BGE vuurrook
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: Strepen na inbranden

Going whole hog I survived the zone
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Ga er eens over met een staalborstel, en daarna iedere keer als die goed warm is met een vod met olie, dan komt het wel in orde.

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Een offset is bedoeld voor low and slow, niet echt voor high and fast. alles kun je boven de 300 graden stoken, kwestie van brandstof en zuurstof.
    Maar als je er echt lang plezier van wilt hebben zou ik hem enkel gebruiken voor roken en barbecueen.. dus tot 180 graden.
    Heb je wel eens een smoker gezien met kromgetrokken deflectorplates en kleppen? Ik wel.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Helemaal met je eens, ik bereid bijna alleen maar low en slow.

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Oké mijn oplossing gebaseerd op jullie reacties zal het volgende zijn: Ik ga vanmiddag scotchbright halen bij de gamma en ik neem een zooi poetsdoeken van me werk mee. Dan stook ik hem weer hoog op vanmiddag en hoop ik dat alles weer vloeibaar wordt. En ik het er met die doeken uit kan poetsen. Gebeurd dat niet dan ga ik met de scotchbright aan de slag.

Mochten jullie nog andere ideeën/aanvullingen heeft hoor ik het graag. In ieder geval bedankt voor de reacties zover. Wordt gewaardeerd.

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Gekookte lijnolie hard uit. Die wordt volgens mij niet meer vloeibaar. Succes ermee.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Olie polymeriseert bij hoge temp, dus ofwel brandt het er af, ofwel wordt het nog harder.
    Schuren als het er snel af moet!

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Oké, wat ik gedaan heb is heel de smoker in de dreft gezet. Dreft is een agressieve ontvetter en ik wilde niet met een staalborstel of iets dergelijks krassen gaan maken. En daarna met een schuursponsje afgedaan. Hiermee heb ik de hoofd kamer redelijk schoon gekregen en de vuurkamer ietsje misschien maar niet veel. Daarna de boel afgespoten en drooggemaakt. Vervolgens de smoker opgestookt en ingebrand zoals het hoort. Met een temp van ongeveer 180 lijnzaadolie lichtjes inwrijven. Ik heb wel het idee dat de strepen met de tijd zullen verbranden maar we zullen het zien. Daarnaast is het een dijk van een smoker en die ingebrande strepen geeft het ook wel weer wat karakter ergens. Dus ik ben wel tevreden. Net ook weer een beetje met de temperatuur gespeeld maar wat een heerlijke offset die Nett Lette. Morgen ribben maken! Bedankt voor jullie reacties. Hieronder zet ik nog wat foto's van vanavond.

Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Ziet er toch goed uit.

Een schone bbq is een bbq die niet warm wordt...

Pitmaster Jarwin's Avatar
    Ingeschreven
    May 2017
    Post Thanks / Like
    Agja en je weet iig zeker dat ie op die plekken niet gaat roesten

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Forum Rechten