BGE vuurrook
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: Gebruik pizzasteen

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone Grill Canary's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Als vraag hierbij; waarom zou je niet deflectorplate, rooster en direct op het rooster de pizzasteen plaatsen? Ik begrijp namelijk niet waarom dat niet zou kunnen, maar ik zie het vaker, dus het zal sowieso aan mijn kennisgebrek liggen.
    Big Green Egg Large | WGA | Cadac Safari Chef | SuperFast Thermapen Professional MK4 | ThermoPro TP-20 | Lading gietijzer

Aansteker
    Ingeschreven
    Oct 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grill Canary Bekijk Berichten
    Als vraag hierbij; waarom zou je niet deflectorplate, rooster en direct op het rooster de pizzasteen plaatsen? Ik begrijp namelijk niet waarom dat niet zou kunnen, maar ik zie het vaker, dus het zal sowieso aan mijn kennisgebrek liggen.
    Als je de deflector plate lager (dus onder je rooster) legt, dan zou het zo kunnen zijn dat je de warmte meer onderin je ketel/dome houdt, terwijl je het hoger, dus ook op je pizza wil hebben om hem van boven ook voldoende te garen.
    Tenminste, dat heb ik begrepen van het Kamadoe Joe filmpje op youtube dat ik gevonden heb...

Zo heb ik het gedaan en het is me altijd goed bevallen...never change a winning team hahaha

Maar mocht je het toch anderom doen, laat dan even weten hoe het gegaan is!
    Weber Kettle Classic, Kamado Joe Classic II, Meater, Maverick PT-75,

Kolenschepper I survived the zone
    Ingeschreven
    Jul 2019
    Post Thanks / Like

Pizzasteen op platesetter.
    Op de plek waar normaal je rooster zit.
    Mee laten opwarmen. Max tot 300 graden gaan en niet hoger. Heb je een snelle en krokante pizza die niet verbrand.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aansteker
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    ik zelf gebruik hem op het rooster, waarbij het rooster op mijn cast iron platesetter ligt. Ook heb ik de onderzijde van de steen voorzien van 2 lagen alufolie. Dit schijnt te helpen tegen het oververhit raken van de steen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Aansteker
    Ingeschreven
    Oct 2019
    Post Thanks / Like
    Oh, dan nog even een vraagje in het algemeen...de pizza bakken gaat meestal prima, het enige probleem dat ik vaak heb is
    om de pizza daadwerkelijk op op de steen in de BBQ te krijgen. Natuurlijk gebruik ik daar een pizzaschep voor, maar heel vaak (bijna altijd)
    schuift de pizza niet soepel van de schep af omdat ie eraan plakt.

Wat ik hiertegen doe is wat bloem op de schep, maar dan nog plakt het vaak een beetje, met als resultaat dat je wat harder moet schudden
    met je schep om hem eraf te krijgen en dan schuiven er toppings vanaf...

Zijn er meer mensen die daar last van hebben en wat is daar jullie oplossing voor???

Kolenschepper I survived the zone
    Ingeschreven
    Jul 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joe-er Bekijk Berichten
    Oh, dan nog even een vraagje in het algemeen...de pizza bakken gaat meestal prima, het enige probleem dat ik vaak heb is
    om de pizza daadwerkelijk op op de steen in de BBQ te krijgen. Natuurlijk gebruik ik daar een pizzaschep voor, maar heel vaak (bijna altijd)
    schuift de pizza niet soepel van de schep af omdat ie eraan plakt.

Wat ik hiertegen doe is wat bloem op de schep, maar dan nog plakt het vaak een beetje, met als resultaat dat je wat harder moet schudden
    met je schep om hem eraf te krijgen en dan schuiven er toppings vanaf...

Zijn er meer mensen die daar last van hebben en wat is daar jullie oplossing voor???
    Het vocht uit het deeg wordt opgenomen door de bloem die je op je pizza schep hebt zitten, dat gebeurt behoorlijk vlot.
    Je kan het beste tarwegriesmeel of een beetje grove maismeel voor gebruiken.
    Dat neemt veel minder op en daardoor schuif je het makkelijk van je pizza schep af.

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Yup maïsmeel gebruiken
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Kolenschepper jobec's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2019
    Post Thanks / Like
    Ik gebruik altijd bakpapier. Werkt even goed.
    🔥 + 🥩 = 🤤

Aansteker
    Ingeschreven
    Oct 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavjow Bekijk Berichten
    Het vocht uit het deeg wordt opgenomen door de bloem die je op je pizza schep hebt zitten, dat gebeurt behoorlijk vlot.
    Je kan het beste tarwegriesmeel of een beetje grove maismeel voor gebruiken.
    Dat neemt veel minder op en daardoor schuif je het makkelijk van je pizza schep af.

Top! bedankt, ga ik zeker proberen!!!

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten