BGE vuurrook
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 13 van de 13

Onderwerp: Ribs, sweet & sticky

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Het is al een paar keer gezegd, enkel ontvliezen en de losse stukjes verwijderen. zodra het vlees wat van de botjes terugtrekt pak ik ze in. Ik lak ze eerst af met de bbq saus, pak ze dan in met wat boter en appelsap. Na een uurtje of zo controleer is ze op gaarheid. Als die is zoals ik wil haal ik ze eraf en lak ze lichtjes af en laat ze wat drogen.

Smokertemperatuur tussen de 105 en 110 graden proberen te houden.

Saus of rubs is gewoon heel persoonlijk. de een houd nu eenmaal van de moeder en de ander van de dochter. En sommigen van beiden.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Mucking up the keyboard with sauce Tijgernootje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    Ik sluit me aan bij een hoop van voorgaande genoemde dingen.
    Die temperatuur is te hoog en ook ik meet niks bij t maken van ribbels,ook teveel wegsnijden van de ribs is niet nodig,vlies eraf ,een verdwaald puntje eraf,ingepakt in de rub voor 12-24 uur in de koelkast ,thats it
    3-2-1 is de basis maar als ik na 2 en een half uur (b.v) zie dat t vlees van de botten terugtrekt,dan pak ik de boel in en check durende t 2uur deel ,halfverwege is wat er dan met de ribs is gebeurt en pak t weer in(of niet).
    De ene rib is de andere niet,wat het smaken betreft kan je veel kanten op,maar voor de ribs zelf is t trail and error,ofwel individueel bekijken.
    Ribs houden zich nooit een recept gebaseerd op tijden,de ene is vlotter klaar als de ander.
    Dat is bekijken en volgen,en daar heb je geen thermometer voor nodig
    Laatst gewijzigd door Tijgernootje; 26-05-19 om 18:17.
    Odc 480 Gas BBQ,Basterd cast iron pan,ikea fantast thermometer en 2 lidl thermometers.

Mucking up the keyboard with sauce Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    QtB Topdog
    I survived the zone
    houtskooltje's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Post Thanks / Like
    Ik heb zojuist ook maar wat dik bevleesde ribbels gehaald, kon het niet laten na dit draadje

Morgen lekker kluiven dus...
    ODC Kensington 57 ~ BGE Large ~ Weber 47 Compact ~ BGE Minimax ~ Rookton rvs ~Igrill ~ Thermapen ~D.O. ~ buitenkeuken met flesopener ~ UDS 100L ~ Driepoot

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten