BGE vuurrook
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 29

Onderwerp: Dry Aged Nekvlees met Tublin zak

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DennisH Bekijk Berichten
    Dat ziet er verdomd lekker uit en een mooi verslag!
    Dat was het ook zeker, erg jammer dat het op is maar er liggen een aantal nieuwe stukken. Dus er volgt snel een nieuw verslag

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Ik ben eens even voor je gaan zoeken maar ik denk dat "chuck" net was anders is. Het volgende linkje is bijna hetzelfde als dat ik het heb gekocht: https://www.bidfood.nl/webshop/produ...uctId-065712PO

Het is als je het hele nekstuk hebt (zoals dit geleverd werd aan de slager vanuit Bon vivant), de onderste kant dus zegmaar richting/net boven de bovenste ribben van het rund. Snap je m nog? Ik zou het bij je slager vragen, die komt er wel uit. En als je zelf wil gaan dry agen probeer dan een mooi vet stuk mee te nemen; het vet geeft de meeste smaak af.

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Heel erg gaaf dit! Dit ziet er echt spectaculair uit! Begrijp ik nou goed dat je dit stuk echt 40 dagen in je koelkast hebt gehad?

Wat heb je precies allemaal nodig om dit te kunnen doen? Zo te zien naast een stuk vlees en een koelkast, ook een vacummeermachine en speciale zakjes, zijn er nog andere dingen voor nodig? Mijn koelkast kan geloof ik niet veel kouder dan 5 graden, misschien dat het onderin wel kouder is, kan het eens meten, want dit ziet er wel heel tof uit!

Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Super dit!

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Super mooi dit.. Bram hier op het forum heeft het ook al een paar keer gedaan. Erg mooi vlees krijg je ervan.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Hibachi
    Ingeschreven
    Mar 2019
    Post Thanks / Like
    Mooi verslag en mooie foto's! Leuk om te lezen en een mooi eindresultaat.

Dry agen is nieuw voor me, maar als ik lees dat van de 3,2 kg je dus uiteindelijk "slechts" 1,75 kg over houdt snap ik dat dit leidt tot een smaakvol resultaat. Bedankt voor het delen.

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Jazeker, je hebt behalve een paar spullen vooral geduld nodig bij dry-agen
    Wat je nodig hebt: een koelkast die tussen de 1 en 4 graden kan (ik dacht dat dat heel koud is, echter nadat ik ging meten merkte ik dat mijn normale koelkast bij stand 4,5 al op deze temp. zat.) dus ik ben benieuwd wat je meet. De zakken heb ik gekocht bij Drya, in dit geval was het de 25x50cm https://drya.nl/product/umaidry-tublin-zakken-in-nl/ . Dit was aan de ruime kant maar ik kon wel fijn werken zonder moeilijk te doen. En je kan op verschillende manieren de lucht eruit laten, je kunt idd een vacuummachine gebruiken (zelf of gewoon bij je slager laten doen) maar je kunt het ook met een bak water doen. Dit heb ik niet bij dit vlees maar nu bij een ander stuk gedaan, kijk maar eens op het youtube filmpje wat op deze pagina staat. https://drya.nl/alternatieve-methodes/

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BBQ_Tom Bekijk Berichten
    Mooi verslag en mooie foto's! Leuk om te lezen en een mooi eindresultaat.

Dry agen is nieuw voor me, maar als ik lees dat van de 3,2 kg je dus uiteindelijk "slechts" 1,75 kg over houdt snap ik dat dit leidt tot een smaakvol resultaat. Bedankt voor het delen.
    Ja dat klopt, wat wel gaaf is is dat je vervolgens tijdens het bakken bijna niets meer verliest aan gewicht. Het vocht is er al dusdanig goed uit dat dat ook niet meer gaat

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Mooi verslag, en dito stuk vlees.
    Primo XL / WGA met thermometer / Maverick ET-732 / Rode Chinese thermapen kloon / 1,5 x Fantast

Dry Hopped Back to Skool L&T VIII
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Burnt the End
    Smoke on the Water - L&T III
    Steaked out around the fire II
    Steaked out around the fire
    Putteing on the Ribs
    Laegh en Traegh Survivor
    I survived the zone
    Forum Moderator
    Niek's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Post Thanks / Like
    Mooi verslag. Geweldig resultaat!
    ''I want something good to die for. To make it beautiful to live.''

Drink different; https://untappd.com/user/NiekBBQ

Lowland smokers powered by ecobrasa, Dammers houtskool, de bbqfabriek, True2BBQ en Nice to meat
    NK low and slow BBQ 2013 NK BBQ 2011, 2012 / BKBBQ Survivor 2010, EKBBQ survivor 2012

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten