BGE vuurrook
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: 3,3 Pulled Pork - 2nd try

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like

3,3 Pulled Pork - 2nd try

Gisteren 3,3kg varkensschouder zonder bot opgehaald bij de slager. Die gaat straks op de Kamado Joe.
    Mijn volk komt morgenavond eten, zou graag rond 19u30 kunnen opdienen. Mijn eerste keer PP (2kg met bot) had 16u nodig... Ik baseer mij daarop om vannacht rond 02u30 op te staan zodat de schouder er om 03u op kan. Ik streef naar een dome-temp van 100°.

Ik ben van plan om in te pakken rond 70°, daarna laten liggen tot 85° en uitpakken.

Vervolgens glazen en laten liggen tot 90/92°. Even laten rusten en dan serveren met broodjes en coleslaw.

Rub is de "magic dust rub", glazen zal gebeuren met Blessed Bastard BBQ Sauce

Iemand nog tips of opmerkingen?
    Ik hou jullie op de hoogte!

Ziehier de schouder die ligt te rusten...

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Post Thanks / Like
    Succes!
    Ik red het normaal gesproken (ca 2,5kg) wel binnen twaalf uur. Ben benieuwd naar t resultaat!
    Weber Mastertouch GBS 57 | WGA | Grill Guru Compact | iGrill2 | Foodsaver FSV005

Rooksnuiver I survived the zone KoenR's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2019
    Post Thanks / Like
    Succes met je run dat wordt smullen morgen
    Enjoy life as much as possible, easy bbq with a good glass of rum coke helps a lot 😎

Bastard Large - Grill Guru Small - WGA
    KipGrill - Locarno Rookoven

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel1973 Bekijk Berichten
    Succes!
    Ik red het normaal gesproken (ca 2,5kg) wel binnen twaalf uur. Ben benieuwd naar t resultaat!
    Weljah, de vorige keer was ik hopeloos te laat. Daarom dat ik het nu niet meer wil tegenkomen. Beter een uur of 4 te vroeg klaar dan niet zeker?
    Stel dat hij te vroeg klaar is, inpakken in zilverpapier/handdoeken/isolatietas en hopen dat hij nog warm is 's avonds? Eventueel even terug op de bbq om op te warmen...

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Post Thanks / Like
    Opwarmen (in porties) is zo gepiept.
    Ik pak de Ikea bak, doe de porties erin, beetje cola erbij en kort opwarmen.
    Weber Mastertouch GBS 57 | WGA | Grill Guru Compact | iGrill2 | Foodsaver FSV005

Mucking up the keyboard with sauce
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Ik zou toch iets hoger in temperatuur gaan. 110 werkt net iets makkelijker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    WGA met gietijzeren roosters,WGA op gas met grillgrates, Primo oval Xl met grillgrates en heatermeter, Weber performer 47, Action kamado.
    Barbecue may not be the road to world peace, but it's a start. Anthony Bourdain

BBQ Privateer QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    DennisH's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seniorsam Bekijk Berichten
    Weljah, de vorige keer was ik hopeloos te laat. Daarom dat ik het nu niet meer wil tegenkomen. Beter een uur of 4 te vroeg klaar dan niet zeker?
    Stel dat hij te vroeg klaar is, inpakken in zilverpapier/handdoeken/isolatietas en hopen dat hij nog warm is 's avonds? Eventueel even terug op de bbq om op te warmen...
    Handdoeken, isolatietas/doos werkt prima! 4 uur kan je zo overbruggen en je hoeft niet op te warmen!
    Experientia docet stultos
    Certified KCBS Judge
    Proud member of the Serial Soul Smokers
    Kamado Auplex Large - DIY RF Offset Smoker - Varkensspit - BBQ Guru CyberQ Wifi - DO Petromax 6FT 2x - DO Petromax 3FT - El Fuego DO 12QT - Skillet - Petromax FE90 - WGA - Green Forrest GF300E - GrillGrate 3x - Coox stove - UDS - Joy Charcoal Stove Large - Bastard One Minute Lighter - Campmaid Oudoor Grill Set - Feuerhand Pyron

Going whole hog I survived the zone ketsheuvel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    Ik warm de pp tegenwoordig op door hem kort en heel heet ff te bakken in een antiaanbak pan met een druppeltje zonnebloem olie. Dan krijgt het vlees een beetje een hard korstje wat hem nog net iets lekkerder maakt.
    Niet te veel olie in de pan, daar wordt de pp erg vet van (weet ik uit ervaring

Grtz Mark

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone Grill Canary's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Wat hier boven reeds is verteld en met dome zou ik makkelijk naar 105-115 gaan in de range.
    Succes en vooral genieten!

Keep us posted!
    Big Green Egg Large | WGA | Cadac Safari Chef | SuperFast Thermapen Professional MK4 | ThermoPro TP-20 | Lading gietijzer

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Kleine update. Voorlopig enkel foto’s. Later een verslagje.
    Laatst gewijzigd door seniorsam; 07-06-19 om 12:03.

Forum Rechten