BGE vuurrook
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Boston Butt op de kamado “pulled pork”

Rooksnuiver I survived the zone KoenR's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2019
    Post Thanks / Like

Boston Butt op de kamado “pulled pork”

Goedemorgen allemaal,

De smaak te pakken en voor de eerste keer mijn vriezer gevuld met een mooi assortiment voor de komende weken.

Nu staat er voor komend weekend een 5 kilo (vors stuk) Boston Butt op het programma om mijn eerste pulled pork van te maken.

Gezien het gewicht en omdat ik toch een beetje huiverig ben dat het te droog kan worden ben ik van plan om hem in te pakken bij 70gr

Tevens denk ik dat injecteren geen kwaad kan met een dergelijke homp

Uiteraard de vraag wat zouden jullie mij adviseren?

Ik heb alle tijd dus als het advies is niet inpakken en gewoon geduldig door de zone heen dan kan dat ook prima.

Gaat mij om het beste resultaat en een mooie lading pulled pork in de vriezer

Ik hoor het graag!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Enjoy life as much as possible, easy bbq with a good glass of rum coke helps a lot 😎

Bastard Large - Grill Guru Small - WGA
    KipGrill - Locarno Rookoven

Going whole hog
    Ingeschreven
    Jul 2017
    Post Thanks / Like
    Wat ik de laatste keren telkens gedaan heb bij zo'n grote stukken waar vet genoeg in/op zit.

- In de rub zetten
    - Op de Q en wachten tot hij klaar is

Niet inpakken, niet injecteren.

En hij was meer dan sappig genoeg met een mooi bark!

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Ik pak mijn butt nooit in eigenlijk, ook injecteer ik niet. Ik begin wel de avond ervoor al met dit soort grote stukken. Rond 21.00 uur a 22.00 uur de butt erop, dan weet je redelijk zeker dat je de dag erop rond het avondeten een broodje PP hebt. Ik zit meestal rond de 20 uur met een butt van zo'n 4,5 kilo. Warmhouden gaat beter dan gaarkijken komt hier regelmatig voorbij
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Rooksnuiver I survived the zone KoenR's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2019
    Post Thanks / Like
    Oké 2 keer dezelfde tip op een rij

We gaan hem niet injecteren en niet inpakken achteraf idd ook wel tof om gewoon de tijd uit te zitten en hem waar nodig 20 uur de tijd te geven
    Zeker de eerste keer.

Nou heb ik stiekem wel zo’n automatische fan bij de Q dus zou veilig moeten kunnen slapen!

Ben benieuwd, morgen eerst spare ribs en lamsrack met de familie en gok zaterdag avond de Butt erop.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Enjoy life as much as possible, easy bbq with a good glass of rum coke helps a lot 😎

Bastard Large - Grill Guru Small - WGA
    KipGrill - Locarno Rookoven

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Met een controller is het helemaal lekker slapen hoor, gebruik ik hier ook voor de nachtelijke runs en de langere sessies. ideaal.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Forum Rechten