BGE vuurrook
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Wat als je moet kiezen tussen,...

Pitmaster I survived the zone Freaky667's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Post Thanks / Like

Wat als je moet kiezen tussen,...

Nu ik mijn CP terug heb gebracht omdat hij voor mij niet voldeed weet ik wel zeker dat ik een nieuwe thermometer erbij wil hebben die ik met een app kan bedienen, en vooral die werkt met een WiFi verbinding.
    Nu heb ik al mogen ervaren hoe het is om met een Fireboard te werken (icm een fan) en dat werkt súper.
    Ik weet niet of er bij mij uiteindelijk een fan aan zal komen te hangen maar het idee dat het kan is op zich prettig.
    Aan de andere kant heb ik ook een Grilleye Pro+ gezien die ook met WiFi te verbinden is en dat lijkt me opzich ook wel wat en heb al zo links en rechts wat reviews gezien maar kwam ook al in mijn zoektocht naar info (bij de buren) tegen dat de software wel toe is aan een update omdat dat nog niet geheel lekker loopt met enige regelmaat.
    Zou een Fireboard zo veel beter zijn dan een Grilleye Pro+ dat het z’n meerprijs rechtvaardigd ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Weber WSM 47, Weber one touch 57 ('95), Weber Master-Touch GBS, WGA, GrillGuru compact

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Van beide opties geen ervaring mee maar ben wel benieuwd wat de rest ervan vind. Ga dit even volgen.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Vuurwerk Burnt the End
    I survived the zone
    Dion's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Ik heb een Ikamand, werkt perfect.

Going whole hog
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    Ik heb een easybbqpro gekocht via Amazon met tot 6 probes.
    Geeft een goed bereik via BT, instellen is makkelijk.
    Batterijen gaan lekker lang mee, en het werkt precies.

Nadeel:
    - je hebt alleen maar een grafiekje per probe
    - als je de setting van een probe verandert ben je die grafiek kwijt, hij begint dan opnieuw.
    - voor lange sessies sluit de telefoon de app soms af, en dan ben je de grafiek ook kwijt als je de app opnieuw opstart

Kostte me amper 40€ en ben er tevreden mee.

Ik ga zelf een controller met fan in elkaar knutselen, omdat ik daarvoor 250€ wat veel vind. Nu gaat het me 50€ kosten.

Ingeschreven
    Jul 2013
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dion Bekijk Berichten
    Ik heb een Ikamand, werkt perfect.
    Die past zoiezo niet in mijn Guru Compact, en áls die al wel zou passen dan zou ik hem alleen voor mijn kamado kunnen gebruiken, en aangezien dat ik ook nog andere bbq's heb is een Multi inzetbare thermometer wel een vereiste.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blackbelt Bekijk Berichten
    Ik heb een easybbqpro gekocht via Amazon met tot 6 probes.
    Geeft een goed bereik via BT, instellen is makkelijk.
    Batterijen gaan lekker lang mee, en het werkt precies.

Nadeel:
    - je hebt alleen maar een grafiekje per probe
    - als je de setting van een probe verandert ben je die grafiek kwijt, hij begint dan opnieuw.
    - voor lange sessies sluit de telefoon de app soms af, en dan ben je de grafiek ook kwijt als je de app opnieuw opstart

Kostte me amper 40€ en ben er tevreden mee.

Ik ga zelf een controller met fan in elkaar knutselen, omdat ik daarvoor 250€ wat veel vind. Nu gaat het me 50€ kosten.

Dat is ook een thermometer die verbind via BT en die wil ik absoluut niet meer, die verbinding is mij veel te onstabiel/beperkt, heb daar al ervaring genoeg mee om dat zéker niet meer te willen.

En zelf een controller en fan in elkaar knutselen is niet aan mij besteed, duurt me te lang, en is niet mijn ding, maar een fan is (voor nu) geen must, in de (nabije) toekomst mss wel, maar misschien komt een fan er ook wel gewoon nooit op.
    Weber WSM 47, Weber one touch 57 ('95), Weber Master-Touch GBS, WGA, GrillGuru compact

Going whole hog
    Ingeschreven
    Dec 2018
    Post Thanks / Like
    http://www.bbqforum.nl/forum/showthr...verick-ET-736)

Hier staat al een heleboel. Ik denk dat je de Maverick wil, en die zal je dan aan je wifinetwerk moeten hangen, en zorgen dat er wifi is bij je Q.

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Is de meater dan misschien iets voor je? Da's die losse probe op wifi. Heb je ook geen snoertjes meer.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Ingeschreven
    Jul 2013
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fxs81 Bekijk Berichten
    Is de meater dan misschien iets voor je? Da's die losse probe op wifi. Heb je ook geen snoertjes meer.
    Daar heb ik ook ff naar gekeken inderdaad, maar ín een meater zelf zit ook een klein accuutje en ik weet uit een andere "hobby" dat accu's en hoge temperaturen geen vriendjes zijn en dat hitte de levensduur van een accu drastisch verminderen.
    En aangezien de Meater (en de +versie) nog maar heel kort op de markt zijn durf ik mijn handen niet in het vuur (of in de kolen ) te steken over de levensduur van de probe of eerder de accu die erin zit.

Ingeschreven
    Jul 2013
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blackbelt Bekijk Berichten
    http://www.bbqforum.nl/forum/showthr...verick-ET-736)

Hier staat al een heleboel. Ik denk dat je de Maverick wil, en die zal je dan aan je wifinetwerk moeten hangen, en zorgen dat er wifi is bij je Q.
    Daar heb ik ook naar gekeken omdat ik érg tevreden ben met mijn ET-733 maar de 736 schijnt bij redelijk wat mensen een afwijking in temperatuur te hebben en kan écht alleen een verbinding maken op het moment je met je telefoon/tablet op hetzelfde Wifi netwerk zit als je thermometer.

Ook heb ik al gekeken naar de Thermoworks Signals (de "opvolger" van de Smoke) maar die is al weer duurder dan een Fireboard en wrs minder goed verkrijgbaar in NL. en als ik dat bedrag uit geef dán verkies ik toch de Fireboard boven een Thermoworks.

Going whole hog QtB Topdog
    I survived the zone
    Redchilly's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Post Thanks / Like
    In NL zijn er nog niet veel Fireboards verkocht omdat ze nog maar net verkrijgbaar zijn hier.
    De gebruikers die ik ken willen niet anders meer (mezelf hierbij inbegrepen ).

Het model is in de VS al een tijd op de markt, en als je in de usersgroup op FB kijkt lees je alleen van problemen als met de probes in de regen heeft laten liggen b.v.
    (met een droogstook beurtje in de oven is dat probleem zo weer opgelost overigens).
    Verder lees je eigenlijk alleen ervaringen, ik vermoed omdat er verder weinig storingen of klachten zijn

Maar eigenlijk durf ik niet te adviseren, ik kan er wel eens naast zitten
    Laatst gewijzigd door Redchilly; 16-04-19 om 12:16.
    Grill it with fire!

Forum Rechten