BGE vuurrook
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25

Onderwerp: Pulled chicken try-out

BBQ freak I survived the zone
    Ingeschreven
    Apr 2018
    Post Thanks / Like
    Ziet er heerlijk uit...
    Ik laat de velletjes er achteraf gewoon bij, maar volgende keer moest ik ook maar eens proberen om er een crumble van te maken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Ja, da's lekker. Hier nu 2 kilo poten op de Joe liggen. Ik pekel ze nooit, gooi ze er zo op, een paar uur rond de 110 en ze vallen helemaal uit elkaar. Zal ook eens pekelen proberen, kijken of dat meerwaarde heeft.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Going whole hog I survived the zone Grill Canary's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Dan ga ik het snel nog eens doen zonder pekelen. Dan hebben we echt een goede vergelijking.
    Hoelang gaan ze erop bij jou? Gister 6 uur en ze waren niet in z'n geheel meer op te tillen daarna.
    Big Green Egg Large | WGA | Cadac Safari Chef | SuperFast Thermapen Professional MK4 | ThermoPro TP-20 | Lading gietijzer

I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Zijn er om 11.00 uur op gegaan. Haal ze er rond 1600 af denk ik, kijk altijd hoe ze eruit zien. Dan pullen, naar avondvierdaagse Puk aanmoedigen en dan even opwarmen als we thuis komen. Laat de kamado aanstaan dus hoef alleen even de bak erop te zetten als we terugkomen.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Diverse Gietijzeren speeltjes

Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Nice, klilnkt als een keurig plan; smakelijk alvast!

En rubben met een random chickenrub of nog speciale toepassingen?
    Ik heb nu met name provencaalse kruiden gebruikt en een beetje gespiced met paprika en cayenne vanwege het zout uit de pekel. Wil volgende keer die kruiden weglaten en gewoon een stevig pittige rub eroverheen gooien om meer een classic Amerikaanse kip te krijgen. Nu vond ik de provencaalse kruiden lekker, maar niet echt de classic bbq-smaak. Kersenhout gebruikt als rookhout.
    Big Green Egg Large | WGA | Cadac Safari Chef | SuperFast Thermapen Professional MK4 | ThermoPro TP-20 | Lading gietijzer

I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Thanks, ik heb nu de gemarineerde versie genomen, na het pullen voeg ik daar nog wat kipkruiden aan toe. Verder niks speciaals. Knoflooksausje erbij, beetje sambal erop en gaan. Hier ook een klosje kersenhout erop gegooid.

Going whole hog eddy6844's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Afgelopen zondag nog gemaakt met standaard kipkruiden van verstegen. Rond 13.00 uur erop met pruimsnippers. Om plm 18.00 eraf gehaald en samen met dochter gepulled. Er waren regelmatig de meest lekkere stukjes die de pull bak niet haalden. Met een bbq sausje even gebakken op de binnenpit en op een broodje. Met een gepofte aardappel erbij voor mn dochter.
    Zonder koffie functioneer ik niet

I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Ja, die gebruik ik ook veel van Verstegen.

Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Erg lekker broodje zeg; zo ga ik 'm gauw ook eens maken.
    Thanks!

Going whole hog eddy6844's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Was gewoon een rommelbroodje met wat ik huis had hoor. Kippepoten uit de vriezer. Bbq saus staat er ook wel altijd ergens. Blaadje sla en wat plakjes kaas vind je ook vaak bij mij in de koelkast en een afbakbroodje. Thats all.
    Zonder koffie functioneer ik niet

Forum Rechten