BGE vuurrook
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Buikribben

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone Grill Canary's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like

Buikribben

Onlangs een (Amerikaans gesneden) buikrib gekocht van ruim een kilo. Gister tijdens een thuiswerkdag zag ik de kans schoon om ‘m te gaan bereiden!

De rib gehalveerd om 2 rubs te testen: regular pork rub en de cowboy melange. Gekozen voor 3-2-1, welke volgens mijn informatie afstamt van het bereiden van deze dikke buikribben. Classic gehouden met wat olie en rub 3 uurtjes in de kersenrook, 2 uur in de folie met appelsap en afgelakt met een standaard bbqsaus om zodoende de rubs goed te kunnen vergelijken en onze eerste ervaring met buikribben te gaan hebben.

Resultaat was op het oog prima! Bereiding vollesig goed gegaan met een steady dome van 120graden. Ribs zagen er lekker uit.

Rub uitkomst: beide prima qua smaak dus geen echte voorkeur. De regular pork rub was iets pittiger, dus die is dan automatisch mijn winnaar.

Ervaring buikribben: geen voltreffer voor ons! Het vrouwtje en ik vonden ze beide veel te vet. Te veel vet tussen de lagen vlees, waardoor het geheel geen lekker stukje vlees was in de mond, zoals we dat bij standaard Nederlandse baby-backs wel vinden.
    Of het net aan deze rib lag weet ik niet, maar voor ons deze niet meer.

Uiteraard heb ik als zielig slachtoffer de ribs toch opgegeten..... ze waren uiteindelijk gewoon lekker qua smaak en de minder vette delen smaakten heerlijk. Maar over het algemeen beoordeeld geen favoriet dit stuk vlees wat ons betreft. Hoe bevallen ze jullie, want uiteraard kan het ook een fout vanuit mijn kant zijn geweest waardoor ze zo vet waren...?

Big Green Egg Large | WGA | Cadac Safari Chef | SuperFast Thermapen Professional MK4 | ThermoPro TP-20 | Lading gietijzer

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Hier ook liever de baby backs , alhoewel ik niet echt slechte ervaring heb met de buikribben
    Ze zien er trouwens prima uit hoor !
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Going whole hog Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Burnt the End
    I survived the zone
    Hrh's Avatar
    Ingeschreven
    May 2014
    Post Thanks / Like
    Zo lekkere ribs hoor. Zelf gaat mijn eigen voorkeur uit naar de buikribben, meestal maak ik er wel een st. Louis style cut van ( dus de tips eraf snijden, deze zijn idd vrij vettig) maar de vrouw des huizes houdt toch meer van de baby backs dus die eten we hier vaker maar ribs blijven altijd favoriet hier dus ze gaan er allemaal wel in :P

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Weber 57 cm, UDS 57 cm, pizzaring, WGA, Dutch Oven, WSM 57

Going whole hog
    Ingeschreven
    Dec 2017
    Post Thanks / Like
    Wij delen dezelfde mening, best een lekker stuk vlees maar niet voor ons.(te vet)

Pitmaster
    Ingeschreven
    May 2017
    Post Thanks / Like
    Mijn vriendin heeft ook liever de babyback ribben, de andere vind ze te vet...
    Als ik moet kiezen dan ga ik toch liever voor st louis ribben en dan eventueel goed trimmen.

Greetz B0B0

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI MT7-L09 met Tapatalk

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    zo op het oog zien ze er niet verkeerd uit. Maar als het je ding niet is dan de volgende keer weer gewoon de babyback ribs nemen. Het is geen straf om wat te kunnen experimenteren.
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, Blue Prints offset smokeraanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, Niclan, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Lekkere ribbels hoor.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Aanjager Back to Skool L&T VIII
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    QtB Topdog
    I survived the zone
    rikbeter's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like
    lekker wakker worden met deze ribbels. Geen ervaring met deze ribben. Gewoon wat trimmen van tevoren zou ik zeggen.
    Gear: Weber Jumbo Joe 47 (2014) ; Weber one touch premium 57 (2014), WGA (2017), Kooki non-stick self-basting barbeque chicken roaster.

forumgenoot van allemaal interessante en creatieve mensen

BiBliotheQuaris Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Seafood Surprise 2016
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Rookplezier's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Met deze ribben heb ik geen ervaring, maar het ziet er best smakelijk uit
    Het leven is als een frikandel, Je maakt het zelf speciaal (Gerard en Ton Koopmans)

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Ik ben juist erg fan van vet vlees. Ik bestel regelmatig iberico buikribben, die zijn nog vetter dan de gewone. De ribtips snijdt mn vrouw er liever af, maar daar offer ik me graag voor op, heerlijk! Smaken verschillen

Forum Rechten