BGE vuurrook
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: Welk rooster voor een weber 57

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like

Welk rooster voor een weber 57

Wat zijn de grote verschillen in de roosters en welke kan je het beste kopen?
    Er is bv een relatief groot prijsverschil in een auspit en een weber rooster. Is er een verschil in kwaliteit?
    En is een gietijzeren sear grate aan te raden of is het geen must? En ook hier: wat is het verschil? Die van auspit is bv €20 goedkoper.

https://www.barbequeshop.nl/weber-gbs-grillrooster
    https://auspiteurope.com/index.php?r...&product_id=78

Bouwt het zelf wel Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Atos's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Post Thanks / Like
    Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een RVS rooster. Die van Weber zelf zijn prima, zeker als het om bijvullen gaat zijn die flapjes best handig. Maar wel aan de prijs. Mocht je die flapjes niet zo belangrijk vinden dan heeft een zeker Duitse bouwmarkt (HB) goede en goedkope RVS roosters zonder flapjes. De verchroomde /vernikkelde roosters gaan in mijn beleving minder lang mee, zeker naarmate je ze veel gebruikt. Ook daarin zit wel enig kwaliteitsverschil qua merk. Gietijzer is mooi voor je grill streepjes maar vergt onderhoud en kan stuk gaan bij vallen.
    Dan heb je nog geëmailleerde roosters. Iets beter dan de verchroomde/vernikkelde naar mijn mening, maar ook die zijn gevoelig voor beschadigingen bij vallen.

Mijn RVS roosters gaan nu al enkele jaren mee, dat kan ik helaas niet zeggen van de andere varianten die ik gehad heb.
    UDS L PartyQ controled / Kickass custom weber meubel 57 / 2XOTP 67 / Meadow Creek PR42 / 1x UDS M Smartfire controlled / WGA / el cheapo kamado 13 inch / ProQ CSG / Barbecooler / Driepoot met vuurfust / rookoventje / DO 3qt en 9qt / shitload aan gietijzer
    SuperFast Thermapen Limited Edition Hot Coals
    Grillmarks

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Wat Ate zegt, vwb de seargrate, die gebruik ik toch wel regelmatig om een mooi streepje te trekken, is het een must? Nee, voegt het wel iets toe? Ja, ik vind van wel. Ten 1e is zo'n mooi streepje een lust voor het oog en ik heb het idee dat het korstje van de streepjes ook smaak toevoegt. Van de andere kant, als je de Q lekker hoog opstookt krijg je ook zonder gietijzer wel een streepje en een lekker korstje. Zou ik een nieuwe kopen als hij stukvalt? Ja, ik denk het wel.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Atos Bekijk Berichten
    Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een RVS rooster. Die van Weber zelf zijn prima, zeker als het om bijvullen gaat zijn die flapjes best handig. Maar wel aan de prijs. Mocht je die flapjes niet zo belangrijk vinden dan heeft een zeker Duitse bouwmarkt (HB) goede en goedkope RVS roosters zonder flapjes. De verchroomde /vernikkelde roosters gaan in mijn beleving minder lang mee, zeker naarmate je ze veel gebruikt. Ook daarin zit wel enig kwaliteitsverschil qua merk. Gietijzer is mooi voor je grill streepjes maar vergt onderhoud en kan stuk gaan bij vallen.
    Dan heb je nog geëmailleerde roosters. Iets beter dan de verchroomde/vernikkelde naar mijn mening, maar ook die zijn gevoelig voor beschadigingen bij vallen.

Mijn RVS roosters gaan nu al enkele jaren mee, dat kan ik helaas niet zeggen van de andere varianten die ik gehad heb.
    Ik ga gaan voor met de flapjes, is net iets handiger als je kolen moet bijvullen.
    Heb je ervaring met de auspit roosters, die zijn ook van RVS.

Bouwt het zelf wel Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Atos's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Post Thanks / Like
    Nee geen ervaring mee.... maar gezien de reputatie van auspit zal dat wel goed zitten.
    UDS L PartyQ controled / Kickass custom weber meubel 57 / 2XOTP 67 / Meadow Creek PR42 / 1x UDS M Smartfire controlled / WGA / el cheapo kamado 13 inch / ProQ CSG / Barbecooler / Driepoot met vuurfust / rookoventje / DO 3qt en 9qt / shitload aan gietijzer
    SuperFast Thermapen Limited Edition Hot Coals
    Grillmarks

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Maakt volgens mij niet zoveel uit welk merk je koopt, de ene heeft misschien wat dikkere spijlen dan de ander. Auspit is volgens mij een prima merk.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Going whole hog Buxi's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Ik ben niet zo kapot van die flapjes van weber.

Als je hem open flapt ligt vaak je vlees in de weg, de flapjes verschuiven waardoor ze af en toe niet goed zitten en niet open gaan en normaal gezien kan ik redelijk goed doseren wbt de kooltjes. Bij low and slow maak ik een snake (flapjes overbodig) en bij het beter grill werk ben ik geen uren bezig en hoef niet bij te vullen.

Mijn chroom is er af aan het gaan en het koper is zichtbaar aan het worden.
    Dus ik ga voor de RvS!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heet! QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Pier's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Zeker weten RVS.
    En die "flapjes" van de Weber vind ik juist weer ontzettend handig.

Bespaar in ieder geval niet op je rooster, krijg je altijd spijt van.
    WMT 57 en WGA
    (grow your own chillies)

Going whole hog
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    RVS met flapjes. (zonder bestaat hij van weber ook niet meen ik.. )

Flipflopper I survived the zone nielss055's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Auspit heeft ook een RVS rooster met klapdelen voor €20. Die ga ik denk ik ook bestellen samen met de rotisserie.
    https://auspiteurope.com/index.php?r...scription=true
    Met een vlammende groet,

KJ Classic II | OTX 57 | SJ 37 | Mini WSM | WGA | KipGrill

Forum Rechten