BGE vuurrook
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Aluminium kamado.

Mucking up the keyboard with sauce I survived the zone Meatlove's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Post Thanks / Like

Aluminium kamado.

Zojuist zag ik deze kamado op Youtube.

Dit ziet er wel erg sexy uit zeg! Mooie materialen, handig ontwerp en op het oog onverslijtbaar.
    De prijs €2150,- voor de kale kamado is stevig, maar als dit je ding is, zeker de moeite van het overwegen waard!

Iemand 'm al uitgeprobeerd?
    Niclan [2018] met Porkcruise™ Evo II© by Meatlove.
    Weber One Touch 47 [2010]
    Weber Go-Anywhere [2016]

"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end." -lennon-

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Apr 2016
    Post Thanks / Like
    Persoonlijk vind ik hem iets minder, de Everdure 4K van heston daarentegen. ������
    Big Green Egg Medium
    13” Action Kamado.

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    of de komodo kamado
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Kolenschepper chbrand's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Ziet er mooi uit inderdaad!
    Ik heb er ooit eens in een wilde bui naar gekeken, net als naar de Caliber Pro en de Golden's Cast Iron Cooker. Uiteindelijk toch voor een Primo Oval XL gegaan omdat ik die voor een mooie prijs kon kopen en je behoorlijk meer grill oppervlakte hebt.
    Primo Oval XL

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Nog nooit uitgeprobeerd. Maar ik vind hem erg mooi. Ik zou er wel een willen hebben.. maar ja.. wat wil ik nu niet hebben....
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Mugshot Moinkman Made Big Things on Small Grills
    I survived the zone
    Lerxst's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Post Thanks / Like
    Ik vind 'm mooi !
    Primo Oval XL / Weber Go Anywhere / Super Duper Megafast Black Thermapen /Certified MOINK baller !
    KCBS Certified Master Judge & Table Captain #67060

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone drdre's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Post Thanks / Like
    Mooooooooooiiiiiii .
    Daarbij dat RVS rooster en ingebouwde spit

Ik had ook al op YouTube gekeken naar deze (vooral de durability test ... hilarisch).verder goede eigenschappen op het eerste gezicht.

Het zou zomaar eens de opvolger van mijn keg kunnen worden.(nog niet aan de orde maar heb wel een shortlist waar deze ook op staat)

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Pitmaster Jarwin's Avatar
    Ingeschreven
    May 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eigenhymer Bekijk Berichten
    Nog nooit uitgeprobeerd. Maar ik vind hem erg mooi. Ik zou er wel een willen hebben.. maar ja.. wat wil ik nu niet hebben....
    Zal niet veel zijn. Je hebt de meeste bbq's al in meervoud

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Going whole hog I survived the zone
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Mis je bij die ALU en RVS kamado's niet de traagheid van de massa van de keramiek?

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou verwachten dat brandstofverbruik laag is door de goede isolatie (dubbelwandig), maar de temperatuur kan snel omhoog en omlaag omdat je geen massa hebt van bv de vuurkorf en de stenen buitenkant.

Of lossen jullie dat op met een paar bakstenen of een schaal zand in de kamado?

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone drdre's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blackbelt Bekijk Berichten
    Mis je bij die ALU en RVS kamado's niet de traagheid van de massa van de keramiek?

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou verwachten dat brandstofverbruik laag is door de goede isolatie (dubbelwandig), maar de temperatuur kan snel omhoog en omlaag omdat je geen massa hebt van bv de vuurkorf en de stenen buitenkant.

Of lossen jullie dat op met een paar bakstenen of een schaal zand in de kamado?
    Niet helemaal vergelijkbaar maar bij mijn KEG(stalen ei van rond de 60kg) mis ik de massa van het keramiek niet.
    Isolatiemateriaal is zo goed dat overshoot echt een ding is (duurt lang voordat de temperatuur zakt).
    Het is ,zoals meestal,gewoon een kwestie van proberen en nog eens proberen. (Soms blijkt iets gewoon niet (makkelijk) haalbaar)
    En vooral niet te spastisch over temperaturen die 5 graden afwijken van je setpoint.
    Na een tijdje pielen heb ik het apparaat wel onder controle (met en zonder controller) en blijft de temperatuur uren stabiel.
    Wel wat meer plannen omdat de temperatuur snel stijgt maar heeeeeeeel langzaam zakt.(kan je voor sommige gerechten ook juist gebruiken )
    Lang verhaal kort...
    Ik mis de massa niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Forum Rechten