BGE vuurrook
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: DO op briketten

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone Grill Canary's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like

DO op briketten

Komend weekend wil ik voor het eerst met mijn nieuwe Petromax 9qt DO op briketten gaan koken.
    Ik vraag mij af of het iets uit maakt welke briketten je gebruikt. Op internet zie ik veel van de kussenvormige briketten gebruikt worden. Zelf heb ik echter nog voldoende Ecobrasa (kubusjes) thuis, zijn deze ook hiervoor goed geschikt of wat heeft jullie voorkeur?

Daarnaast vraag ik me af hoe lang je met die kolen kan doen of sta je elk half uur een nieuwe starter met briketten aan te steken en moet je telkens de oude verwijderen en weer nieuwe erop doen? Ik verwacht voor mijn gerecht van komend weekend zo'n 1,5 tot 2 uur stooftijd nodig te hebben.

Dank alvast!
    Big Green Egg Large | WGA | Cadac Safari Chef | SuperFast Thermapen Professional MK4 | ThermoPro TP-20 | Lading gietijzer

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Dat zou prima moeten kunnen met de 1e starter hoor, welke vorm de briketten hebben maakt niet uit. Ecobrasa doet het volgens mij wel meer dan 2 uur dus ik verwacht niet dat je een extra starter achter de hand hoeft te houden, als je denkt dat het niet genoeg is kun je ook altijd nog een paar koude briketjes tegen een hete aan leggen, dan gaan ze vanzelf weer aan. Hoeveel briketten je moet hebben durf ik niet te zeggen, schijnt wel ergens een calculator voor te zijn maar ik gebruik de DO eigenlijk altijd in de Q of op de vuurring.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | JoyStove Large | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, Blue Prints offset smokeraanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, Niclan, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Going whole hog Joop130's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    je hebt genoeg info , goede link .
    wind is erg bepalend voor warmte en snelheid van branden , plezier er mee, eet smakelijk
    Weber Smokey Mountain 57 , Maverick ET732, DO 6 qt , driepoot met rooster en vuurschaal, WGA, Hibachi ,Weber OTP 57,MaverickTiptopTemp, O-fire custom made.
    Wil jij de gebraden haan hier zijn? Vraag dan of je op de BBQ mag zitten.

BBQ freak Meeting the Parents
    Ring of Fire
    I survived the zone

Ingeschreven
    Feb 2011
    Post Thanks / Like
    ecobrassa's werken prima hiervoor (gebruiken we zelf ook), maar andere briketten werken net zo goed.
    ik gebruik op mijn iphone de 'DutchOven' app: daar kun je aangeven wat je wil doen en met welke temperatuur en dan geeft hij aan hoeveel onder en/of boven briketten je nodig hebt (bij benadering)

BiBliotheQuaris Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Seafood Surprise 2016
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Rookplezier's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Ik gebruik meestal ecobrasa daarvoor.
    Vuistregel 2/3 op deksel en 1/3 onder de pot.
    Succes!
    Het leven is als een frikandel, Je maakt het zelf speciaal (Gerard en Ton Koopmans)

Kolenschepper I survived the zone wgroenwold's Avatar
    Ingeschreven
    May 2018
    Post Thanks / Like
    Ik gebruik altijd de fire up. Toevallig nu in de aanbieding bij karwei

Heel veel plezier van de DO. Gaat niet teleurstellen.
    BBQfeed.nl - Patton Kamado 21” - WSM 47- WGA + Mods - Joy Stove + Rijstkoker + cooking ring - CampMaid Pro - Dutch Ovens

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone Grill Canary's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Dank allemaal, morgen ga ik het ondervinden!
    Ik ga de DO volstapelen met kort gerookte kipdijen, er bouillon, tomaatpuree, knoflook en ui bij doen en dan wachten tot het uit elkaar valt... jullie horen ervan!
    Big Green Egg Large | WGA | Cadac Safari Chef | SuperFast Thermapen Professional MK4 | ThermoPro TP-20 | Lading gietijzer

Kolenschepper I survived the zone wgroenwold's Avatar
    Ingeschreven
    May 2018
    Post Thanks / Like
    Hoe is het gegaan met de DO?
    BBQfeed.nl - Patton Kamado 21” - WSM 47- WGA + Mods - Joy Stove + Rijstkoker + cooking ring - CampMaid Pro - Dutch Ovens

Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Jaaaa super! Op die vraag heb ik elders gereageerd, maar ik weet zo niet meer waar haha...
    Het was heel goed gelukt, maar ik vond het vooral ook leuk om met de gloeiende kooltjes te spelen. Ik ga van het weekend alweer nieuwe DO pogingen doen. Ik zit te denken aan een lekkere runderstoof of iets anders met riblappen, maar heb nog geen concrete ideeën of inspiraties. Dus dat is welkom

Forum Rechten