BGE vuurrook
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: Nieuwe bbq

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Altijd mooi uitkijken naar een nieuwe bbq

Going whole hog I survived the zone
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Maar ik zou hem binnen de garantieperiode wel eens naar de 350-400 graden opstoken.
    Als er iets mis is, dan is het bij die temperaturen dat je het zal ontdekken.
    Belangrijk is vooral rustig omhoog, en daarna rustig omlaag met de temp. Dat laatste is het makkelijkst, gewoon alles dicht, en zeker geen water over gieten.

Pitmaster Jarwin's Avatar
    Ingeschreven
    May 2017
    Post Thanks / Like
    Over die hete temperaturen gesproken.

Vd week even vlees halen bij de slager. Dus ik dacht zal ik hem vast aanzetten ben toch met half uurtje terug. Alle schuiven dus vol open. Kom ik terug van de winkel staat de thermometer op 600graden .
    Maximaal wat de thermometer aangeeft. Alles lijkt nog heel dus neem aan dat dit geen kwaad kan met KJ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Aansteker
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jarwin Bekijk Berichten
    Over die hete temperaturen gesproken.

Vd week even vlees halen bij de slager. Dus ik dacht zal ik hem vast aanzetten ben toch met half uurtje terug. Alle schuiven dus vol open. Kom ik terug van de winkel staat de thermometer op 600graden .
    Maximaal wat de thermometer aangeeft. Alles lijkt nog heel dus neem aan dat dit geen kwaad kan met KJ?

Dat merk je snel genoeg , het zou in principe mits goed ingestookt geen ramp moeten zijn. Ik zou dit overigens niet aanraden vaker te doen, maar als je bbq + keramiek het overleefd heeft dan heb je de q een goede stresstest gegeven.

Flipflopper I survived the zone nielss055's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Bij mij in het begin ook gebeurt, tot 450 graden.
    Ik kneep hem ook wel even, maar helemaal leeggehaald en geen scheurtje of barstje te zien.
    Inderdaad niet te vaak doen.

@OP: Gefeliciteerd met je nieuwe kamado. Dat is zeker een hele complete voor de prijs.
    Met een vlammende groet,

KJ Classic II | OTX 57 | SJ 37 | Mini WSM | WGA | KipGrill | Mini kamado
    Trots lid van het Barbekoeiers vriendenteam

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    @Jarwin, ik zou even checken of de fiber afdichting overal nog vast zit, die komt soms los bij hogere temperaturen, is bij mij ook gebeurt, 600 graden heb ik nooit gehaald, wel 450 maar dat bleek toch genoeg te zijn dat de afdichting los ging. Voorzichtig controleren, niet dat je hem zelf lostrekt
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Pitmaster Jarwin's Avatar
    Ingeschreven
    May 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fxs81 Bekijk Berichten
    @Jarwin, ik zou even checken of de fiber afdichting overal nog vast zit, die komt soms los bij hogere temperaturen, is bij mij ook gebeurt, 600 graden heb ik nooit gehaald, wel 450 maar dat bleek toch genoeg te zijn dat de afdichting los ging. Voorzichtig controleren, niet dat je hem zelf lostrekt
    Alles is nog oke gelukkig.Stond btw op 450 graden das Max haha

Forum Rechten