BGE vuurrook
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: EggSpander ervaringen

Rooksnuiver I survived the zone Justin's Avatar
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like

EggSpander ervaringen

Oke, dus een minimax naast de BGE Large is toch echt afgeschoten door de plaatselijke directie. Dus nu maar weer terug naar t originele idee van de Eggspander.

Omdat ik naast het vlees ook wat groente/gepofte aardappels maak heb ik vaak te weinig ruimte op de grill. Nu lijkt de basis set van de eggspander genoeg om dat probleem op te lossen. Maar zeker weten doe ik t niet.

Iemand ervaringen met de eggspander, en is het advies om de complete set te kopen of alleen de basis?

Justin

—————————
    Becoming vegetarian is a big misteak

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    May 2018
    Post Thanks / Like
    ik heb de versie met 5 delen.
    Dus de basis, de 2 halve maan roosters, de verhoger en het rooster.
    Los heb ik er ook nog de halve maan gietijzeren rooster bijgenomen.

Enige dat ik eigenlijk nog mis zijn de halve maan stenen.

De conveggtor kan je perfect in de EggSpander leggen maar dit werkt niet super makkelijk.
    Je kan die er niet via de zijkant in/uit schuiven maar moet hem er langs boven in kantelen.
    Bijkomend nadeel van deze setup is dat je niet half direct half indirect kan.

Het voordeel van die verhoger is dat je extra ruimte hebt, het roostertje schuift ook mooi naar achter zodat je op de grote roosters nog makkelijk aan kan.
    Je kan deze ook omgekeerd op de vuurring leggen zodat je kleine roostertje net boven de komen komt om een semi cavemanstyle te doen.

Zelfs als ik gewoon indirect l&s doen gebruik ik de eggspander omdat je met de handige handvaten de ganse boel er in 1 keer kan uithalen om bijvoorbeeld rookhout toe te voegen.

Als ik opnieuw zou moeten beginnen zou ik de conveggtor niet meer kopen maar direct de eggspander met de 2 halve maan stenen.
    Ook het grote gietijzeren rooster zou ik niet meer nemen maar ineens 2 halve maan gietijzeren roosters.

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Ik heb geen ervaring daarmee. Dus kan je niet helpen.
    @StijnS , kun je je grote gietijzeren rooster niet doormidden slijpen?
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    May 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eigenhymer Bekijk Berichten
    Ik heb geen ervaring daarmee. Dus kan je niet helpen.
    @StijnS , kun je je grote gietijzeren rooster niet doormidden slijpen?
    Dan ga je meer moeten slijpen dan enkel doormidden.
    Het ronde gietijzeren rooster past gewoonweg NIET op de EggSpander omdat de uitsparingen voor de handgrepen niet voorzien zijn.

Het ronde rooster heb ik dan maar gerecycleerd voor de Joe in frankrijk, dit past gelukkig wel.

Kolenschepper michigalex's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    Ik heb de basket, half RvS rooster, half gietijzer en halve conveggtor steen gekocht. Ook de hele conveggtor voor pizza.

Voor pizza laten 2 halve conveggtors te weinig lucht door. 2 pizzastenen zou wel gaan.

Ik moet zeggen bevalt super. Heel makkelijk om half indirect te maken om bijvoorbeeld worstjes indirect te garen en biefstuk te grillen op gietijzer. Haal het rek er eenvoudig uit.

Hele conveggtor is in het begin idd wel lastig in en uit te krijgen. Stukje kantelen en er dan langs boven uit idd. Ff een handigheidje.

Set is goed per onderdeel uit te breiden.
    Handig als je niets voor kerst weet bijvoorbeeld

Kolenschepper michigalex's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    2 halve gietijzeren roosters zijn ook nog eens goedkoper dan een hele. En ook handzamer. Ook een pizzasteen is goedkoper dan conveggtor. Je hebt dan wel conveggtorbasket nodig.

Forum Rechten