BGE vuurrook
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Bavette garen

Hibachi
    Ingeschreven
    Sep 2019
    Post Thanks / Like

Bavette garen

Hoi,

Heb nu een tijdje mijn q en nog steeds super blij!

Heb laatst een bavette gegrild en was toppie, 3-4 minuten aan beide kanten grillen en hij was klaar. Mooi rosé van binnen.

Nu zie ik dat een hoop mensen hem eerst langzaam laten garen ipv kort grillen, maar ik kan niet heel goed vinden wat nu het verschil in resultaat is.

Kan iemand dit misschien uitleggen? Wordt hij nog beter als ik hem langzaam gaar?

Groeten Tim

Going whole hog Burnt the End
    I survived the zone

Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Als je hem eerst l&s doet kan je hem een beetje roken. Dan geef je hem een rook smaakje.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hibachi
    Ingeschreven
    Sep 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niettemin Bekijk Berichten
    Als je hem eerst l&s doet kan je hem een beetje roken. Dan geef je hem een rook smaakje.

Ah zo, en dat is bij grillen niet?

Hoe voorkom ik dat hij veel te gaar wordt? Want bij het grillen was hij na 6-7 minuten totaal al richting medium. Als ik hem eerst langzaam laat garen moet ik echt nog maar heeeel kort afgrillen denk ik toch?

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    ja klopt , als je hem laat garen tot een graad of 47 , dan kun je hem 1½ a 2 mins per kant afgrillen
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Aanjager Back to Skool L&T VIII
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    QtB Topdog
    I survived the zone
    rikbeter's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like
    Je kan ook eerst grillen en daarna laten garen tot de gewenste temperatuur. Dat doe ik bij bavette altijd. Bij staartstuk doe ik reversed searing (eerst garen en dan grillen).
    Gear: Weber Jumbo Joe 47 (2014) ; Weber one touch premium 57 (2014), WGA (2017), Kooki non-stick self-basting barbeque chicken roaster.

forumgenoot van allemaal interessante en creatieve mensen

Going whole hog
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Bavette is een relatief dun stuk vlees dus daar is het "reverse searen" in mijn ogen wat moeilijker. Ik grill hem dan ook direct omdat ik het liefste en bruin korstje wil.
    Het ligt er ook een beetje aan welke bbq en hoe heet je hem hebt.
    Wat dikkere stukken kun je heel goed revearse searen.

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone Grill Canary's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Wanneer je prima een reverse sear kunt toepassen is als je een rollade knoopt van je bavette. Je kunt hem dan lekker indirect roken en daarna rondom afgrillen voor de lekkere maillard reactie.
    Om het geheel nog feestelijker te maken kun je de rollade vullen met bijv spaanse vleeswaren of al het andere dat je maar kunt verzinnen. Maar vullen is absoluut niet nodig, een lekkere dikke rol bavette met een goede rooksmaak, medium inside en korst van buiten... zalig!
    Big Green Egg Large | WGA | Cadac Safari Chef | SuperFast Thermapen Professional MK4 | ThermoPro TP-20 | Lading gietijzer

Hibachi
    Ingeschreven
    Sep 2019
    Post Thanks / Like
    En wat doe je met je bavette als je de bbq op aan het stoken bent? Want duurt ook een paar minuutjes en dan koelt hij weer af

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone Grill Canary's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Met mijn kamado duurt dat niet ontzettend lang, platesetter eruit en gas. In tussentijd even wachten naast de Q. Koelt niet ontzettend af.
    Big Green Egg Large | WGA | Cadac Safari Chef | SuperFast Thermapen Professional MK4 | ThermoPro TP-20 | Lading gietijzer

Aansteker
    Ingeschreven
    Oct 2019
    Post Thanks / Like
    Nog een verschil (naar mijn mening) met reversed sear is dat de “bruine rand” minder is, dus je gedeelte “te ver doorgegaard vlees” is minder.

Links op de foto alleen gegrild, rechts reversed sear:

Weber Kettle Classic, Kamado Joe Classic II, Meater, Maverick PT-75,

Forum Rechten