BGE vuurrook
Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 42

Onderwerp: Luchtschuif bastard medium 2019

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kirillu Bekijk Berichten
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik exact hetzelfde dacht maar ik heb nu 4 verschillende The bastards tot mijn beschikking gehad. En ik moet zeggen dat ik zeer teleurgesteld ben. Ik heb zowel 2018/2019 modellen tot mijn beschikking gehad en heb nu een 2019 The Bastard urban.

Ik heb hetzelfde probleem met de nieuwe luchtschijf, toch best wel zonde en niet goed getest lijkt mij als productmaker. Overigens moet ik wel zeggen dat de Bastard Urban toch wel beter uitgerust is met wat leuke features. Overigens is de Bastard Urban medium complete qua prijs best hoog en ik zie eerlijk gezegd geen reden om een The Bastard kopen.

Qua kwaliteit is The Bastard geen B-merk maar ook geen A merk. Mijn mening is dat The Bastard het net niet is en het totaal plaatje is het niet waard qua service en kwaliteit. Voor hetzelfde geld van en een medium compleet (urban) heb je een Kamado Joe classic 1, Primo Kamado en of een Monolith large model.

Dit zou ook mijn advies zijn voor kopers, Primo, Kamado Joe en of Monolith. Mocht dit toch buiten je budget vallen dan zou ik gewoon voor een grill guru compleet gaan qua kwaliteit is the Bastard niet veel beter maar betaal je wel meer.

Groetjes, ik zal nog een keer een uitgebreide review maken van mijn bevindingen van The Bastards die ik heb gehad.
    Geef ze nog 5 jaar, dan kijken we verder. Tot die tijd zou Monolith mijn advies zijn.

Topkwaliteit zonder de hoofdprijs zoals bijv de Joe of Primo.

Uiteindelijk is en blijft het een persoonlijke keus..
    Laatst gewijzigd door Smart; 09-07-19 om 23:32.
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Aansteker
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joyce-bk Bekijk Berichten
    Toch opvallend dat er de laatste tijd zo veel van dit soort verhalen langs komen. Ik zou erg teleurgesteld zijn want voor het geld dat je betaalt mag je toch wel a-merk verwachten. Het is ook niet zo dat the Basterd al een jarenlange top-reputatie heeft om op terug te vallen.

Ik ben in dit hele a-merk/b-merk verhaal wel benieuwd naar waarom je dan voor een grill guru zou gaan in plaats van een auplex. The basterd en grill guru komen van dezelfde leverancier en ik vond de grill guru's die ik heb gezien (classic, elite kan anders zijn) minder dan de auplexen die ik heb gezien (en waar ik er zelf ook een van heb dus misschien ben ik niet onbevooroordeeld). Bijvoorbeeld qua margrietschijf heb ik liever een gietijzeren van auplex dan de schijven die op grill guru classics zitten. Qua keramiek is dat bij auplex dikker dan bij grill guru zover ik weet. En dat voor een lagere prijs. Blijft voor mij een groot raadsel waar die goede reputatie van grill guru dan vandaan komt t.o.v. auplex.
    Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met een auplex kamado het is dat 2 van mijn vrienden een grill guru hebben en beide al een jaar aan het grillen zijn zonder problemen. Dus op basis van mijn kennis kan ik deze conclusie niet maken met betrekking tot een auplex of een ander merk.

De conclusie die ik wel kan maken is dat voor het geld wat je zou uitgeven aan een Bastard dat je beter kan kijken naar alternatieven. Voor het geld wat je uitgeeft aan bijvoorbeeld een grill guru is dit beter te verantwoorden qua kwaliteit en compleetheid. Helaas kan ik niet spreken voor een auplex en of een ander type kamado wat binnen dit budget valt. Mocht een Auplex kamado idd hetzelfde kwaliteit bieden als een grill guru dan zou ik zeker jouw advies volgen.

Met de kennis die ik nu heb koop een kamado waarvan het bedrijf zich focust op kwaliteit en service, 200fahrenheit heeft in middels zoveel merken dat kwaliteit niet meer te waarborgen is lijkt mij, dit zijn: Bastard, grill guru, Grizzly grills, Harlem bbq en Inferno wat ze leveren waarvan ik weet heb.

Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Op dit moment biedt the bastard een vervangende margrietschijf gratis aan voor de nieuwe modellen. Je kunt deze online aanvragen. In November komen deze binnen en als pleister op de wonde sturen ze een chimney op. Chimney heb ik al binnen en netjes geregeld.

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jun 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan61 Bekijk Berichten
    Op dit moment biedt the bastard een vervangende margrietschijf gratis aan voor de nieuwe modellen. Je kunt deze online aanvragen. In November komen deze binnen en als pleister op de wonde sturen ze een chimney op. Chimney heb ik al binnen en netjes geregeld.
    Hier komt de chimney ook morgen in huis als de sms juist is
    Toch mooi gebaar als tussenoplossing.

Wie heeft er nog een en wat zijn jullie bevindingen erover hoe de temp regelen enz..

Sent from my iPad using Tapatalk

Ingeschreven
    Aug 2019
    Post Thanks / Like
    Ik heb dus ook een Bastard Medium sinds begin juni en ook hetzelfde probleem met de luchttoevoer. Ik had zelf ook al nagedacht hoe ik met wat vilt en of wat dan ook dit probleem zou kunnen verhelpen. Maar toen bedacht ik me ook dat het van de zotte is aan een nieuwe kamado van 1000+ eurootjes zelf nog moet gaan lopen tweaken. Dit moet gewoon goed zijn. Punt.

Dus ben ik hierover gaan mailen met the Bastard. In eerste instantie zeiden ze dat deze kier geen kwaad kon. Maar toen ben ik eens op gaan meten. Zie foto hieronder.

Over een lengte van 6cm zit er een kier van ongeveer 3mm aan beide zijden van de schuif. Dit is een luchtdoorlatend oppervlak van 2 x 60mm x 3mm = 360mm2.
    Vergelijk dit met de ruimtes bovenop bij de ventilatieschijf: 6 gaten van ca. 2 bij 2cm met een gemiddelde kier van 1mm geeft een totaal luchtdoorlatend oppervlak van 480mm2.

Voor alle duidelijkheid, voor een oppervlak 480mm2 zet the Bastard een nieuwe productielijn op onder de garantie en bieden ze een RVS topcap aan als tijdelijke oplossing. De kier aan de onderzijde benadert deze grote en is dus zeker niet verwaarloosbaar.

Er is momenteel wat vertraging met het transport maar ik verwacht vandaag of morgen mijn nieuwe Bastard, de oude is al opgehaald.

Groet, Herbert

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jun 2019
    Post Thanks / Like
    Ik heb de schuif aangepast met wat liefde van een dodeslag hamer waardoor deze wat strakker aansluit. Sindsdien perfect enkel de margriet moest ik nog dichten met wat alu folie erover maar dat is nu verholpen met de chimney hopelijk en later met de nieuwe margriet.
    Maar ik zat met hetzelfde dillema echter had ik geen zin in heel de retour zaken en zonder bbq te zitten ondertussen.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Ingeschreven
    Aug 2019
    Post Thanks / Like
    Bij mij is de nieuwe Bastard inmiddels geleverd.. ik heb contact gehad met de winkel waar ik deze gekocht heb en een Bastard volledig nieuw in de doos waren ze wel bereid terug nemen om daar een volgende koper mee op te zadelen. Heel coulant van ze!!

Dit geld heb ik gebruikt bij dezelfde winkel en een Big Green Egg uitgezocht ... zeg maar 'eieren voor mijn geld gekozen'

De vrouw was niet helemaal 'happy' met het extra geld dat de deur uit ging maar daarvoor wil ik nog wel een twee weken ruzie hebben

Aansteker
    Ingeschreven
    Jul 2019
    Post Thanks / Like
    big green EGG, met Fragile op de doos
    De kleine pleziertjes...

BBQ freak
    Ingeschreven
    May 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herby Bekijk Berichten
    Bij mij is de nieuwe Bastard inmiddels geleverd.. ik heb contact gehad met de winkel waar ik deze gekocht heb en een Bastard volledig nieuw in de doos waren ze wel bereid terug nemen om daar een volgende koper mee op te zadelen. Heel coulant van ze!!

Dit geld heb ik gebruikt bij dezelfde winkel en een Big Green Egg uitgezocht ... zeg maar 'eieren voor mijn geld gekozen'

De vrouw was niet helemaal 'happy' met het extra geld dat de deur uit ging maar daarvoor wil ik nog wel een twee weken ruzie hebben
    Welke winkel was dat, altijd mooi om weten waar we goede service krijgen.

Ingeschreven
    Aug 2019
    Post Thanks / Like
    De kamadowinkel.nl oftewel BBQ Experience Center in Roosendaal.

Hele schappelijke lui. Ik had nog wat gebruikte accessoires bij de Bastard, deze hebben ze tegen nagenoeg de nieuwprijs erbij genomen.

Ze hanteren de internetprijzen en bieden veel extra service. Dus ik zou zeker hier bestellen als je de mogelijkheid hebt.

Hun mening over de Bastard was ook niet lovend. Qua kwaliteit is het toch nog best wel wisselvallig met dit merk. En het gaat om simpele dingen he... de luchtdichtheid van de toevoer. Ik bedoel iedere productiemedewerker die voordat hij de bbq inpakt voor de klant moet dit mankement kunnen zien. Er wordt dan niets op uit gedaan, de bbq gaat naar de klant en dan zien ze wel wie ermee terug komt. De garantie afdeling van the Bastard was dan wel weer heel goed, maar het is dus beter het probleem bij de bron te verhelpen.
    Laatst gewijzigd door herby; 23-08-19 om 14:46.

Forum Rechten