BGE vuurrook
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 39

Onderwerp: Luchtschuif bastard medium 2019

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Fxs81 +1
    Maar ik ben niet objectief

Ook aan een Primo kan wat mankeren.
    Heb al 2x de kunstof glijringen vervangen bij de schanier geleverd onder garantie. Heb er maar messing nu tussen gezet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
    Primo XL / WGA met thermometer / Maverick ET-732 / Rode Chinese thermapen kloon / 1,5 x Fantast

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fxs81 Bekijk Berichten
    @Smart, pssst...vergeet de Primo niet. Is wat mij betreft ook een echte A.
    U r right!

Snel de post aangepast.
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Flipflopper I survived the zone nielss055's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Ik zie trouwens ook de toegevoegde waarde van al die venieuwde topvents niet zo, zelfs niet als Kamado Joe bezitter.
    Die van de Kamado Joe werkt prima, maar niet beter dan een margrietschijf en de coating laat constant los. Ik kan al voor de 2e keer een nieuwe aan gaan vragen. Die van de BGE is moeilijker regelbaar, kwestie van gewenning misschien, maar waarom? Die van de Bastard sluit slecht af en is de mooiste niet (al is dit relatief).
    Wat was er nou mis met de gietijzeren margrietschijven? Mijn broertje heeft ze op zijn Auplex en Grill Guru en ze werken perfect. Goed regelbaar, van alle gemakken voorzien, af en toe een likje olie en klaar is kees (of Niels).

Een merk begon met een apart model en alle andere merken voelde zich verplicht te volgen?
    Ik snap het nog steeds niet. Iemand wel eens een probleem gehad met een lekkende margrietschijf? Of een margrietschijf waarbij de coating losliet?
    Kan er geen topic over vinden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Met een vlammende groet,

KJ Classic II | OTX 57 | SJ 37 | Mini WSM | WGA | KipGrill | Mini kamado
    Trots lid van het Barbekoeiers vriendenteam

Going whole hog I survived the zone
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielss055 Bekijk Berichten
    B-merk is het zeker niet. Ze hebben een grote stap in de goede richting gedaan (in de richting van BGE en KJ), maar hebben enkele details over het hoofd gezien.
    De luchtschuif heeft meerdere merken last van. Bij KJ is deze vanaf fabriek afgekit, bij BGE weet ik het niet. Je kan dit oplossen door er vilt achter te doen of af te kitten met hittebstendige kit.

De topvent is wel erg vervelend. Zou The Bastard netjes staan om dit probleem alsnog op te lossen en nieuwe topvents te versturen naar de gebruikers.
    Overschat de luchtdichtheid van een Kamado niet.
    Ik heb de KJII, en gebruik die regelmatig met een controller.
    Als er nog goed wat rookhout is, en de temp bereikt is, dan zet ik de topvent maar op een heel klein kiertje.
    Als de fan dan blaast, dan komt de kamado wel wat in overdruk, en dan zie je de rook zowel onderaan, naast de fan naar buiten komen, maar ook gewoon door de dichting tussen deksel en bottom, en zeker daar waar de draadjes van de sensoren naar buiten komen.
    Dat blaaast daar niet naar buiten, maar het rookt wel.

En toch gaat de kamado mooi uit als ik alles dicht zet na afloop.

Sugar Daddy Back to Skool L&T VIII
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Made Big Things on Small Grills V
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Burnt the End
    Smoke on the Water - L&T III
    Steaked out around the fire II
    Made Big Things on Small Grills II
    Made Big Things on Small Grills
    A Pig's Head full of Chili - L&T II
    Putteing on the Ribs
    Laegh en Traegh Survivor
    I survived the zone
    Super Moderator
    spiffs's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Post Thanks / Like
    Ik denk dat div merken met het vernieuwen van de luchtschuif een oplossing hebben proberen te vinden voor het verschuiven van de instelling als je de deksel open doet. Daarnaast regent deze niet in.
    Het ene merk heeft het wat eleganter uitgevoerd dan het andere merk.
    Maar als je de ouderwetse margrietschijf er goed opplaatst, blijft die gewoon op de goede stand staan met open en dicht doen. En inregenen.... zou dat echt een probleem zijn als je kamado op temp is?
    “Cut my pie into four pieces, I don’t think I could eat eight.”
    ― Yogi Berra

Lowland smokers powered by Nice to meat, ecobrasa, Dammers houtskool en Vuur en Rook
    NK BBQ 2011, 2012, NK low and slow BBQ 2013 / BKBBQ Survivor 2010, EKBBQ survivor 2012, THE JACK survivor 2013 , BBQ Der Lage Landen survivor 2014
    Aantal BBQ's: het aantal wat mijn vrouw weet +3

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Tja, het oog wil ook wat.
    Ik vind het persoonlijk geen gezicht als het logo niet naar voren staat, dus stel ik m af nadat ik hem geopend heb. En betreft het inregenen, dat lijkt mij niet erg hygiënisch.
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Iemand wel eens een probleem gehad met een lekkende margrietschijf? Of een margrietschijf waarbij de coating losliet?
    Kan er geen topic over vinden.
    Ik heb ook last gehad van loslatende coating op de topvent van de Joe, ik heb bij de 2e de keus gekregen tussen wachten op weer een nieuwe versie (stonden op nalevering) of een RVS magrietschijf krijgen als vervanger. Ik heb voor de laatste optie gekozen en ben daar erg blij mee. Werkt perfect en geen last meer van loslatende coating.
    Hier is het draadje: http://www.bbqforum.nl/forum/showthr...hlight=topvent
    Je kan altijd vragen of ze dat bij jou ook willen doen.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    May 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spiffs Bekijk Berichten
    Maar als je de ouderwetse margrietschijf er goed opplaatst, blijft die gewoon op de goede stand staan met open en dicht doen.
    +1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spiffs Bekijk Berichten
    En inregenen.... zou dat echt een probleem zijn als je kamado op temp is?
    Nog niet meegemaakt, probleem is er wel bij koud roken met CSG.

Aansteker
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    B-merk is het zeker niet. Ze hebben een grote stap in de goede richting gedaan (in de richting van BGE en KJ), maar hebben enkele details over het hoofd gezien.
    De luchtschuif heeft meerdere merken last van. Bij KJ is deze vanaf fabriek afgekit, bij BGE weet ik het niet. Je kan dit oplossen door er vilt achter te doen of af te kitten met hittebstendige kit.

De topvent is wel erg vervelend. Zou The Bastard netjes staan om dit probleem alsnog op te lossen en nieuwe topvents te versturen naar de gebruikers.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik exact hetzelfde dacht maar ik heb nu 4 verschillende The bastards tot mijn beschikking gehad. En ik moet zeggen dat ik zeer teleurgesteld ben. Ik heb zowel 2018/2019 modellen tot mijn beschikking gehad en heb nu een 2019 The Bastard urban.

Ik heb hetzelfde probleem met de nieuwe luchtschijf, toch best wel zonde en niet goed getest lijkt mij als productmaker. Overigens moet ik wel zeggen dat de Bastard Urban toch wel beter uitgerust is met wat leuke features. Overigens is de Bastard Urban medium complete qua prijs best hoog en ik zie eerlijk gezegd geen reden om een The Bastard kopen.

Qua kwaliteit is The Bastard geen B-merk maar ook geen A merk. Mijn mening is dat The Bastard het net niet is en het totaal plaatje is het niet waard qua service en kwaliteit. Voor hetzelfde geld van en een medium compleet (urban) heb je een Kamado Joe classic 1, Primo Kamado en of een Monolith large model.

Dit zou ook mijn advies zijn voor kopers, Primo, Kamado Joe en of Monolith. Mocht dit toch buiten je budget vallen dan zou ik gewoon voor een grill guru compleet gaan qua kwaliteit is the Bastard niet veel beter maar betaal je wel meer.

Groetjes, ik zal nog een keer een uitgebreide review maken van mijn bevindingen van The Bastards die ik heb gehad.
    Laatst gewijzigd door Kirillu; 01-07-19 om 21:19.

Aansteker
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kirillu Bekijk Berichten
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik exact hetzelfde dacht maar ik heb nu 4 verschillende The bastards tot mijn beschikking gehad. En ik moet zeggen dat ik zeer teleurgesteld ben. Ik heb zowel 2018/2019 modellen tot mijn beschikking gehad en heb nu een 2019 The Bastard urban.

Ik heb hetzelfde probleem met de nieuwe luchtschijf, toch best wel zonde en niet goed getest lijkt mij als productmaker. Overigens moet ik wel zeggen dat de Bastard Urban toch wel beter uitgerust is met wat leuke features. Overigens is de Bastard Urban medium complete qua prijs best hoog en ik zie eerlijk gezegd geen reden om een The Bastard kopen.

Qua kwaliteit is The Bastard geen B-merk maar ook geen A merk. Mijn mening is dat The Bastard het net niet is en het totaal plaatje is het niet waard qua service en kwaliteit. Voor hetzelfde geld van en een medium compleet (urban) heb je een Kamado Joe classic 1, Primo Kamado en of een Monolith large model.

Dit zou ook mijn advies zijn voor kopers, Primo, Kamado Joe en of Monolith. Mocht dit toch buiten je budget vallen dan zou ik gewoon voor een grill guru compleet gaan qua kwaliteit is the Bastard niet veel beter maar betaal je wel meer.

Groetjes, ik zal nog een keer een uitgebreide review maken van mijn bevindingen van The Bastards die ik heb gehad.
    Toch opvallend dat er de laatste tijd zo veel van dit soort verhalen langs komen. Ik zou erg teleurgesteld zijn want voor het geld dat je betaalt mag je toch wel a-merk verwachten. Het is ook niet zo dat the Basterd al een jarenlange top-reputatie heeft om op terug te vallen.

Ik ben in dit hele a-merk/b-merk verhaal wel benieuwd naar waarom je dan voor een grill guru zou gaan in plaats van een auplex. The basterd en grill guru komen van dezelfde leverancier en ik vond de grill guru's die ik heb gezien (classic, elite kan anders zijn) minder dan de auplexen die ik heb gezien (en waar ik er zelf ook een van heb dus misschien ben ik niet onbevooroordeeld). Bijvoorbeeld qua margrietschijf heb ik liever een gietijzeren van auplex dan de schijven die op grill guru classics zitten. Qua keramiek is dat bij auplex dikker dan bij grill guru zover ik weet. En dat voor een lagere prijs. Blijft voor mij een groot raadsel waar die goede reputatie van grill guru dan vandaan komt t.o.v. auplex.
    Auplex kamado 21" - Outdoorchef City Charcoal

Forum Rechten