BGE vuurrook
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Kamado Joe Classic 3

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Apr 2019
    Post Thanks / Like
    Het zou sowieso nog niet voor dit jaar zijn.
    Krijg geen goedkeuring hiervoor

Moet nog veel oefenen op mijn MT.
    Maar moest ik het overwegen zou het ook de classic 3 worden denk ik.
    WGA - Weber MTP

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blackbelt Bekijk Berichten
    Je moet gewoon de keuze maken afhankelijk van je budget.

Als je een large Kamado wil, dan is 600€ zowat de ondergrens (maar dan mis je nog een paar essentiële accessoires), en dan rond 1000€ heb je wat completer en nog beter afgewerkt.
    Ga je naar de 2000€ dan heb je de KJ III of de GreenEgg met een paar accessoires.

En tussenin zit de KJII die ook vrij compleet geleverd wordt.

Feit is, op elk van die Kamado's kan je lekker koken.
    Toen heb ik gemerkt dat technisch gezien een BGE echt niet beter is dan een Bastard, maar dat een KJ II wel beter is dan een Bastard of Guru wanneer je kijkt naar afwerking en completeness. De vraag is dan hoeveel pijn de uitgave van 1000, 1500 of 2000€ je doet.
    Ik denk dat er veel zijn die het met je stelling over de BGE versus een Bastard niet eens zijn. Maar bij je vergelijk praat je de ene keer over technisch gezien. En de andere keer praat je over afwerking en compleetheid. Technisch gezien zijn ze allemaal gelijk en doen ze allemaal wat ze moeten doen.
    Qua afwerking en zeker service zit er echter nog een wereld van verschil tussen. Daar steken merken als BGE, Primo en KJ toch echt wel uit boven de andere merken.
    En dan komt je voorkeur er bij kijken.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Pitmaster Jarwin's Avatar
    Ingeschreven
    May 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eigenhymer Bekijk Berichten
    Ik denk dat er veel zijn die het met je stelling over de BGE versus een Bastard niet eens zijn. Maar bij je vergelijk praat je de ene keer over technisch gezien. En de andere keer praat je over afwerking en compleetheid. Technisch gezien zijn ze allemaal gelijk en doen ze allemaal wat ze moeten doen.
    Qua afwerking en zeker service zit er echter nog een wereld van verschil tussen. Daar steken merken als BGE, Primo en KJ toch echt wel uit boven de andere merken.
    +1

Persoonlijk vindt ik op zo'n bedrag garantie en service heel belangrijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Going whole hog I survived the zone
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eigenhymer Bekijk Berichten
    Tuurlijk is persoonlijke voorkeur belangrijk.
    Wat mij tegenviel bij een BGE is dat je start aan een hoge prijs, en dat je dingen als een platesetter en deflector nog moet gaan bijkopen.
    Dan zit je nog met vilt dat je om de 1-2 jaar moet vervangen.
    Daarom koos ik voor de KJ.
    Zeker niet persoonlijk nemen hoor. Ik heb tijdens een workshop ook gewerkt met de BGE, en dat ging uiteraard ook. Maar als je dan een KJ open doet, en je voelt dat scharnier en de greep etc, dan voelt het allemaal nog wat beter aan.
    Persoonlijk vond ik de gedeelde firebox ook een belangrijke. Die schijnt nogal eens te barsten als die in één stuk is, en de beste garantie is de garantie die je niet nodig hebt.
    Zwakke punt bij de KJ blijft de afbladderende verf op de topvent. Zelf nog niet gehad, maar de mijne is dan ook nog maar 3 maand oud.

Kolenschepper michigalex's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    Mooi apparaat hoor die 3!! Ook over hyperbolic insert lijkt goed over nagedacht. Mooi die innovatie.

Hibachi
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blackbelt Bekijk Berichten
    Je moet gewoon de keuze maken afhankelijk van je budget.

Als je een large Kamado wil, dan is 600€ zowat de ondergrens (maar dan mis je nog een paar essentiële accessoires), en dan rond 1000€ heb je wat completer en nog beter afgewerkt.
    Ga je naar de 2000€ dan heb je de KJ III of de GreenEgg met een paar accessoires.

En tussenin zit de KJII die ook vrij compleet geleverd wordt.

Feit is, op elk van die Kamado's kan je lekker koken.
    De marketing zal je natuurlijk altijd doen geloven dat duurder beter is, en dat het voor jou onmisbaar is.

Belangrijk vond ik om die modellen eens naast elkaar te zien. Toen heb ik gemerkt dat technisch gezien een BGE echt niet beter is dan een Bastard, maar dat een KJ II wel beter is dan een Bastard of Guru wanneer je kijkt naar afwerking en completeness. De vraag is dan hoeveel pijn de uitgave van 1000, 1500 of 2000€ je doet.
    Of een BGE technisch beter is weet ik niet, maar uit eigen ervaring weet ik dat de service wel heel erg goed is. Hoe goed is de service bij KJ?

Going whole hog I survived the zone
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Nog niet nodig gehad, maar ik lees wel dat ze niet weglopen van hun problemen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Ik kan uit ervaring spreken dat de service van KJ ook top is. Al wel een paar akkefietjes gehad en dat word gewoon keurig geregeld.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Apr 2019
    Post Thanks / Like
    Welke dealers zijn er eigenlijk in belgie met showroom?

Via internet kom ik meestal op kamadobbq.be in limburg en op kamadobelgium.be
    Van deze laatste vind ik weinig info, enkel dat ze een winkel zouden hebben in zottegem.

Of is het interessanter om eens bij de noorderburen te gaan kijken
    WGA - Weber MTP

Aansteker
    Ingeschreven
    Jan 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin-b Bekijk Berichten
    Welke dealers zijn er eigenlijk in belgie met showroom?

Via internet kom ik meestal op kamadobbq.be in limburg en op kamadobelgium.be
    Van deze laatste vind ik weinig info, enkel dat ze een winkel zouden hebben in zottegem.

Of is het interessanter om eens bij de noorderburen te gaan kijken
    Mijne komt van kamadobbq.be
    Das ne hele vriendelijke en behulpzame en geeft goeie uitleg. Hij heeft bij levering de BBQ mee in elkaar gezet zelfs. Hij doet ook regelmatig demo's en workshops. Een showroom heeft hij nie, maar in zijne tuin staan wel een paar modellen zoals de junior, de big en classic. Blaze heeft hij ook staan.

Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Jezeke; 27-05-19 om 07:35.
    Kamado Joe Classic 3, Weber Master-Touch GBS 57cm,

Forum Rechten