BGE vuurrook
Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 66

Onderwerp: WGA houtskool aanschaffen (enkele vragen over benodigdheden en modificaties)

Dik doun in' Tune Back to Skool L&T VIII
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Finger licking Q
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Fishing for Chicken
    Burnt the End
    Smoke on the Water - L&T III
    Steaked out around the fire II
    Made Big Things on Small Grills II
    Nose to tail
    A Pig's Head full of Chili - L&T II
    I survived the zone
    hertekop's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Post Thanks / Like
    heb hier al enige uitbreiding op de wga er twee gietijzeren roosters in liggen iig in 2 van de 3, verder zie ik het nut van een thermometer in het deksel niet, handvatten zijn mooi om te kunnen verplaatsen maar om op vakantie mee te nemen een crime want ze steken nogal uit. alufolietje onderin scheelt idd schoonmaken, en hier knikker ik er zowel briketten als houtskool in maar net wat voorhanden is. bij picanha sowieso op houtskool affakkelen. ing rentepunten is idd de goedkoopste manier en dan haal je er haast twee voor de prijs van 1, en das natuurlijk nog mooier. nog een tip koop zo'n rvs sla-grijper, die past ook in je wga en heb je ook meteen een tang bij de hand.

grtn hertekop
    Member http://www.allseasoned.nl team.
    Gesponsord door : http://www.vlees.nu
    Fueled by : http://www.terlanco.nl
    drinks suplied by :https://www.kleinduimpje.nl/
    open vuur ondersteund door :http://www.brandgoed.nl
    BBQ sponsored by :http://www.backwoods-smoker.com
    keeping it cool by :https://www.orioncoolers.com

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone Grill Canary's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smart Bekijk Berichten
    Heb geen thermometer, wel rooster in 2 delen geknipt. Zo past de Weber start er erin en maakt dat m geschikt voor meerdere dingen. Hele kip bijv.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HansB Bekijk Berichten
    Smart zij het al zo'n rooster delen is best wel handig voor als je eens een kippetje of ander wat groter/hoger stukje vlees wilt grillen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EddyDP Bekijk Berichten
    Een rooster wordt meestal gedeeld omdat je dan beide delen op de bodem van je WGA kan leggen en zo ook jouw starter, borstel, handschoenen en andere materialen in jouw WGA kan transporteren.

Dank voor jullie reacties mannen (en ook aan alle anderen)! Maar ik begrijp het voordeel van het rooster delen niet. Beide delen kunnen op de bodem gelegd worden, dat heeft volgensmij met vervoer te maken; die snap ik. Maar hoe werkt dit met een hele kip/groter stuk vlees? Als je rooster op de bodem ligt kunnen er toch geen kolen onder... help!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fxs81 Bekijk Berichten
    Oh ja, ook niet geheel onbelangrijk, in de ING rentepuntenwinkel kost de WGA maar 61 euro op het moment. Dus als je daar zelf niet bankiert even kijken of je iemand kent die 3000 puntjes heeft staan en ze niet gebruikt. Scheelt best veel.
    Dank dat is een fijne tip! Ik ga eens informeren bij een m'n vrienden of er iemand ING bankiert. Hij gaat er zeer spoedig komen!

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Als je maar een helft gebruikt met de kolen eronder heb je een direct gedeelte.
    Hamburger, saté oid. Daarnaast zet je op de bodem in een alu bakje een kip op een blik bijv.

Zo maak je een direct en indirect gedeelte.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone Grill Canary's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Ahaa nu begin in het te snappen!
    Dan staat je kip dus naast de kolen; zo moet ik 't zien? Handig en inventief; ik moet me nog stevig gaan verdiepen in het gebruik en toepassing van de nieuwe WGA, maar dat gaat leuk worden!

Going whole hog
    Ingeschreven
    Dec 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grill Canary Bekijk Berichten
    Ahaa nu begin in het te snappen!
    Dan staat je kip dus naast de kolen; zo moet ik 't zien? Handig en inventief; ik moet me nog stevig gaan verdiepen in het gebruik en toepassing van de nieuwe WGA, maar dat gaat leuk worden!
    Da's precies zoals bedoeld, veel plezier met het experimenteren, voor de zekerheid een afscherming van aluminium folie of zo tussen je kooltjes en je vlees maken.
    Laatst gewijzigd door HansB; 11-04-19 om 09:31.

Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Helemaal duidelijk, dank!

Hij is overigens besteld Hopelijk komt-ie snel dan kan er van't weekend al de fik in!
    Is er nog iets van voorbereidend werk nodig zoals een keer warmstoken oid, of kan-ie meteen worden gebruikt?
    Big Green Egg Large | WGA | Cadac Safari Chef | SuperFast Thermapen Professional MK4 | ThermoPro TP-20 | Lading gietijzer

Going whole hog
    Ingeschreven
    Dec 2017
    Post Thanks / Like
    Warm stoken kan geen kwaad maar is denk ik niet echt nodig lijkt me.
    Laatst gewijzigd door HansB; 11-04-19 om 14:42.

BiBliotheQuaris Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Seafood Surprise 2016
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Rookplezier's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grill Canary Bekijk Berichten
    Is er nog iets van voorbereidend werk nodig zoals een keer warmstoken oid, of kan-ie meteen worden gebruikt?
    Speklapjes kruiden en langzaam garen schijnt de goede manier om de WGA in te wijden te zijn
    Het leven is als een frikandel, Je maakt het zelf speciaal (Gerard en Ton Koopmans)

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Lapje over het rooster halen, de fik erin en speklappen erop
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rookplezier Bekijk Berichten
    Speklapjes kruiden en langzaam garen schijnt de goede manier om de WGA in te wijden te zijn
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fxs81 Bekijk Berichten
    Lapje over het rooster halen, de fik erin en speklappen erop
    Klare taal! Ik weet wat me te doen staat
    Big Green Egg Large | WGA | Cadac Safari Chef | SuperFast Thermapen Professional MK4 | ThermoPro TP-20 | Lading gietijzer

Forum Rechten