BGE vuurrook
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: ikamand V-2

Hibachi Remar's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2019
    Post Thanks / Like

ikamand V-2

Hallo iedereen,
    Ik heb sinds kort een ikanand v2 aangeschaft in de veronderstelling dat dit de temperatuur constanter zou houden, niets is minder waar.
    Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Als ik de ikanand eruit haal schiet de temperatuur omhoog zoals ik zou willen.
    wanneer ik hem erop laat. slaat de ven wel aan 100% maar gebeurt er vervolgens niet veel, eerst de temp naar beneden en dan heel langzaam omhoog.
    Maar lang niet zo snel als wanneer ik hem eruit haal.
    Het top ventstiel staat open.

Heb ook al de as la eruit gehaald, kwam er achter dat het klepje van ikamand er tegen aan kwam, maar dat gaf niet het gewenste resultaat.

Ik heb een Kamado Joe classic II.

Ik krijg sterk de indruk dat dit type ook niet goed werkt, dat was ook al bij type 1.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Met vriendelijke dank,
    Remar

Killed,grilled and ate Steven Raichlen Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    Finger Licking Q V
    I survived the zone
    frits292's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Post Thanks / Like
    Ik heb geen KJ, maar heb je hem al geprobeert met probe in de dome, zonder vlees om te kijken wat hij dan doet?
    Weber 57, UDS 210L, Weber Go-Anywhere, Thermapen, GrillEye Pro

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Ik heb geen iKamand dus weet niet hoe die de temperatuur precies regelen maar ik breng de kamado altijd eerst richting de doeltemperatuur, als hij daar dan zo'n 15 graden vanaf zit sluit ik de controller pas aan. Vaak is dat trouwens bij low en slow en dan kom ik zelden boven de 130 graden uit. Op welke temperatuur gebruik je de iKamand, gaat hij er wel heen en hoelang duurt dat dan? Wellicht kan @Dion hier wat meer over vertellen, die heeft er ook 1 dacht ik.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Forum Rechten