BGE vuurrook
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Black smoke

Pitmaster Burnt the End
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like

Black smoke

Gisteren ben ik naar black smoke geweest. Om heel eerlijk te zijn zal dat ook de laatste keer zijn.
    De uitstraling was heel tof, zwarte muren metalen hekken met in elkaar gespijkerde bankjes die toch lekker zaten door leren kussens op de zitting en rug leuning

Voorgerecht van mijn was een ossenstaart met bordelaise saus. Was erg lekker en veel belovend.

Als hoofdgerecht hadden wij een full platter gekozen met van alles wat. Hoewel dit zeker genoeg was was het toch wat teleurstellend.
    We kregen als tip om te beginnen met de brisket omdat die warm het lekkerst zou zijn. Helaas was die al aardig droog en bijna geen rooksmaak. De rub was 10%zout en de rest was peper. Daardoor miste ik de dikke rookring die ik zelf altijd heb en simpel gezegd smaak.
    De ribbel was wel goed van smaak maar weer bijna geen rooksmaak. Ook was die niet fall of the bone en koste het toch best moeite om de ribben uit elkaar te trekken.
    Pulled beef was erg droog. Heb er zelf maar hot BBQ saus doorheen gegoten om het toch wat sappig te krijgen. Smaak was wel goed.
    De runderwangetjes waren wel lekker maar helaas weer iets droog.
    De kippenpoot was echt super lekker! Genoeg rook, goed vettig en een lekkere rub.

Maar de worst... Man oh man die was heerlijk! Gemaakt met funky Joe bier was simpelweg perfect!!

Tijdens het eten ben ik begonnen met hun eigen bier, een soort milk stout denk ik? Ze kon mij er niet heel veel over vertellen. Was best aardig. Daarna een duvel en geŽindigd met een cocktail. Die was erg lekker.

Het toetje moet je zeker niet overslaan want die zijn grandioos. Ik had de heartstopper 2.0 en lig nu op de IC om gedotterd te worden. Mijn hemel wat een toetje. De buitenkant was soesjes deeg in de vorm van een dikke lange vinger met aan de binnenkant chocola. Ik vermoed dat dit een combi was tussen 1 deel pure chocola en 2 delen vol vette slagroom. Die heb ik voor de helft mee naar huis genomen.

De sides waren lekker. Een goede cowl sla, ingelegde augurken en wortelen en ingelegde rode ui. Plus patatk wedges met een soort American frietsaus.

Al met al een leuke setting maar erg duur. Met z'n tweeŽn 160 euro betaald. Lief personeel maar iets wat slecht geÔnformeerd.
    Ook vind ik de porties erg klein. Bij een willekeurige sparerib toko krijg je 2 a 3 lappen ribben maar hier kreeg men 1 lab plus de sides.

Leuke tent, zou ik er nog een keer naar toe gaan? Miss voor cocktails/bier op het dakterras en een bak met nacho's en de worst. Het vlees maar ik zelf wel.

(Sorry Jord)

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Niettemin; 12-05-19 om 11:48.

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Da's toch zonde als het dan tegenvalt. Niet de 1e keer dat ik lees dat eigenlijk maar een deel goed was, jammer. Dit soort dingen weerhoudt mij er dan toch van om eens te gaan eten.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Pitmaster Burnt the End
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Ik heb bijna het idee dat ze beknibbelen op het kwaliteit vlees. Dus dat t niet vet genoeg is. Ik snap zelf ook niet zo goed waarom ze zoveel brisket klaar maken voor er mensen zijn. Zorg gewoon dat er elk uur een brisket of schort ribs +/- klaar is. Wil low en slow rund? Dan is het of pcies klaar, net op of je moet even wachten. Zo waarborg je kwaliteit. En anders kies je varkensvlees of een steak. En juist dat miste ik ook op het menu. Ik zag nergens een echt mooie steak. 60 dry aged rib eye van de parilla ofzo. Gemiste kans.

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    dank voor je verslag , had ook al vaker dezelfde soort ervaringen gelezen/gehoord
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Going whole hog I survived the zone Grill Canary's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Bedankt voor het delen van je ervaring. En over 6 dagen start de reserveringsopening van vestiging Rotterdam; wilde graag gaan, maar na verschillende van dit soort verhalen begin ik steeds meer twijfelen. Alhoewel ik denk ik voor de ervaring toch een keertje ga.
    Big Green Egg Large | WGA | Cadac Safari Chef | SuperFast Thermapen Professional MK4 | ThermoPro TP-20 | Lading gietijzer

De Wafeltjes Meneer Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Finger Licking Q III
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Mystery meats Boxtel III
    Seafood Surprise 2014
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Made Big Things on Small Grills III
    Finger licking Q
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    I survived the zone
    EddyDP's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Post Thanks / Like
    Nieuwe bezems vegen schoon.
    Ik denk dat je in de openingsperiode meer kans kans hebt op correcte kwaliteit en voeding en bediening, men heeft tenslotte een reputatie op te bouwen.
    Eens het nieuw eraf is, of na een paar jaar, is het niet gemakkélijk de oorspronkelijke kwaliteit en service niet te laten verwateren.

Alvast veel plezier toegewenst.

Smakelijk, en .. keep us posted
    Laatst gewijzigd door EddyDP; 13-05-19 om 08:29.
    Ik ben niet curieus, maar ik weet graag veel.
    Enne, de beste stuurlui staan aan wal.
    ** 2012-2013 Certified MOINK baller! **

Pitmaster Burnt the End
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Dat zou betekenen dat een restaurant bijna nooit hun ster zou kunnen behouden. Juist dat mensen hun voor kwantiteit gaan over kwaliteit zorgt er voor dat veel restaurants na 3 jaar er mee stoppen. Wil je blijven bestaan is het waarborgen van de kwaliteit prioriteit nummer 1!
    Ik heb zelf als Brouwer gewerkt bij brouwerij Maximus en juist de kwaliteit stond boven alles. Dat is waar de klanten voor komen. Niet hoe tof je het hebt aangekleed.
    Dus als het waar is wat jij zegt voor black smoke, dan verwacht ik geen lang leven voor die tent.

De Wafeltjes Meneer Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Finger Licking Q III
    Mystery meats Boxtel III
    Seafood Surprise 2014
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Made Big Things on Small Grills III
    Finger licking Q
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    I survived the zone
    EddyDP's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Post Thanks / Like
    Ik heb geschreven dat het niet gemakkelijk is de oorspronkelijke kwaliteit en service te behouden.
    Ik spreek algemeen, zonder Blachk Smoke te viseren.
    Ik ben niet curieus, maar ik weet graag veel.
    Enne, de beste stuurlui staan aan wal.
    ** 2012-2013 Certified MOINK baller! **

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Ik heb de gelijke ervaring daar gehad. Jammer.
    Ik heb van Jord zelf gerechten geproefd een paar jaar geleden. Dat was perfect.. Dan is dit een tegenvaller.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Aansteker
    Ingeschreven
    Feb 2019
    Post Thanks / Like
    Op uitnodiging van vrienden ben ik er al een paar keer geweest. Persoonlijk vond ik het er wel een gezellige sfeer, het eten was ok maar ook niet meer dan dat. Al bij al vond ik het telkens weer een aangename ervaring, maar zelf zou ik er zeker niet zo veel geld aan uitgeven.

Forum Rechten