BGE vuurrook
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: Dry-Age - Nieuwe Project (Kast en BlackAngus)

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Feb 2018
    Post Thanks / Like
    Ik vind rond 30 dagen idd lekkerder, malser, mooie garing , als je 60 dagen doet snaak het meer noterig en naar blauwe kaas, dat noterige is superlekker, blauwe kaas wat minder,.... maar van slecht vlees kun je geen goed vlees maken

hibachi
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Post Thanks / Like
    Dus het is geen compressor based de-humidifier? Het ontvochtigen gebeurd volledig door het verwarmen van de kast en het kleine beetje blokzout? Desiccant moet ook verwarmd worden, wanneer verzadigd met vocht.

@fxs81 Je kunt het vocht afvoeren met de lucht. Je kunt het water wegpompen. Je kunt vloeibare desiccant gebruiken die je buiten de kast verwarmd om 'te drogen' en dan weer voorkoelen. Je kunt een compressor ontvochtiger gebruiken (denk airco). Plus vast nog wel een paar methoden.

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Feb 2018
    Post Thanks / Like
    Hoi Allemaal

Ik heb naar tevredenheid het project beŽindigd, ofwel we hebben de koe geslacht...

Overall tevreden maar ook een gevoel van mwahhh of wel "opgelicht"...ik merk namelijk echt geen verschil met mijn zelfbouw kast vs de professionele kast, en dan ga ik er even vanuit dat de hoeveelheid vocht in mijn omgebouwde koelkast niet goed werd afgevoerd doordat het beestje niet goed meer functioneerde voordat ik besloten had om een professionele kast te kopen. De professionele kast maakt echt meer herrie en kun je niet in je keuken of bijkeuken kwijt (of je moet van herrie houden), de ventilator maakt echt een hoop geluid. Het gebruik van Himalaya zout blokken daar ben ik nog niet over uit, de hoeveelheid vocht die deze aantrekken is zo groot dat je een plas met water krijgt onder het zout, dus je moet het zout op een rooster plaatsen zodat het zout niet in het vocht staat, verder merk ik dus geen smaak verschil tussen wel of geen zout gebruiken. Voor de handige Harries op dit forum, mijn Tip, koop een 2e hands vitrine koelkast, bv CocaCola flessen koelkast en van Schneider Electrics - Eliwell Humidity en Temp controllers en je bent de helft kwijt en kun je trots zijn op je eigen werk.

Volgende keer ga ik de slager ook betere instructies geven over welk stuk vlees ik zoek omdat het opsnijden in steaks van de botten echt best tijdrovend is, en je waarschijnlijk dit veel en vaak moet doen om er handig in te worden.

De kwaliteit van het vlees is top, heerlijk van smaak, en de 30 dagen was voor mij met dit stuk vlees genoeg, met mijn volgend project hoop ik wel een dikke vetcap te hebben en dan 45 dagen te dry-agen, volgende keer gaan we ook nog een checkrol doen met 30 dagen, dus twee projecten in een.

Zie onder de foto's

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Het vlees ziet er top uit.. Maar wat de aanschaf van zo een droogkast betreft, ik denk ook dat voor de helft van het geld zo een kast meer interessant wordt voor de meeste van de forumleden. In ieder geval voor mij. Maar ik ben dan weer geen handige Harrie op dat gebied.
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, Blue Prints offset smokeraanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, Niclan, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

BiBliotheQuaris Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Seafood Surprise 2016
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Rookplezier's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Petje af, dat ziet er echt goed uit.

Je geduld wordt wel beloond!
    Het leven is als een frikandel, Je maakt het zelf speciaal (Gerard en Ton Koopmans)

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    kwijl....
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone Grill Canary's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Geweldig zeg, wat een plaatjes!
    Ik ben ook sterk aan het overwegen om het dry-agen eens te gaan proberen. In eerste instantie dan wel met dry-age zakken in plaats van direct een volledige kast te gaan bouwen.
    Big Green Egg Large | WGA | Cadac Safari Chef | SuperFast Thermapen Professional MK4 | ThermoPro TP-20 | Lading gietijzer

Forum Rechten