Large | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

I survived the zone
    Niettemin's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Ja daar ben ik ook een beetje bang voor. Al moet ik wel zeggen dat de lucht in de koelkast een stuk zachter is geworden. Ik hoop dat het zaterdag is zoals het moet zijn want dan was ik van plan het op te gaan eten.

Ik kan verrassend weinig vinden over het gebruik van de smok地 gun. Ook niet van smokey bandit zelf. Beetje jammer is dat.

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    We hebben een eigen expert op het forum @Wil. Die heeft een hele installatie gebouwd. Kijk maar eens hier.
    Heb je al zijn gestarte onderwerpen. Wellicht kan hij nog wat vragen beantwoorden.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | JoyStove Large | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Forum Rechten