BGE vuurrook
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29

Onderwerp: low & slow, materiaalkeuze

Ingeschreven
    Jun 2019
    Post Thanks / Like

low & slow, materiaalkeuze

Hoi, zoals ik in mijn even voorstellen berichtje heb gezegd loop ik aan tegen de beperkingen van de kleine Gusta BBQ grill smoker die ik van m'n vrouw cadeau heb gekregen.
    Het plezier dat ik met het kleine ding al heb gehad, heeft me aangezet om te kijken naar iets met meer oppervlakte. Momenteel kan ik voor slechts 2 personen roken, dat is vaak te weinig.
    Aangezien ik reeds een mooie grote RVS gasBBQ heb om te grillen, zou het vooral dienen voor low & slow gerechten.

Ik heb al eens gekeken en aangezien er toch op budget gelet moet worden zie ik volgende opties:
    1) Weber smokey mountain, €359 ( https://www.fonq.be/product/weber-sm...r-47-cm/36547/ )
    2) Auplex Kamado Large + plate setter + regenhoes, €583.9( https://www.auplexkamado.nl/auplex-k...e-zwart-l.html )
    3) Grill Guru Classic Large, €699 ( https://barbecuexxl.de/Webwinkel-Pro...amado-BBQ.html )

Alle dure merken kamado's zijn echt boven budget.
    Wat zouden jullie dan aanraden?

Going whole hog I survived the zone
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Als je warm wil roken, dan zeker de kamado.
    - makkelijk stabiel te houden op lage temperatuur
    - laag houtskoolverbuik.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Als je op je budget moet letten, wat dacht je van een UDS? zuinig in brandstof, veel oppervlakte, stabiel en goedkoop.
    Simpel zelf te maken, maar je ziet er ook nog wel eens op marktplaats staan.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    ik zou ook 1 van de 2 kamado's kiezen , vele malen veelzijdiger
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

BBQ Privateer QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    DennisH's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Post Thanks / Like
    Als ik uit je lijst moet kiezen de auplex nr 2, maar als je echt allen low & slow wil gaan is een UDS ook een leuke! alhoewel wij met het team ook hot & Fast met een UDS doen
    Experientia docet stultos
    Certified KCBS Judge
    Proud member of the Serial Soul Smokers
    Kamado Auplex Large - DIY RF Offset Smoker - Varkensspit - BBQ Guru CyberQ Wifi - DO Petromax 6FT 2x - DO Petromax 3FT - El Fuego DO 12QT - Skillet - Petromax FE90 - WGA - Green Forrest GF300E - GrillGrate 3x - Coox stove - UDS - Joy Charcoal Stove Large - Bastard One Minute Lighter - Campmaid Oudoor Grill Set - Feuerhand Pyron

Flipflopper I survived the zone nielss055's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like

low & slow, materiaalkeuze

Let op dat de Auplex “kaal” geleverd wordt. Dat wil zeggen zonder platesetter en aspook.
    Tel die erbij op en dan is het prijsverschil met de Grill Guru minimaal en krijg je bij de Grill Guru ook nog eens 3 jaar extra garantie en bewezen goede service van 200 Fahrenheit/Harlem bbq.

Kamado is inderdaad ideaal en veelzeidig, maar een watersmoker werkt ook super en je hebt meer rooster ruimte. Ik zou mijn mini WSM nooit weg doen, ondanks dat ik een Kamado Joe heb.
    Zeker als je op het budget moet letten is het een goede optie, voor die €200-€300 prijsverschil vergeleken met een kamado kan je een hoop mooi vlees, accesoires en randapparatuur kopen. Bij een nieuwe bbq hoort natuurlijk ook een goede thermometer, goede brandstof (reken maar op een euro of 20 per 10 kilo, ongeacht houtskool of briketten) enzovoorts.

Vergeet trouwens zeker niet de Fornetto Razzo mee te nemen in je keuze. Ook een hele gelikte smoker en zeker een concurrent van de WSM.
    Die is nu €359,10 bij Fonq.

Als ik moest kiezen tussen de Fornetto Razzo of Weber Smokey Mountain moest kiezen ging ik zeker voor de Razzo. Voor de looks, maar ook voor de praktische extra’s. En nee, ik heb geen aandelen of belangen, just my 2 cents.

[Toevoeging]
    Smart heeft ooit een review gemaakt van watersmoker waarbij de Weber, Fornetto en Rossle vergeleken worden.
    Zie hier:
    http://www.bbqforum.nl/forum/showthr...rnetto-R%F6sle

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door nielss055; 12-06-19 om 08:29.
    Met een vlammende groet,

KJ Classic II | OTX 57 | SJ 37 | Mini WSM | WGA | KipGrill

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Tja, da's nog best een lastige, op de watersmokers kun je namelijk ook grillen en allen zijn rete stabiel voor low en slow. Blijft dan toch een beetje waar je gevoel naar uit gaat. Mocht het de watersmoker worden zou ik ook voor de Fornetto gaan, als het een kamado word de Guru, gewoon ivm de wat langere garantie, als het goed is heb je die niet nodig maar heb je wel wat is het fijn als je wat langer aanspraak kunt maken op garantie. Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Going whole hog I survived the zone
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Waarom noemen ze dat watersmokers?
    Omdat je er een pan met water in kan zetten?

In elk geval doe ik dat ook in de kamado voor een low sessie.

Flipflopper I survived the zone nielss055's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Dat zijn inderdaad smoker met een waterpan als diffuser.
    In een kamado kan het ook, maar voegt het niks toe. Het kost enkel meer brandstof.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Met een vlammende groet,

KJ Classic II | OTX 57 | SJ 37 | Mini WSM | WGA | KipGrill

Ingeschreven
    Jun 2019
    Post Thanks / Like
    Ik had nog niet nagedacht over een UDS. Ben namelijk niet de handigste, maar als het echt niet moeilijk is, is dat wel het overwegen waard.
    Hoe zou ik het gebruiksgemak van zo'n UDS moeten vergelijken met de watersmokers of de kamado's? En hoe verhoudt het verbruik van de drie verschillende types zich? Is er één die merkelijk meer of minder kolen verbruikt?
    Het gaat voornamelijk om porties voor zo'n 5-6 personen te maken, maar af en toe wel uitschieters tot 10-12 personen (vrienden of familie op bezoek). Heb ik dan voldoende ruimte op een kamado of hoe doen jullie dat?

Forum Rechten