BGE vuurrook
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 29

Onderwerp: Nieuwe smoker (offset bbq) aanschaffen

Going whole hog Burnt the End
    I survived the zone

Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Het kan ook gebruikt worden voor warmhouden, dun gesneden kipfilets ophangen voor chicken jerky of juist in de toren spareribs en in de horizontale juist kip op blik of andere dingen die hot en fast mogen.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nielss055 Bekijk Berichten
    Een fatsoenlijke offset is flink aan de prijs.
    Ik zou zeker niet beneden de 4 mm gaan en het liefst zelfs 6 mm of meer.
    Qua grootte zou ik minimaal voor de 16" gaan. 13" Heb ik mee gewerkt, maar doet klein aan.
    Natuurlijk heb je meer roosterruimte dan op een kamado o.i.d. maar voor offset begrippen is het klein.

Voor de beeldvorming betaal je voor een 16" 4 mm €995,00.
    https://www.witkampdesign.nl/offset-...er-16inch.html

Voor een 6 mm €1195,00.
    https://www.witkampdesign.nl/bbq-bas...inch-1341.html

Zo'n 6 mm kan, indien je hem goed onderhoud, wel een leven lang mee.
    Mocht dit te duur zijn, dan zou ik juist in het goedkope segment tot €300,00 gaan zoeken.
    Dan kan je daarmee testen of het echt wat voor je is. Beneden de 4 mm stook je namelijk zo kapot en dan is €800 vrij zonde.
    Ja ik ben al een maand of 8 bezig op zo'n goedkopere daarom wil ik nu een professionele halen, vandaar de post

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niettemin Bekijk Berichten
    Het kan ook gebruikt worden voor warmhouden, dun gesneden kipfilets ophangen voor chicken jerky of juist in de toren spareribs en in de horizontale juist kip op blik of andere dingen die hot en fast mogen.

Bedankt!

Flipflopper I survived the zone nielss055's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Ah, op die manier. Ik persoonlijk zou dan nog even doorsparen voor een 6 mm (en dan het liefst ook nog met rooktoren), maar ik ken jou situstie niet.
    Het blijft natuurlijk een hoop geld.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Met een vlammende groet,

KJ Classic II | OTX 57 | SJ 37 | Mini WSM | WGA | KipGrill

Going whole hog Burnt the End
    I survived the zone

Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Het is idd een hoop geld! Maar het is een BBQ voor het leven! Na elke BBQ wel even je firepit in smeren/spuiten met vega olie. (Zonnebloem olie ofzo)

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niettemin Bekijk Berichten
    Het is idd een hoop geld! Maar het is een BBQ voor het leven! Na elke BBQ wel even je firepit in smeren/spuiten met vega olie. (Zonnebloem olie ofzo)

Bedankt voor de tip

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Ik lees veel goede berichten over de nette lette op het forum. Ik denk dat ik er daar een van ga halen.. wordt vervolgd.

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Meer dan 6 mm heeft in mijn ogen niet veel nut. Je moet er heel veel energie insteken om hem op temperatuur te krijgen. 6 mm is goed. die kun je mooi stabiel houden. Maar als je budget niet toereikt is een 4 mm ook prima hoor. je moet enkel wat beter opletten en hem goed onderhouden. Op tijd insmeren met lijnolie. Je kunt er een leven lang mee doen als je hem goed onderhoud.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Going whole hog Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Burnt the End
    I survived the zone
    LordRiffenstein's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2016
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Syb88 Bekijk Berichten
    Ik lees veel goede berichten over de nette lette op het forum. Ik denk dat ik er daar een van ga halen.. wordt vervolgd.
    Ik heb zelf een Nette Lette, de 6mm 20" long en ben daar, zoals je hier ongetwijfeld al gelezen hebt, HEEL tevreden over.
    Enige reden dat ik hem ooit weg doe is als ik helemaal gek geworden ben en nog groter wil
    Pulled pork op de pellet grill??
    16u het gaat soms nog Traeger...wel lekker.
    Nette Lette 6mm 20" Long offset, Traeger Lil Tex Pro, Weber Master Touch GBS 57, Weber Go-Anywhere, Joy Stove Large, outdoor houtoven, resem gietijzer en nog wat speelgoed

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Update: ik heb de Nette Lette grill roker 20 compact 6.2mm besteld.

De positieve reacties van de mensen en de betrouwbaarheid en duurzaamheid van het merk hebben me de beslissing doen maken. Je moet er even diep voor in de buidel tasten maar dit is er echt een voor het leven.

Met nog een paar extra toevoegingen:

Een hitte verdeling plaat. Voor in de hoofdkamer.

Een 2e verdieping grill, uitneembaar voor als ik grotere stukken vlees wil maken.

En een mooie hoes zodat ik hem na gebruik altijd Kan afdekken. Daarnaast staat hij ook altijd onder de overkapping.

Linkje naar de smoker:

http://www.holzofenshop.com/de/grill...act-62-mm.html

Kan niet wachten! Ik zal een nieuwe post maken met foto's erbij als hij binnen komt.

Forum Rechten