BGE vuurrook
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 39

Onderwerp: Low & slow.. here we go!

BiBliotheQuaris Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Seafood Surprise 2016
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Rookplezier's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Succes!

Jammer dat ik de fotoos zo slecht zie (en dat ligt niet aan de drank )
    Het leven is als een frikandel, Je maakt het zelf speciaal (Gerard en Ton Koopmans)

Aansteker I survived the zone
    Ingeschreven
    Aug 2019
    Post Thanks / Like
    Hij ligt erop... maar kom op zeg.. voor de eerste keer de bbq aansteken om 22.00 en daarna vlees erop te gooien blijft toch raar! Je had mijn vrouw moeten zien kijken

Laatst gewijzigd door herby; 09-11-19 om 00:27.

Ingeschreven
    Aug 2019
    Post Thanks / Like
    Er zit wel een verschil tussen de thermometer in de dome en de thermometer net naast het vlees.. iemand daar ervaring mee? De dome is iets lager, ca 10 graden Celsius.

Mijn verklaring zou zijn dat de thermometer dichter bij het vlees ook dichter op het vuur zit.

De thermometer naast het vlees heb ik laatst heel beperkt getest met ijswater en kokend water. De waardes hier kwamen met een afwijking van ca. 1 graad wel overeen met respectievelijk 0 en 100 graden Celsius. Dat is dus wel acceptabel.

Welke temperatuur zouden jullie aanhouden? In de dome of bij het vlees. Setpoint is in ieder geval 110 graden Celsius.

Laatst gewijzigd door herby; 09-11-19 om 00:36.

BBQ freak I survived the zone Justin's Avatar
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Ja heb ik ook als ik dat doe. Ik hang meestal 1 pen door de margrietschijf redelijk op zelfde hoogte met de meter, dat scheelt alweer wat. Meestal neem ik wel de dome temp als target gezien je indirect toch meer praat over een bbq temp/oven temp. Kan volgens mij voor beiden wat gezegd, maar dit werkt aardig.

Ingeschreven
    Aug 2019
    Post Thanks / Like
    Hoe komt dat??

Ik plak gewoon die IMG-link erin.. ik geloof dat ik de laatste keer dat ook ze deed en het toen wel gewoon goed ging.

Ingeschreven
    Aug 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rookplezier Bekijk Berichten
    Succes!

Jammer dat ik de fotoos zo slecht zie (en dat ligt niet aan de drank )
    Ja hoe komt dat?? Ik plak gewoon die IMG-link erin. Zo deed ik het de vorige keer ook en had ik geen problemen....

Als je op de foto's klikt, worden ze dan wel duidelijk?
    Laatst gewijzigd door herby; 09-11-19 om 08:19.

Ingeschreven
    Aug 2019
    Post Thanks / Like
    We zijn een nachtje verder...

Tussen 2 en 3 er een aantal keren uitgeweest omdat de temperatuur beneden de 95 kwam. Daarna liep het weer gestaag op naar 110.

Omstreeks 4:45 de folie erom gedaan toen de temperatuur aankwam bij 70 graden Celsius. De procureur had toen al een aardig kleurtje. In mijn slaap hiervan een foto vergeten te maken, wel van het geval in de alu folie.

Op 72 graden volgens mij het plateau bereikt want toen begon het langzaam te gaan

Inmiddels is het 07:00 en zitten we op een kerntemperatuur van 83. Dus zo straks tijd om te gaan prikken

Killed,grilled and ate Steven Raichlen
    Ingeschreven
    May 2018
    Post Thanks / Like
    Succes er mee. Het ziet er naar uit dat je het goed hebt gepland!
    Laatst gewijzigd door CruisingCleo; 09-11-19 om 11:29.
    Kamado Joe Classic ll / WGA / Cook King Fire bowl Bali met grillring /een rode MK3 Thermapen en nog een hele berg onmisbare zaken, waaronder inmiddels zo’n 10 bbq kookboeken.

Ingeschreven
    Aug 2019
    Post Thanks / Like
    Zo.. 9:00.. het vlees had een temperatuur van 90 graden. Paar keer geprikt en die vloog er soepel door..

Daarna heb ik het vlees eraf gehaald en eventjes met de vork mijn gevoel dat ie gaar is bevestigen:

Met een klein vorkje heb ik er een stukje afgepeld en natuurlijk kon ik het niet nalaten dit te proeven. Het resultaat is boterzacht en wat een sublieme smaak van dat kleine stukje!

Dat belooft wat voor straks!

Wat met trouwens echt verbaast is de hoeveelheid kolen die er doorheen gegaan zijn:

Dat is toch echt niets na 10 uur langzaam garen ?!

De nek ligt nu gewikkeld in 2 handdoeken rustig te wachten op zijn allerlaatste rustplaats...

Voor zostraks liggen de blinkende berenklauwen al klaar. Het legitieme gebruik van deze puppy's is eigenlijk de enige echte reden dat ik deze nachtdienst heb gedraaid

Laatst gewijzigd door herby; 09-11-19 om 10:47.

Aansteker
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Ik zie dat jou vlees uit de colruyt komt (denk ik toch !) Welk vlees is dit juist want procureur heb ik daar nog nooit gezien. Als ik de foto vergroot kan ik het etiket niet meer lezen.

Mooi verslag ! Smakelijk voor straks

Forum Rechten