BGE vuurrook
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: Nieuwe bbq

Hibachi
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like

Nieuwe bbq

Allen,

Bij het voorstellen liet ik al vallen dat ik dit jaar iets uitgebreider wil bbq’en. Natuurlijk hoort daar ook een goede bbq bij.

Door de felle rukwinden van de afgelopen tijd is mijn gasbbq van VanCraenenbroeck een paar keer gaan vliegen en nu is het dus tijd voor een nieuwe.

Maar welke? Deze vraag houd me de laatste weken al bezig.
    Zelf had ik het liefste een Kamado gehad, maar de BGE of aanverwanten vallen ruimschoots buiten mijn budget. Daarom al eens gekeken naar wat goedkopere kamado’s maar daar heb ik wat schrik van.
    Een andere bbq is de weber master-touch GBS premium E-5775. De verkoper bij weber raadde me dit model aan.

Wat is de bedoeling om te doen met deze bbq?
    Eigenlijk wat experimenteren: slow cooking zoals PP, direct en indirect bbq’en.

Wat is het budget? We hadden in een pop-up winkel een Berghoff kamado L gezien voor €850. Deze leek me interessant maar is wel direct het maximum dat ik wil uitgeven.

Welke raadde jullie me aan? Of zijn er nog andere keuzes die zeker zo interessant voor me kunnen zijn?

Met vriendelijke groet.

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Wellicht is de Grill Guru Large Classic iets voor je?

Enjoy life in all it's positiveness!
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Hibachi
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Die zie ik op bol.com staan voor €700. Valt dus binnen het budget in ieder geval. Dank je wel voor de tip.

Een kamado met goede ervaringen?

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Ook bij buitenkado heb je al een complete kamado voor 619 euro. Er zijn er hier op het forum die er al jaren plezier van hebben.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Hibachi
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Hup se, mijn vrouw haar glimlach wordt met het uur groter. Deze kamado van buitenkado lijkt me wel een zeer complete set te zijn voor dat geld.

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Dat is hij ook.. het is een instapper, maar er is hier een forumlid wat toch het hele jaar door een keer of 4 (zeker) per week de q aanheeft. en hij heeft al jaren zo een auplex met volle tevredenheid.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Apr 2019
    Post Thanks / Like
    Ikzelf heb als beginner de weber mastertouch gekocht. Vooral voor de veelzijdigheid van dit model
    Heb er nog geen seconde spijt van gehad.
    De kamado's zijn inderdaad direct een stap duurder.
    Maar als je gevoel zegt dat je graag een kamado hebt zou ik daarvoor gaan

Ik heb eigenlijk geen ervaring met deze modellen. Ik zou goed rondkijken welke modellen en merken er allemaal bestaan, en rekeninghoudende met je budget dan de keuze maken.
    Het model hierboven besproken lijkt mij ook een ideaal beginnerspakket
    WGA - Weber MTP

Hibachi
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    De weber mastertouch klinkt voor ons ook heel aanlokkelijk. We hebben nog genoeg kosten bij onze verbouwingswerken en de mastertouch is toch een stuk goedkoper dan een kamado.

Maar zoals je zelf al zegt, we gaan ons eerste buikgevoel volgen. De mastertouch is dan toch weer te duur om achteraf spijt te krijgen dat we geen kamado hebben gekocht.

Hibachi
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    De kogel is door de kerk. De kamado van buitenkado is besteld. Nu is het ongeduldig afwachten tot de levering ervan.

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Leuk man! Komt ie morgen binnen?

Enjoy life in all it's positiveness!
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Forum Rechten