BGE vuurrook
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 28

Onderwerp: Pulled Pork

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Echt boterzacht zo te zien, lijkt wel pushed ipv pulled
    Primo XL / WGA met thermometer / Maverick ET-732 / Rode Chinese thermapen kloon / 1,5 x Fantast

Rooksnuiver I survived the zone SlowRoller's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2019
    Post Thanks / Like
    Deze is niet gewrapt geweest?

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone
    Ingeschreven
    Jul 2018
    Post Thanks / Like
    Wat ziet dit er lekker uit en het pullen gaat inderdaad lekker ziet er ook smakelijk uit
    Moet hier ook nog de voorraad aanvullen mischien dat het dit weekend gaat lukken
    Grill Guru Elite Large ,WGA,Barbecook,joystove large,Maverick 733,fantast,One minute lighter

Going whole hog QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Redchilly's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlowRoller Bekijk Berichten
    Deze is niet gewrapt geweest?
    Nee, inpakken doe ik in principe nooit.
    1 keer gedaan omdat deze niet door de zone heen leek te gaan, en zelfs met inpakken uiteindelijk ruim 34 uur er over gedaan heeft
    (Draadje daar over staat ook ergens online op dit forum)

Zonder inpakken duren mijn PP bereidingen doorgaans tussen de 18 en 22 uur waarbij ik uitschieters heb gehad van 11 uur als korte run en 34 uur als langste
    Grill it with fire!

Burnt the End
    I survived the zone
    Redchilly's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Post Thanks / Like
    Deel van de pulled pork is verwerkt in de ragout, morgen bitterballen draaien

Grill it with fire!

Rooksnuiver I survived the zone SlowRoller's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2019
    Post Thanks / Like
    Inderdaad shock 34h... Dagje verlof nemen dan als je het niet voorzien had . Vond 12 tot 16h al lang laat staan 24. Hoe zat je kwa verbruik van briketten? Neem aan dat je met 10kg niet toekomt dan?

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Burnt the End
    I survived the zone
    Redchilly's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Post Thanks / Like
    Valt mee hoor, mijn UDS is redelijk zuinig. Daarnaast gebruik ik altijd houtskool, nooit briketten.
    (1 keer briketten gebruikt in het begin, binnen de 20 uur branden was er zo veel as dat de luchttoevoer verstopte en ik de onderkant van de drum leeg heb moeten halen, ook zijn ze veel onzuiniger in gebruik)
    Bij een PP run gebruik ik altijd een waterpan (6 liter, gevuld met heet water om daar niet veel energie in kwijt te raken), en deze fungeert als buffer.
    De kolenmand (grote maat van Witkamp) vul ik met een halve zak houtskool, dus rond de 7 á 8 kilo en daar heb ik standaard genoeg aan en houd ik zelfs van over.
    Nu met een lagere buiten temp en de langere run heb ik moeten bijvullen, laten we zeggen krap een halve mand er bij gedaan.
    Dit bleek trouwens nodig omdat er nog een paar enorm grote stukken over waren die slechts een een puntje branden, waardoor de temp te veel ging fluctueren, anders had bijvullen denk ik niet nodig geweest
    In het ergste geval zal er dus inderdaad max 10 kilo houtskool nodig zijn.
    Grill it with fire!

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    verkeerd geplaatst.
    Laatst gewijzigd door Eigenhymer; 25-11-19 om 09:29. Reden: verkeerd geplaatst.
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, Blue Prints offset smokeraanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, Niclan, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Rooksnuiver m.r.derksen's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Post Thanks / Like
    lekker hoor!!
    ziet er top uit. maar ik laat me toch altijd een beetje afschrikken door de lange bereidingstijd. of kun je je gril lang alleen laten?

Burnt the End
    I survived the zone
    Redchilly's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Post Thanks / Like
    De eerste keer ben ik er de volle 20 uur bij gebleven.
    Deze was op de offset en volledig hout gestookt, dus ieder half uur hout toevoegen en vuur managen

Tegenwoordig leg ik hem in de kamado of op de UDS met controller er aan.
    De ventilator zorgt dat de temp. stabiel blijft terwijl ik heerlijk lig te slapen.
    Ik moet bekennen dat ik met deze gemakken wel eens vergeten ben dat ik een butt er op had liggen,
    en pas in de loop van de ochtend bedacht dat ik eens moest gaan kijken bij de Q

Nu is deze bereiding erg vergevingsgezind, dus als je gaat slapen en er gaat iets mis (waterschaal leeg waardoor de temp omhoog schiet, kolen op waardoor de temp daalt),
    is dit doorgaans niet een heel groot bezwaar als dit binnen grenzen blijft natuurlijk. Enige is dat de eindtijd erg beïnvloed wordt hierdoor, maar mislukken zal niet snel gebeuren.
    Grill it with fire!

Forum Rechten