BGE vuurrook
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Het moet niet gekker worden...

Kolenschepper I survived the zone chbrand's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like

Het moet niet gekker worden...

Ik kwam vandaag dit nieuwsbericht tegen op internet:
    ‘Stop houtstook en barbecue met houtskool’, partijen willen Tilburgs actieplan voor gezondere lucht.

https://www.bd.nl/tilburg-e-o/stop-h...w.google.com/&

Gelukkig woon ik in dit geval niet in (de buurt van) Tilburg, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meningen over of dit echt een nieuwe trend gaat worden en zo ja of hier dan ook iets aan te doen valt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Barbe-à-queue - Erin bij de Baard, eruit bij de Staart -||----------||-

The smokin' Gurnard Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Mystery meats Boxtel III
    Seafood Surprise 2014
    Finger licking Q II
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Finger licking Q
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Fishing for Chicken
    Burnt the End
    Steaked out around the fire II
    Nose to tail
    Steaked out around the fire
    I survived the zone
    Super Moderator
    EvdP's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Post Thanks / Like
    Dit lijkt inderdaad een trend te worden.
    In (delen van?) Amsterdam is het volgens mij al van kracht.
    WEBER OTG 57 / WGA / BGE Large/ Weber 47 compact met Pizzaring

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    En van het gas moeten we ook af.
    Straks blijft er alleen elektrisch grillen over...

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
    Primo XL / WGA met thermometer / Maverick ET-732 / Rode Chinese thermapen kloon / 1,5 x Fantast

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone Grill Canary's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Dan hang ik m'n Q's aan de wilgen!
    Is die boom te zwaar en vallen de takken eruit... hebben we die vervolgens toch weer om vuur te stoken... mensen doe niet zo moeilijk!
    Big Green Egg Large | WGA | Cadac Safari Chef | SuperFast Thermapen Professional MK4 | ThermoPro TP-20 | Lading gietijzer

Going whole hog I survived the zone
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Een bbq met alleen houtskool valt nogal mee qua rook. Enkel een blauw pluimpje bij de start.

Ik zal wat kleinere chunks gebruiken, maar voor de rest moeten ze me met rust laten.

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Een bbq (smoker) gestookt op hout valt ook heel erg mee met rook.. Als je goed stookt. Overlast moet je altijd proberen te voorkomen, je wilt je buren niet tot last zijn. Samen moet je er gemakkelijk uit kunnen komen en zo nu en dan wat lekkers toestoppen helpt hierbij zeer goed.
    Helaas wordt onze overheid steeds linkser waardoor de "groenen" langzaam maar zeker de dienst uit maken in Nederland. Het gevolg daarvan is dat we alles wat volgens hen niet goed is voor het milieu moet verdwijnen. Zo is het met het eten van vlees idem dito. In Amsterdam worden tijdens Diners en Lunch van de overheid straks standaard geen vleesproducten meer aangeboden. Dus de standaard daar wordt vegatarisch. Wil je iets van vlees dan moet je dit specifiek vragen. Dit terwijl maar een kleine 4 % vegatarier is. De minderheid bepaald voor de meerderheid. Maar we laten het zelf gebeuren, schijnbaar stemmen er steeds meer mensen op dit soort partijen en stemmen mensen die het er niet mee eens zijn niet (meer).
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, Blue Prints offset smokeraanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, Niclan, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Going whole hog QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Redchilly's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Post Thanks / Like
    Stop houtstook en barbecue met houtskool

Ik las dus echt dat men de offset moest laten staan om alleen nog maar houtskool te gaan gebruiken
    (dus ik dacht nog, waarom zo'n kleine groep aanpakken, zit de houtskool lobby hier achter of zo )
    Grill it with fire!

Going whole hog
    Ingeschreven
    Jan 2018
    Post Thanks / Like

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly Bekijk Berichten
    Stop houtstook en barbecue met houtskool

Ik las dus echt dat men de offset moest laten staan om alleen nog maar houtskool te gaan gebruiken
    (dus ik dacht nog, waarom zo'n kleine groep aanpakken, zit de houtskool lobby hier achter of zo )
    De wens is de vader van de gedachte...
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, Blue Prints offset smokeraanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, Niclan, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Heet! QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Pier's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Feit is dat de productie van vlees zwaar milieubelastend is. En vaak ook nog dieronvriendelijk.
    Nou kunnen we de kop wel in het zand steken, maar dat schiet niet zoveel op. Beetje minder vlees eten, maar wel lekkerder want eerlijk geproduceerd met respect voor het dier. Je hoeft echt niet links of groen te zijn om op die manier verantwoord te blijven genieten. En dan hebben je kleinkinderen ook later nog een leefbare wereld.

Gezeik over bbq-rook is natuurlijk wat anders, wat milieu betreft. Dat is echt onzin. Overlast is weer wat anders. Beetje rekening houden met elkaar...
    Weber Master Touch GBS 57 / Weber Go Anywhere / Foshan Nenghua 37
    (grow your own chillies)

Forum Rechten