BGE vuurrook
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Compact kamado

Aansteker DeGlennster's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2019
    Post Thanks / Like

Compact kamado

Ik ben op zoek naar een compact kamado om naast mijn WMT te gebruiken voor de snellere korte sessies of om er makkelijk bij aan te steken voor de bijgerechten die een andere temperatuur nodig hebben.

Nu heb ik nog nooit met een kamado gewerkt maar het begint mij wel steeds meer te trekken. Voor er bij lijkt het mij dus ideaal om een compact kamado te halen en er wat mee te gaan klooien.

Nu ben ik aan het rondkijken en twijfel sterk tussen de inferno junior, grill guru compact of de auplex compact. Ze zien er exact hetzelfde uit en hetzelfde keramiek word geloof ik gebruikt, namelijk geen specificatie op de websites hierover kwa verschil. Na mijn idee zit er dus geen enkel verschil in deze Q's los van het stickertje wat er op zit en de prijs. Klopt dit of zit hier wel dergelijk verschil in?

Ook niet onbelangrijk, passen hier dan de assecoires als een convector plate of een cast iron rooster van bijvoorbeeld the bastard compact op?

Ik ben benieuwt wat jullie hiervan denken

Going whole hog I survived the zone ketsheuvel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    Bij de Lidl hebben ze nu een klein eitje voor €50.

https://www.lidl-shop.nl/GRILLCHEF-B...ado/p100253138

Maar of een mini kamado de meest praktische BBQ is om erbij te hebben?
    Zou zelf eerder voor een wga gaan. Als je goed zoekt heb je die ook voor ongeveer dat geld, maar is veel veelzijdiger.

Grtz Mark

Ingeschreven
    Jun 2019
    Post Thanks / Like
    Klopt had de Mini kamado ook gezien maar het verschil tussen een mini en compact kwa rooster is 26 cm bij een mini en 33 bij een compact.

Ik denk dat dit verschil wel erg prettig is. Ook lijkt me een compact makkelijker in de temperatuur te regelen omdat die wat langer is maar correct me if I'm wrong..

De wga heb ik nog nieuw in de doos, kreeg hem gratis bij m'n koelkast maar deze trekt mij niet zo. De kamado lijkt mij juist een leuk ding omdat het met de kolen wat makkelijker lijkt. De accessoires bij een compact lijkt me ook leuk om mee te spelen.
    Laatst gewijzigd door DeGlennster; 28-06-19 om 00:02.

Going whole hog QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Redchilly's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Post Thanks / Like
    Op Facebook staat in de Smoke&BBQ verkoop groep een Grill Guru compact te koop.
    Model en afmeting bekend van de AH actie.

Volgens de verkoper slechts 1 keer gebruikt en in perfecte staat, vraagprijs is 200,=
    https://www.facebook.com/groups/5163...09125309263760
    Grill it with fire!

Ingeschreven
    Jun 2019
    Post Thanks / Like
    Thanks, ik lijk de link niet te kunnen openen. Besloten groep?

Wat ik me afvraag is of de bovenstaande modellen dezelfde kwaliteit hebben (lees zelfde fabriek) of dat er wel dergelijk verschil in zit.

Hebben ze dezelfde afmetingen dus passen de accessoires van een compact van the bastard bijvoorbeeld ook op deze goedkopere modellen? Ze lijken wel hetzelfde kwa afmetingen..

Burnt the End
    I survived the zone
    Redchilly's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Post Thanks / Like
    Het is inderdaad een besloten groep, dus als je niet aangemeld bent kun j ede link niet zien inderdaad.

Er zal verschil in kwaliteit zitten, maar in dit formaat denk ik dat je niet meteen voor een komodo kamado hoeft te gaan

Ik heb zelf ook een AH special Grill Guru in gebruik en deze bevalt prima.
    Niet alle accessoires zijn uitwisselbaar van de merken onderling, zo bestelde ik eerst een Kick-Ash basket voor de Green Egg in deze maat, maar die bleek veel te klein voor de Guru compact (dus de Green Egg zal dikker keramiek hebben)
    Ik gebruik wel het gietijzeren rooster van de Basterd compact op de Guru, en ook mijn plate-setter is van Basterd, hoewel de Guru een grotere steen heeft. Zo zijn er dus meer onderdelen die uitwisselbaar zijn en welke je kunt gebruiken.
    Grill it with fire!

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Naar wat ik weet is de interne en de Guru beide van dezelfde fabrikant. Je kunt de piste setter van de Bastard voor beide gebruiken. De auplex heb ik nog niet live gezien..
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Verkijk je niet op je wga hoor, dat zijn kleine alleskunners, ook met een wga kun je prima de temperatuur regelen. Ik zou die er in ieder geval lekker bij houden.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | JoyStove Large | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Sugar Daddy Back to Skool L&T VIII
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Made Big Things on Small Grills V
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Burnt the End
    Smoke on the Water - L&T III
    Steaked out around the fire II
    Made Big Things on Small Grills II
    Made Big Things on Small Grills
    A Pig's Head full of Chili - L&T II
    Putteing on the Ribs
    Laegh en Traegh Survivor
    I survived the zone
    Super Moderator
    spiffs's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Post Thanks / Like
    Ik heb de guru compact (elite) sinds een paar weken. we zijn met een gezin van 4. sinds ik deze heb, is er geen andere bbq meer aan geweest. Voor het doorsnee werk is deze voorlopig groot genoeg. Als ik in mijn glazen bol kijk, zie ik nog wel ooit een groot model komen het is toch wel heel leuk speelgoed.
    “Cut my pie into four pieces, I don’t think I could eat eight.”
    ― Yogi Berra

Lowland smokers powered by Nice to meat, ecobrasa, Dammers houtskool en Vuur en Rook
    NK BBQ 2011, 2012, NK low and slow BBQ 2013 / BKBBQ Survivor 2010, EKBBQ survivor 2012, THE JACK survivor 2013 , BBQ Der Lage Landen survivor 2014
    Aantal BBQ's: het aantal wat mijn vrouw weet +3

Burnt the End
    I survived the zone
    Redchilly's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Post Thanks / Like
    Ik had je opmerking over de WGA gemist, maar die word hier evenveel, zo niet vaker, gebruikt dan de Guru.
    Wat een heerlijk apparaat is dat. Afgelopen zondag nog meegenomen naar een feestje waar ik MOINKballs er op gemaakt heb.

Keurig steady op 100 graden, lekker vol MOINKballs, iedereen was blij

Grill it with fire!

Forum Rechten