BGE vuurrook
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20

Onderwerp: Smoker van de makro

Ingeschreven
    Apr 2019
    Post Thanks / Like
    Groot gelijk, doen wat jou goed lijkt. Niet nat laten regenen, evt modificaties mbt luchtstroom en kieren doorvoeren, en je kolen ed in een bakje zodat je niet door die 0,8 mm heenbrandt

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    En? Al ingewijd? Ben benieuwd naar de eerste ervaringen.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Ingeschreven
    Apr 2019
    Post Thanks / Like
    Hallo allemaal.

Uiteraard heb ik hem al gebruikt. En het viel me zeker niet tegen. Tuurlijk als beginneling is het even zoeken om de juiste temperatuur te krijgen en de hoeveelheid kolen ed.

Maar valt zeker niet tegen.

Bijvoorbaad wel aanpassing gedaan in de vuurkamer. Roostertjes gemaakt schuin van de wand af zodat de kolen niet strak tegen wand liggen en doorbranden.

Dit werkt zeker goed.

Zal eerdags even kijken hoe ik hier foto's post.

Wel ben ik nog even aan het zoeken met het roken. Heb nu snippers gebruikt nat/droog ook in de folie. Maar brand naar mijn idee te snel weg.
    Volgende keer maar blokjes hout doen.

Mucking up the keyboard with sauce
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Ik zou hem gewoon op hout stoken moest ik jou zijn, daar is hij voor gemaakt.
    WGA met gietijzeren roosters,WGA op gas met grillgrates, Primo oval Xl met grillgrates en heatermeter, Weber performer 47, Action kamado.
    Barbecue may not be the road to world peace, but it's a start. Anthony Bourdain

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    in een smoker gebruik je ipc blokken hout
    wellicht dat je ook met chunks kan werken , maar eerlijk gezegd denk ik dat blokken het best werkt in je smoker
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Stoken op hout.. Niet op kolen icm chunks. Je hebt een el cheapo gekocht, daar kun je best plezier van hebben. Geloof me, ik heb er nog steeds 2. Maar stook hem dan wel op hout. Dan hoef je geen extra rookhout toe te voegen.
    Laatst gewijzigd door Eigenhymer; 20-05-19 om 13:22. Reden: schijffout :-)
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, Blue Prints offset smokeraanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, Niclan, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Flipflopper I survived the zone nielss055's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Maarre Marcel, hout stoken in een 0,8 mm dikke vuurkamer, gaat dat wel goed?
    Met een vlammende groet,

KJ Classic II | OTX 57 | SJ 37 | Mini WSM | WGA | KipGrill | Mini kamado
    Trots lid van het Barbekoeiers vriendenteam

Mucking up the keyboard with sauce
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Je hoeft ook geen ijzer te smeden in die firebox he, gewoon een klein vuurtje om de beoogde temperatuur te halen. Word dan volgens mij even warm als met houtskool/briketten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    WGA met gietijzeren roosters,WGA op gas met grillgrates, Primo oval Xl met grillgrates en heatermeter, Weber performer 47, Action kamado.
    Barbecue may not be the road to world peace, but it's a start. Anthony Bourdain

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Ja, het antwoord heeft Brecht al gegeven. Hoe kleiner je smoker, hoe kleiner je vuurtje. Je kunt nog een vuurmand maken welke je op het rooster van de firebox zet. wordt de smoker te warm trek je hem van de opening naar de gaarkamer weg. Maar een offset smoker is in principe gebouwd voor een houtvuurtje. 0.8 mm of 5 mm, de dikte maakt voor de werking niet uit. Een dunnere smoker is enkel minder stabiel dan een smoker van 5 of 10 mm. Te dik heeft echter ook weer nadelen. Je moet langer stoken voordat hij op temperatuur is en je lucht droog. (dus meer energie er instoppen)
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, Blue Prints offset smokeraanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, Niclan, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Aansteker
    Ingeschreven
    May 2019
    Post Thanks / Like
    Mijn mening: goed bezig met je budget smoker. Het is zomer dus je temperatuur regeling is stukke beter te doen als in de winter. Ik heb vorig jaar november ook een smokertje bij de gamma gehaald. En als je er echt verslaafd aan raakt zoals ik ga je op een gegeven moment wel een betere halen. En zoniet dat heb je gelukkig niet teveel geld uitgegeven.

Een kleine tip, het is al vaker gemeld hier maar alleen op blokken hout stoken waar het voor bedoeld is. Gooi eerst een briketten starter vol en gooi die in je vuurkamer. Dan is alles gelijk loeiheet en vatten je blokken hout gelijk vlam.

Mvg

Forum Rechten