Pff een lastige deze keer voor mij. Ik maak eigenlijk nooit vis klaar, niet in de indoor pit en al helemaal niet op de outdoor.
Ik heb wat video's over zalm gekeken en werd er niet echt wijs van dus ik heb maar een beetje wat dingen gecombineerd.
Ik heb de zalmmoot op kamertemp gebracht, afgedept en met een mix van zout, suiker en dille bestrooid (dit doe ik niet meer)
Daarna 25 tot 30 minuten op circa 115 graden indirect warmgemaakt met daarbij kersen als rookhout.
Ik had het vel ff ingeolied zodat die niet zou plakken op het rooster (kwam uit een filmpje)
De garing was voor ons perfect, flaky, zacht, vet, lichte rooksmaak.
De "rub" daarintegen was ik niet echt over te spreken, hij was gelukkig niet zo slecht dat hij de vis verpeste maar het kan gewoon echt veel beter.
Als iemand nog tips heeft hoor ik die vast hieronder.
Een zoektocht op dit forum gaf me als resultaat om helemaal niets erop te gooien en alleen achteraf misschien wat zouten.
Dat klinkt voor mij op dit moment iig ook het beste maar ik sta open voor experimenten.
Het eindresultaat (nog voordat ik alles op had) gecombineerd met een leftover pasta met garnalen, knoflook en rode peper.
![]()