BGE vuurrook
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Kamado Joe Classic 3

Rooksnuiver Kevin-b's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2019
    Post Thanks / Like

Kamado Joe Classic 3

Wat vinden jullie van de Kamado Joe Classic 3?
    Is hij de meerprijs van 500€ waard ten opzichte van zijn voorganger, de classic 2?
    WGA - Weber MTP - UDS

Pitmaster Jarwin's Avatar
    Ingeschreven
    May 2017
    Post Thanks / Like
    Heb hem niet gebruikt maar zou zeggen nee. Heb zelf de classic 1 en dan is het prijsverschil 800 euro.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Mucking up the keyboard with sauce
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Volgens mij is dit een afweging die je zelf moet maken of je de 3 500 euro meer waard vind.
    WGA met gietijzeren roosters,WGA op gas met grillgrates, Primo oval Xl met grillgrates en heatermeter, Weber performer 47, Action kamado.
    Barbecue may not be the road to world peace, but it's a start. Anthony Bourdain

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Ik heb de 2 waar ik erg tevreden over ben, zou dat trouwens met de 1 ook zijn. Gewoon zelf kijken wat je wil, blijft een persoonlijk dingetje, wellicht even reviews zoeken en dan je keus maken of de meerprijs het waard is ja of nee.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Flipflopper I survived the zone nielss055's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Ik heb voor de keuze gestaan de Classic 2 te kopen of te wachten op de Classic 3 en heb gekozen om de Classic 2 te nemen.
    Voornaamste wat mij aansprak aan de Classic 3 is het onderstel, die ziet er echt gaaf uit. Die van de 1 en 2 vindt ik spuuglelijk en ziet er instabiel uit, ookal is ie dat niet.
    Toch vond ik de vernieuwingen het prijsverschil niet waard, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
    Nog geen spijt gehad van mijn keuze voor de Classic 2, ook niet na het zien van de Classic 3 in aktie bij een evenement in Nunspeet.
    Met een vlammende groet,

KJ Classic II | OTX 57 | SJ 37 | Mini WSM | WGA | KipGrill | Mini kamado

The Clogfather
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Beheerder
    Admin's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Post Thanks / Like
    Ik ga de III wel aanschaffen, dat is deels uit beroepsmatige interesse. Om ruimte te winnen moet de zwarte Classic I eruit. Dat vind ik wel jammer, maar ik gebruikte die bijna nooit, vanwege te kleine wielen.
    Groeten,
    Jeroen

Rooksnuiver Kevin-b's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2019
    Post Thanks / Like
    De 3 zijn onderstel ziet er inderdaad robuuster en degelijker uit. Ook de alu tafels vind ik fijn.
    Ik lees tussen de lijnen dat er een classic 1 te koop komt?
    WGA - Weber MTP - UDS

Aansteker
    Ingeschreven
    Jan 2018
    Post Thanks / Like
    Ik heb sinds vorige week de 3. Ik was ook aan het twijfelen tussen de 2 en de 3, maar moest nie echt naar het budget kijken. Omdat ik de 3 veel mooier vond (het onderstel dan), heb ik die gekozen.
    Ik weet nie hoeveel niveaus er bij de 2 zijn om op te koken, maar bij de 3 zou je theoretisch op 3 niveaus kunnen bakken. Zelfs 4 als ge een verhoog erbij pakt. Nie dat da belangrijk was voor mij. Ik heb vooral voor het uitzicht gekozen . De hyperbolic insert moet zich nog bewijzen. Kheb gisteren beef ribs en baby backs gemaakt.
    Het was lekker, das het belangrijkst

Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk
    Kamado Joe Classic 3, Weber Master-Touch GBS 57cm,

Going whole hog I survived the zone
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Je moet gewoon de keuze maken afhankelijk van je budget.

Als je een large Kamado wil, dan is 600€ zowat de ondergrens (maar dan mis je nog een paar essentiële accessoires), en dan rond 1000€ heb je wat completer en nog beter afgewerkt.
    Ga je naar de 2000€ dan heb je de KJ III of de GreenEgg met een paar accessoires.

En tussenin zit de KJII die ook vrij compleet geleverd wordt.

Feit is, op elk van die Kamado's kan je lekker koken.
    De marketing zal je natuurlijk altijd doen geloven dat duurder beter is, en dat het voor jou onmisbaar is.

Belangrijk vond ik om die modellen eens naast elkaar te zien. Toen heb ik gemerkt dat technisch gezien een BGE echt niet beter is dan een Bastard, maar dat een KJ II wel beter is dan een Bastard of Guru wanneer je kijkt naar afwerking en completeness. De vraag is dan hoeveel pijn de uitgave van 1000, 1500 of 2000€ je doet.

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Het is wel een plaatje hoor die 3, mooi.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Forum Rechten