BGE vuurrook
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 36 van de 36

Onderwerp: Mijn eerste Kamado recept

Mucking up the keyboard with sauce Tijgernootje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    Das met jouw toch zowiezo nie al te moeilijk geloof ik ?
    Odc 480 Gas BBQ,Basterd cast iron pan,ikea fantast thermometer en 2 lidl thermometers.

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Eerste deel van het verslag:
    Vrijdag een schouder gehaald bij de slager, ingewreven met de rub en in de koelkast gelegd.

Het plan was om deze morgen om 07u op te staan en te beginnen, maar een etentje gisteravond heeft daar anders over beslist. Om 9u kon het vlees op de bbq.

Daarna naar de houthandel om vuren te halen zodat ik mijn tafel in elkaar kan gaan knutselen. Ontdekt dat mijn GrillEye Pro geen wifi verbinding had, dus niets in de gaten kunnen houden.
    In de namiddag, na een aperitiefje, enkele vrijwilligers gevonden die mij wilden helpen bij het bouwen van een tafel voor de bbq.

Rond 17u30 stond de temperatuur op 70°. Daarna ingewikkeld in butcher paper en terug de bbq op.

Na het inpakken de probe terug gestoken in het vlees, temp was gezakt met 5 graden, waarschijnlijk een stukje vlees die kouder was dan de rest...
    En dan begon het lange wachten???

Temp bleef maar staan op 65°. Uren aan een stuk... Omdat de honger ondertussen te groot geworden was, heb ik maar iets anders gegeten. Misschien dat ik vannacht nog een kan proeven van de pp Maar het goede nieuws is dat de temp beginnen stijgen is... Ik ben van plan om de schouder uit te halen rond de 85 graden, te glazen en terug op de bbq te leggen tot hij een kerntemperatuur heeft van 90 graden, daarna de priktest en dan smullen maar!
    Mijn grootste ergernis is dat ik er totaal niet in geslaagd ben om de temperatuur stabiel te houden... Getuige deze grafiek:

Het is de tweede keer dat ik de bbq gebruik, de regeling van de temperatuur is dus een werkpuntje...

En ondertussen is dit het resultaat van mijn kluswerken. Frame is af, BBQ kan erop gezet worden, ondertussen spaar ik wat door om padoek te kopen om de tafel af te werken.

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    mooie sessie , en al lekker wat opgeschoten met de tafel/het meubel
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Vannacht om 01u30, 16u30 na de start, eindelijk klaar! In de gieten regen mijn PP gaan uithalen en bewonden. Temp van de PP was ondertussen opgelopen tot 92 graden, ik was door mijn alarm geslapen...

Omdat ik echt geen zin meer had om het pullen uit te stellen, dan maar direct gedaan, en het vlees weggelegd in de koeling.

Deze voormiddag, mijn eerste zelfgemaakte broodje.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik denk dat hij wat te ver was. Niet echt droog, maar na vele recepten en video te hebben gezien, ziet het er van anderen minder droog uit.
    Smaak was echter wel echt lekker, de korst is mijn favoriet De madam vond het ook lekker.
    Op naar de volgende !

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    lekker man !
    als ie wat droog is kun je altijd wat bbq saus , of ander vocht toevoegen
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Lekker broodje, mooi dat de madam het ook lekker vond, da's toch belangrijk
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Forum Rechten