BGE vuurrook
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: Vraag over kamado

Ingeschreven
    Jul 2019
    Post Thanks / Like

Vraag over kamado

Hallo

ik ben aan het twijfelen om een kamado aan te schaffen. Een keer gaan eten in een restaurant met steak van een BGE en de smaak vond ik wel bangelijk lekker. Ikzelf heb momenteel een standaard barbecue ooit aangeschaft in de Aldi. Dus een 2e mag er zeker wel bij. Ben al een beetje aan het rondkijken geweest en nu kwam ik deze week op deze uit: https://www.lidl-shop.be/nl-BE/TEPRO...BoCpp8QAvD_BwE

Nu is mijn vraag of er al iemand ervaring met deze kamado heeft en of dat deze prijs /kwaliteit te doen is? Ik zou hem gebruiken om vooral voor mijn gezin (4 personen) en af en toe wat vrienden te voorzien van eten.

Alvast bedankt voor de reacties!

BBQ freak
    Ingeschreven
    May 2018
    Post Thanks / Like
    Als je voor 4 personen en soms wat vrienden wil koken, gaan dan sowieso voor een Large.

Van welke regio ben je? dan kunnen we eventueel een paar winkels aanraden.
    Kan je eens kijken, voelen, misschien zelfs eens een workshop doen.

Belangrijk punt is ook je budget, auplex van 600 of een BGE compleet met een hoop accessoires van 2500€.

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Ik heb zelf een soortgelijk model , prima Kamado voor die prijs
    hier ook een gezin van 4 , dat is prima te doen op deze Kamado
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Aanjager Back to Skool L&T VIII
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    QtB Topdog
    I survived the zone
    rikbeter's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palliesr Bekijk Berichten
    ik ben aan het twijfelen om een kamado aan te schaffen. Een keer gaan eten in een restaurant met steak van een BGE en de smaak vond ik wel bangelijk lekker.
    Je kan discuteren over een gas of houtskool bbq, maar volgens mij is het materiaal van de bbq niet van invloed op de smaak van het vlees! Het was gewoon een goede steak van een vakman die het vak van vlees grillen verstaat
    Volgens mij is een keramische bbq zuiniger qua brandstof en als je het geld ervoor hebt zou ik hem zeker aanschaffen.
    Gear: Weber Jumbo Joe 47 (2014) ; Weber one touch premium 57 (2014), WGA (2017), Kooki non-stick self-basting barbeque chicken roaster.

forumgenoot van allemaal interessante en creatieve mensen

BBQ freak Kevin-b's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2019
    Post Thanks / Like
    +1 met bovenstaande.

De smaak enzo wordt niet bepaald door het toestel. Dat wordt bepaald door de persoon die aan het toestel staat
    Ik zou zeker niks overhaast beslissen en goed rondkijken wat er allemaal bestaat.
    We kennen ook je budget niet, maar ik lees hier je ervaring van iemand met een BGE en anderzijds praat je over toestellen uit Aldi en Lidl.
    Dat zijn kwalitatief gezien twee uitersten
    WGA - Weber MTP - UDS

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Ziet eruit als een auplex variant, nette prijs. Qua formaat in ieder geval groot genoeg voor wat je ermee wil.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    De bbq is idd niet van invloed op de smaak van het vlees. En ook niet op de kwaliteit van het vlees. Maar als je een standaard bbq hebt van de Aldi (waar niets mis mee is zolang je er zelf tevreden over bent) en je bent op zoek naar een "upgrate" dan is de kamado die je uitgekozen hebt een goede keus. Niks mis mee. Met een kamado is het wel wat eenvoudiger om sommige gerechten te bereiden dan op een simpele standaard bbq. Ik neem voor het gemak maar even aan dat je graag een kamado wilt maar niet het budget beschikbaar hebt voor een BGE of soortgelijke kamado. Je zou ook nog eens hier kunnen kijken. Samen met de divide-and-conquer systeem ben je voor 590 euro compleet klaar. En er is niets mis met deze kamado. Ik ken mensen die er al jaren wekelijks (en soms meerdere keren per week) mee barbecueën naar volle tevredenheid.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Flipflopper I survived the zone nielss055's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Eigenhymer +1. Mocht je budget het toestaan zou ik zeker voor die van Buitenkado gaan.
    Met die van de Lidl die je post is op zich ook niks mis, en het is een large (roostermaat 46,5 cm).
    Alleen de looks moet je van houden.

Je kan ook hier eens kijken voor een Grill Guru Large: https://bestsale.be/grill-guru-classic-large.html
    Als je iemand kent of bent met BTW-nummer (eigen bedrijf) draag je volgens mij geen btw af op deze site. En als je dan ook nog afhaalt krijg je ook nog €50 korting.
    Dan heb je een Grill Guru voor omme nabij de €530. Dit werkt trouwens ook vanuit Nederland.
    Met een vlammende groet,

KJ Classic II | OTX 57 | SJ 37 | Mini WSM | WGA | KipGrill | Mini kamado
    Trots lid van het Barbekoeiers vriendenteam

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielss055 Bekijk Berichten
    Eigenhymer +1. Mocht je budget het toestaan zou ik zeker voor die van Buitenkado gaan.
    Met die van de Lidl die je post is op zich ook niks mis, en het is een large (roostermaat 46,5 cm).

Als je iemand kent of bent met BTW-nummer (eigen bedrijf) draag je volgens mij geen btw af op deze site. En als je dan ook nog afhaalt krijg je ook nog €50 korting.
    Dan heb je een Grill Guru voor omme nabij de €530. Dit werkt trouwens ook vanuit Nederland.
    Ja, je hoeft dan in Belgie geen btw te betalen, maar je moet wel in nederland aangifte doen en daar alsnog de btw betalen. Dus dat verhaal gaat niet op.. helaas.

Die van Buitenkado is goedkoper, enkel als je hem compleet koopt is hij een 50 euro duurder. Maar je kunt dan wel direct en indirect bbqen. Die van de Lidl is verder ook kaal.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Flipflopper I survived the zone nielss055's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Als je een account met btw-nummer aanmaakt wordt er geen btw in rekening gebracht via die site.
    Wij bestellen regelmatig kappersproducten uit Duitsland waar dat ook zo werkt.
    Hoe dat er op de achtergrond aan toe gaat weet ik niet precies, maar geen aangifte en geen probleem omdat de belastingen daar anders verlopen.
    Met een vlammende groet,

KJ Classic II | OTX 57 | SJ 37 | Mini WSM | WGA | KipGrill | Mini kamado
    Trots lid van het Barbekoeiers vriendenteam

Forum Rechten