BGE vuurrook
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23

Onderwerp: To rest or not to rest

Going whole hog eddy6844's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Ik snap die testen sowieso niet, tenzij je 100% zeker weet dat je stukken vlees van hetzelfde beest komen. Nu zal dat bij Heston wel het geval zijn... denk ik.
    Zonder koffie functioneer ik niet

Going whole hog
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    https://www.seriouseats.com/2009/12/...-grilling.html

https://amazingribs.com/more-techniq...lding-meat-are

Ik denk dat we het nooit eens gaan worden.. Ik vind beide sites erg goed. Beide artikelen hebben een punt.
    Soms laat ik het rusten en soms niet. Is een beetje afhankelijk van de tijd. (is de rest van het eten klaar of niet)

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Ik laat het meestal wel even rusten (ongeveer de grilltijd houd ik aan als rust tijd)
    vlees is dan niet koud , en nog prima sappig
    heb zelf het idee dat als ik eerder aansnijd , de snijplank overloopt met sappen
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Vuurwerk Burnt the End
    I survived the zone
    Dion's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Dat heb ik ook, en dat is ook Wat ik in het filmpje zie, als ik laat rusten blijft er meer sap in het vlees zitten dan wanneer ik direct begin te snijden.

Going whole hog QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Redchilly's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijntje113 Bekijk Berichten
    https://www.seriouseats.com/2009/12/...-grilling.html

https://amazingribs.com/more-techniq...lding-meat-are

Ik denk dat we het nooit eens gaan worden.. Ik vind beide sites erg goed. Beide artikelen hebben een punt.
    Soms laat ik het rusten en soms niet. Is een beetje afhankelijk van de tijd. (is de rest van het eten klaar of niet)
    Ik heb beide artikelen gelezen en op het eerste gezicht klinken beide plausibel.
    Ik ken verder Seriouseats niet, maar wat mij wel op viel in het artikel is dat er sowieso wat niet kloppende info tussen staat.
    Het grafiekje met de kerntemperatuur na rusttijd loopt keurig af, terwijl de meeste wel ervaren (@FSX81 noemde het zelfs nog en Amazingribs noemde het ook expliciet), is dat de garing nog iets door loopt in de rust.
    Als ze dit neerzetten ben ik geneigd, los van het gegeven dat Amazingribs mijn gevoel onderschrijft, de rest van hun "wetenschappelijke info" ook in twijfel te trekken.
    Zelf heb ik de stijging van de kerntemperatuur wel eens gemeten, en die loopt inderdaad nog op, de de feiten die ik kan checken spreken in het voordeel van Amazingribs.

Maar beide sites zijn top, Amazingribs heb ik i.d.d. wel eens op rondgekeken, de andere kende ik nog niet. Thnx voor de link, ik ben weer een paar avonden druk
    Grill it with fire!

Mucking up the keyboard with sauce Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    QtB Topdog
    I survived the zone
    houtskooltje's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Post Thanks / Like
    Ik laat het ook maar een paar minuten rusten, vind het zelf minder lekker als het vlees te ver afkoelt.
    Dikkere stukken vlees koelen minder vlug af dus laat ik dan wel wat langer rusten.

Naar mijn idee verschilt het ook per stuk vlees wat er aan sappen uit lopen
    ODC Kensington 57 ~ BGE Large ~ Weber 47 Compact ~ BGE Minimax ~ Rookton rvs ~Igrill ~ Thermapen ~D.O. ~ buitenkeuken met flesopener ~ UDS 100L ~ Driepoot

Going whole hog Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Burnt the End
    I survived the zone
    Hrh's Avatar
    Ingeschreven
    May 2014
    Post Thanks / Like
    Eerlijk gezegd heb ik nooit de verschillen getest. Ik laat het meestal even rusten zo kan ik de rest van het gerecht afmaken. Heb wel eens bij de tony stone gezien dat de weber grillmaster Reitse Spanninga het vlees afdekte met een katoenen doek want volgens hem mocht je het absoluut niet met alu folie bedekken omdat anders het vlees te ver doorgaard. Dat heb ik dan wel eens getest maar merkte geen verchil.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Weber 57 cm, UDS 57 cm, pizzaring, WGA, Dutch Oven, WSM 57

Going whole hog QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Redchilly's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dion Bekijk Berichten
    Dat is ook Wat ik in het filmpje zie, als ik laat rusten blijft er meer sap in het vlees zitten dan wanneer ik direct begin te snijden.
    Grappig dat verschillende mensen hetzelfde filmpje op een verschillende manier bekijken.
    Zoal ik al eerder aangaf, hij laat op geen enkele manier zien hoeveel er in het vlees blijft zitten, maar naar mijn idee alleen hoeveel er in het vlees zit.
    Heel simpel, als het geruste stuk vlees meer sap zou hebben, dan zou er toch meer uit komen als je het perst? Of mis ik iets in deze redenering?
    Grill it with fire!

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    als je alu folie gewoon losjes over je vlees legt , valt het allemaal wel mee
    Je moet het niet strak in gaan pakken idd
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Vuurwerk Burnt the End
    I survived the zone
    Dion's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly Bekijk Berichten
    Grappig dat verschillende mensen hetzelfde filmpje op een verschillende manier bekijken.
    Zoal ik al eerder aangaf, hij laat op geen enkele manier zien hoeveel er in het vlees blijft zitten, maar naar mijn idee alleen hoeveel er in het vlees zit.
    Heel simpel, als het geruste stuk vlees meer sap zou hebben, dan zou er toch meer uit komen als je het perst? Of mis ik iets in deze redenering?
    Ik zie het zo; al het vlees wat ie uit vlees 1 perste zit nog in vlees 2. Dat vocht is niet magisch verdwenen, het is geen dynamo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Forum Rechten