BGE vuurrook
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Barbecue restaurant "Black Smoke" in Antwerpen

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like

Barbecue restaurant "Black Smoke" in Antwerpen

Zaterdag zijn we met wat Belgische vrienden op stap geweest in Antwerpen. Deze vrienden proberen we tenminste 2 maal per jaar te treffen en hebben al meerdere keren bij ons gegeten. We hebben Stadsbrouwerij de Koninck bezocht, zeer zeker de moeite waard. Een paar “bollekes” gedronken en de Tripel d'Anvers geprobeerd. Die is lekker.. Duvel mocht natuurlijk ook niet ontbreken.

Voor de lunch hadden we al een paar weken op voorhand gereserveerd bij “Black Smoke”, het naar zeggen beste barbecue restaurant van BelgiŽ gerund door Kasper Stuart en Jord Althuizen. Als gepassioneerd barbecueŽr en smoker wil je daar zeker eens gegeten hebben. We hebben wat barbecue boeken van Jord en daar staan smakelijke gerechten in.

Wat vonden we ervan. Ambiance is geweldig, precies wat ik verwacht van een barbecue restaurant, het personeel is goed geÔnstrueerd en weet redelijk goed waar ze over praten. De wijnen en bieren zijn goed, alle bieren (en merken) die de Koninck in het assortiment heeft zijn te verkrijgen. De tripel ‘d Anvers heeft wel mijn voorkeur. Wat betreft het eten was ik verrast. Ik had het wel op een hoger niveau verwacht. De smaken waren zeer zeker niet verkeerd maar ook weer niet geweldig verassend. De brisket was overwegend te droog en taai wat gecamoufleerd werd door er een jus over te draperen. De brisket wordt koud gesneden en de plakken opgewarmd wat dit waarschijnlijk verklaard. De 2 soorten spareribs waarschijnlijk idem dito wat verklaard dat het vlees bij deze ook zeer droog waren. De bavette die we hadden was zeer mooi gegrild, redelijk van smaak maar niet mals. De chimichurri was goed, zeer smakelijk. Voor mij persoonlijk had er wel wat meer pit in gemogen. De Hangar steak (bij ons bekend als longhaas) was lekker van smaak, goed gegrild maar helaas was het vlies niet geheel verwijderd waardoor je taaie stukken had. De baked beans waren wel ontzettend lekker, net als de coleslaw. De sweet potato was goed maar niets apart en de Jeruzalem artisjok was gewoon goed.

Het is niet zo dat deze mening enkel van ons afkomt, onze vrienden vertelden ook dat ze beter verwacht hadden. Zoals ik al schreef, waren we verrast. Jammer genoeg niet blij verrast. We hadden er echt meer van verwacht. Op een forum treffen eet ik van menig forumgenoot gerechten die hier qua smaak en structuur ver bovenuit stijgen. Mocht je eens in de buurt komen, ga er zeker eens eten zodat je zelf je mening erover kan vormen.

Verstuurd , anders had je het niet gezien.
    Laatst gewijzigd door Eigenhymer; 15-04-19 om 12:40.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Going whole hog Burnt the End
    I survived the zone

Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Vet hoor!

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

De Wafeltjes Meneer Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Finger Licking Q III
    Mystery meats Boxtel III
    Seafood Surprise 2014
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Made Big Things on Small Grills III
    Finger licking Q
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    I survived the zone
    EddyDP's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Post Thanks / Like
    Mooie review Marcel.

Maar ja, wanneer zijn we nog echt 100% content?
    Je bent zelf superchef

Maar ja, als je een boek (of meerdere) hebt geschreven moet het toch minstens zo goed zijn als in het boek
    Laatst gewijzigd door EddyDP; 15-04-19 om 13:07.
    Ik ben niet curieus, maar ik weet graag veel.
    Enne, de beste stuurlui staan aan wal.
    ** 2012-2013 Certified MOINK baller! **

Going whole hog
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Bedankt voor de review! Ik was benieuwd. Als ik in de buurt ben ga ik ook eens langs.
    Is dat een complete portie brisket, die 2 plakken?

Ik heb dit helaas vaker bij de pro's/restaurants..

Ik schat mijzelf niet in als super bbqer maar laatst ben ik in Las Vegas bij een bbq restaurant gaan eten na uitgebreid onderzoek en dat viel ons ook tegen. (terwijl de reviews toch goed waren)
    De brisket was vrij droog, burnt ends waren niet echt mals en de ribs vielen ook tegen qua smaak (structuur was wel goed)

De keer ervoor ben ik op een andere plek geweest maar daar was de brisket echt super! Misschien dat daarom mijn verwachtingn wat te hoog waren. Maar daar sneden ze ook net een nieuwe verse brisket aan toen ik hem bestelde.

De Wafeltjes Meneer Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Finger Licking Q III
    Mystery meats Boxtel III
    Seafood Surprise 2014
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Made Big Things on Small Grills III
    Finger licking Q
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    I survived the zone
    EddyDP's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Post Thanks / Like
    Dubbel
    Laatst gewijzigd door EddyDP; 15-04-19 om 13:07.
    Ik ben niet curieus, maar ik weet graag veel.
    Enne, de beste stuurlui staan aan wal.
    ** 2012-2013 Certified MOINK baller! **

Oompa Loompa Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Beef Jerky's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Post Thanks / Like
    Het is mooi om een keer mee te maken. Maar erg jammer als de smaakbeleving achterwege blijft. Vooral als je waarschijnlijk veel verwacht had.

Zoals Eddy zegt, het is ook niet snel meer goed in een restaurant
    Drink matig, doch regelmatig!

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Jammer dat het niet aan de verwachting voldeed maar zoals al gezegd heb je dat wel vaker als je zoveel met verse producten bezig bent als ons. Niet om het goed te praten want ik vind dat dit soort zaken boven onze kunsten uit zou moeten stijgen en niet andersom. Wel weer tof dat je ook aan de wazige foto's hebt gedacht .
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Killed,grilled and ate Steven Raichlen
    Ingeschreven
    May 2018
    Post Thanks / Like
    Ik ben erg blij met deze review. Wij hadden het eind februari op de planning staan maar omdat ik griep kreeg moesten we de reservering annuleren. Na deze recensie wil ik me toch nog wel even achter de oren krabben voor ik een nieuwe reservering maak......
    Gelukkig heeft Antwerpen nog een hoop andere restaurants.

Going whole hog
    Ingeschreven
    Jul 2017
    Post Thanks / Like
    Ben er laatst ook geweest. Ribben waren super droog, brisket was wel lekker mals bij ons. We hadden ook gewoon na 10 min ons eten, vond ik al een beetje verdacht. Alles lag volgens de ober 16u op de smoker, de pp/brisket en ribs .

We hadden niet slecht gegeten, maar hadden zeker meer verwacht! De setting daarentegen vonden we wel zeer geslaagd.

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caeyers Bekijk Berichten
    Ribben waren super droog................. Alles lag volgens de ober 16u op de smoker.............
    Snap ik dat ze dan droog waren haha.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Forum Rechten